وبگاه صهیونیستی: پهپادهای بومی ایران مایه افتخار این کشورند

گروه جهان الف،   3971229002

وبگاه صهیونیستی در مطلبی با اشاره به شرکت بخشی از یگان پهپادی ایران در رزمایش اخیر نوشت، پهپادها بخش مهم زرادخانه ایران و مناسب برای دکترین هوایی این کشورند.

وبگاه صهیونیستی: پهپادهای بومی ایران مایه افتخار این کشورند

 به گزارش فارس، در حالی که بیش از یک هفته از پرواز بخشی از ناوگان پهپادی ایران در خلیج فارس نگذشته ، یک وبگاه ویژه امور نظامی صهیونیستی در مطلبی یگان پهپاد‌ی ایران را «مایه افتخار» توصیف کرد.

 وبگاه «اسرائیل دیفنس» در بخشی از گزارش خود نوشت : نیروی هوا فضای سپاه ایران هفته گذشته 50 فروند پهپاد رزمی از جمله «صاعقه» را به سوی جزیره‌ای در خلیج فارس و نزدیک تنگه هرمز اعزام کرد . این پهپادها از پایگاه‌های مختلف در فاصله صدها تا هزار کیلومتری منطقه عملیاتی برای حمله به اهدف مورد نظر به پرواز درآمدند و با موفقیت بمب‌های خود را علیه اهداف پرتاب کردند. این نخستین بار بود که این تعداد پهپاد تهاجمی از سوی ایران در یک رزمایش شرکت کردند.

این وبگاه با اشاره به پروژه ساخت پهپاد در ایران نوشت: این برنامه در اثنی جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران در دهه هشتاد میلادی آغاز شد و اینک با وجود سال‌ها تحریم و محدودیت‌های صادراتی، ایران موفق به توسعه و ساخت پهپادهای بومی شده و در حال حاضر تعداد زیادی پهپاد شناسایی -رزمی را در اختیار دارد. این پهپادها مایه اعتبار ایران به عنوان کشور در حال توسعه قابلیت‌های نظامی محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش، پهپادها در مجموع فناوری هوشمند، دقیق و ارزان محسوب می‌شوند. کسب این فناوری و رزمی کردن این پهپادها موجب تغییر دکترین هوایی ایران شد. استفاده از چنین ابزار کم هزینه و کم خطری مطابق دکترین دفاعی ایران (نبردهای نامتقارن) است . ایران  از این پهپادها در نواحی مرزی خود جهت عملیات تجسسی -شناسایی استفاده می‌کند.

این وبگاه با اشاره به توسعه پهپادهای مسلح در سراسر جهان نوشت: ایران زرادخانه پهپادی خود را توسعه داده است.این کشور در حال کسب تجربیات عملیاتی و آموخته‌های فناوری در میادین جنگی  است و آن‌ها را در توسط صنعت ساخت پهپادهای بومی اجرا می‌کند.

در انتهای این گزارش آمده است: در هر گونه درگیری مسلحانه آتی در خاورمیانه، پهپادها  جزء مهمی از زرادخانه ایران در جنگ‌های نامتقارن محسوب می‌شوند.