سناتور آمریکا: ترامپ آتش نژادپرستی را شعله‌ور کرد

گروه جهان الف،   3971228166

سناتور دمکرات و نامزد ریاست جمهوری آمریکا یکی از برنامه های خود را در صورت پیروزی لغو ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا برشمرد و گفت: ترامپ با کارهای خود آتش نفرت و نژادپرستی را شعله ور کرد.

سناتور آمریکا: ترامپ آتش نژادپرستی را شعله‌ور کرد

به گزارش العالم، کرستین جیلیبرند شامگاه دوشنبه در سخنرانی انتخاباتی خود این مطلب را در پاسخ به این سوال که درباره ملی گرایی سفید و برطرف کردن ممنوعیت ورود مسلمان ها چه برنامه ای دارید، مطرح کرد.

وی افزود: من در برابر ملی گرایی سفید پوستان خواهم ایستاد و ممنوعیت مهاجرت مسلمانان را لغو می کنم.

این سناتور آمریکا ادامه داد: دونالد ترامپ، نفرت، خصومت، نژادپرستی و ضدیت با یهود را ایجاد نکرد اما آنچه که او انجام داده است، ریختن نفت بر آتشی است که زبانه های آن بیش از چیزی است که تاکنون در زندگی خود دیده ام.

جیلیبرند اضافه کرد: دلیل اینکه من نامزد ریاست جمهوری شده ام آن چیزی است که دونالد ترامپ بر سر کشور آورده است. او خانواده این زن(سوال کننده) را ترسانده و ترس، نفرت و تفرقه را در سراسر کشور گسترانده است.

در پی حمله تروریستی نژادپرستانه در دو مسجد در کرایست چرچ نیوزیلند، موج انتقادها به سیاست های نفرت پراکنانه و نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

ترامپ از ابتدای ورود به کاخ سفید، همواره مروج اسلام هراسی بوده و در برابر حادثه نژادپرستانه شارلوتزویل هم موضع گیری دو پهلویی داشت. او در پیام های توئیتری خود درباره حادثه تروریستی نیوزیلند هم از ادبیات خاصی استفاده کرد که نشان دهنده خصومت او علیه مسلمانان بود.