نقوی‌حسینی در گفتگو با الف: متاسفانه برخی از نمایندگان در مجلس حافظ منافع دولت هستند نه مردم/ مجلس در سال گذشته موثر عمل نکرد و وظیفه خود را انجام نداد/ ویژگی یک نماینده خوب چیست؟

گروه سیاسی الف،   3971228128 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمندی، جسارت و شهامت باید از ویژگی‌های یک نماینده باشد، می‌گوید: متاسفانه برخی از نمایندگان در مجلس، وابسته به دولت هستند و این نماینده حافظ منافع دولت هستند تا حافظ منافع ملت؛ نماینده‌ای حاضر به تحقیق و تفحص، استیضاح نیست، باید به عواقب کار خود فکر کند.

نقوی‌حسینی در گفتگو با الف: متاسفانه برخی از نمایندگان در مجلس حافظ منافع دولت هستند نه مردم/ مجلس در سال گذشته موثر عمل نکرد و وظیفه خود را انجام نداد/ ویژگی یک نماینده خوب چیست؟

به گزارش الف،  نمی‌توان عملکرد مجلس در التهابات اقتصادی و اجتماعی این روزها را بی اثر دانست، چراکه بسیاری از منتقدان و صاحبنظران عملکرد مجلس را در سال ۹۷ موثر نمی‌دانند و در مشکلات اقتصادی به وجود آمده نیز مجلس را به دلیل عدم نظارت کافی مقصر می‌دانند.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد عملکرد مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی دارد؛ قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون که دو وظیفه بسیار مهمی است که بر دوش قوه مقننه است. در حوزه قانون‌گذاری لوایح و طرح‌ها مطابق روال معمول رای گیری شده که مخالفت و موافق در مورد آن صحبت می‌کنند و قوانین هم تصویب هم شده است که برخی موثر بوده و برخی متناسب با شرایط و نیازهای اساسی کشور نبوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه نظارت در سال۹۷، تصور بنده این است که مجلس شورای اسلامی موثر عمل نکرده و بسیاری از اقدامات نظارتی مجلس متاسفانه به سرانجام خوبی نرسیده است. به طور مثال اوج این نظارت‌ها سوال از رییس‌جمهور بود که بعد از کش و قص‌ها و مخالفت‌های علنی صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  همانطور که مشاهده شد علی‌رغم مخالفت‌ها رییس‌جمهور به مجلس آمد و از ۵سوال نمایندگان به ۴سوال پاسخ داد که مجلس قانع نشد، اما آیا اتفاق خاصی افتاد؟؛ نمایندگان هیچ اقدامی در این خصوص انجام ندادند.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های نظارتی مجلس می‌توانست جدی‌تر ورود کند؛ به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی که کشور با آن مواجه شده است، می‌توانست نظارت جدی بر قیمت کالاها در بازار، خودرو، بیکاری، رکود اقتصادی و رکود بر تولید داشته باشد تا بخشی از مشکلات اقتصادی حل شود، اما معتقدم در این زمینه کوتاهی صورت گرفت.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی می‌توانست در سال ۹۷ بر رسالت نظارت خودش عمل کند، اما کوتاهی از سوی برخی نماینگان در این خصوص صورت گرفت.

نقوی حسینی همچنین در مورد عملکرد نمایندگان و اینکه نماینده باید به دور از اهداف حزبی به وظیفه خود عمل کند، بیان کرد: به اعتقاد ما نظارت بر رفتار نمایندگان امری الزامی و حیاتی بوده و شرایط نمایندگی باید طوری باشد که در هر مقطعی که نماینده‌ای که متخلف میکند باید جلوی آن را گرفت.

وی افزود: همانطور که گفتیم مجلس دو وظیفه دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است که هر دو آن نیازمند آداب، توانمندی، تجربه و تخصص است که قطعا می‌تواند در انجام وظایف خود نقش ایفاکند، در غیر این‌صورت این نماینده کارآمد نخواهد بود. نماینده مجلس؛ شهردار، فرماندار یا مسوول عمرانی نیست، بلکه نماینده قانون گذار است، مردم به نماینده‌ای باید رای بدهند که بنفع کشور گام بردارد که قطعا به نفع همه مخصوصا کمک به دولت خواهد شد.

نقوی حسینی تاکید کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان در مجلس، وابسته به دولت هستند، لذا این نماینده حافظ منافع دولت هستند تا حافظ منافع ملت؛ نماینده‌ای که به خاطر پست و مقامی در آینده به جای حمایت از مردم از دولت حمایت می‌کند و حاضر به تحقیق و تفحص، استیضاح نیست، باید به عواقب کار خود فکر کند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: توانمندی، جسارت و شهامت باید از ویژگی‌های یک نماینده باشد. همانطور که امام راحل فرمودند اگر مجلس اصلاح شود، کشور اصلاح می‌شود؛ این موضوع نشانگر این است که مجلس باید به دور از هرگونه سیاسی بازی به وظیفه قانونی خود عمل کند و امیدواریم در سال 98 نمایندگان مصلحت کشور را بر مصلحت خود ترجیح داده و در انتخابات مجلس نیز مردم نماینده‌ای را انتخاب کنند که به نفع کشور کار کند.