میرسلیم در گفتگو با الف: متاسفانه دولت خط‌مشی خود را تغییر نداده است/ اشتباه دولت در سیاست ارزی موجب تشدید رکود، تورم و گرانی شد

گروه سیاسی الف،   3971228120 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت در سالی که گذشت حتی مرتکب اشتباه فاحش در تغییر نرخ ارز شد که نابسامانی گسترده ای را در کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به وجود آورد و موجب تشدید رکود، تورم و گرانی شد، می‌گوید: اصلاح ترکیب وزیران بر مبنای شایسته سالاری و تغییر روش دولت می‌تواند روش مناسبی برای مقابله با جنگ اقتصادی و بدسکالی آمریکایی‌ها باشد.

میرسلیم در گفتگو با الف: متاسفانه دولت خط‌مشی خود را تغییر نداده است/ اشتباه دولت در سیاست ارزی موجب تشدید رکود، تورم و گرانی شد

به گزارش الف، به عقیده بسیاری از تحلیلگران، حسن روحانی در دولت دوازدهم برنامه مشخصی نداشته و همین موضوع سبب شده است که سیاستگذاری دولت مناسب نبوده که در کارنامه دولت تدبیر و امید به ثبت رسیده است.

متاسفانه چالش‌های اقتصادی و معیشتی روز به روز عمیق‌تر می‌شود که موجب بی‌ثباتی در قیمت طلا، ارز و همچنین افزایش بی‌رویه کالای اساسی شده که موجی از نارضایتی را در جامعه ایجاد کرده است. این موضوعات نیز به غیر از مشکلات اقتصادی منجر به افزایش ناهنجاری‌های نیز جامعه شده است.

سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد عملکرد عملکرد آقای روحانی در سالی که گذشت، اظهار داشت:  متاسفانه دولت خط مشی خود را تغییر نداده است و با این که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خود را از تعهدات برجام کنار کشید و تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرده و تمام زحماتی که برای تدوین و تصویب برجام انجام گرفته بود برباد رفت، اما هنوز دولت تدبیر و امید اقدامات لازم را در جبران فرصتی که پنج ساله از دست رفته بویژه عملیاتی کردن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، انجام نداده است.

وی به بالا رفتن قیمت ارز اشاره کرد و افزود:‌ دولت در سالی که گذشت حتی مرتکب اشتباه فاحش در تغییر نرخ ارز شد که نابسامانی گسترده ای را در کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به وجود آورد و موجب تشدید رکود، تورم و گرانی شد و در حال حاضر موجب نارضایتی مردم و از دست رفتن سرمایه اعتماد عمومی در جامعه شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در واقع این موارد هیچ کدام نشان دهنده تدبیر، امید و موفقیت در عملکرد دولت نیست؛ امیدوارم رئیس محترم جمهوری هرچه سریعتر روش خود و ترکیب هیئت وزیران را بر مبنای شایست سالاری، برای مقابله با جنگ اقتصادی و بدسکالی های آمریکا و هم پیمانانش، اصلاح کند.