نحوه استرداد عوارض خروج از کشور اعلام شد

گروه اقتصادی الف،   3971227052

افرادی که در سال جاری اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور کرده‌اند اما قصد استفاده از آن را در زمان باقی مانده سال ندارند، می‌توانند مبالغ خود را به صورت الکترونیکی استرداد کنند.

نحوه استرداد عوارض خروج از کشور اعلام شد

به گزارش الف، بانک ملی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، تعرفه پرداخت عوارض خروج از کشور سالانه متناسب با نوع سفر اعم از سیاحتی، زیارتی، زمینی و هوایی و تعداد تردد مسافر در همان سال تعیین می‌شود.

بر این اساس، افرادی که در سال جاری اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور کرده؛ اما قصد استفاده از آن را در زمان باقی مانده سال ندارند، می‌توانند مبالغ خود را به صورت الکترونیک استرداد کنند.

در این اطلاعیه آمده است؛ بدیهی است عوارض خروج از کشور در سال جدید نیز بر اساس تعرفه اولین سفر مسافر در سال ۹۸ محاسبه می‌شود؛ به نحوی که افرادی که در سال ۹۷ عوارض خروج از کشور خود را پرداخت کرده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به آدرس www.evat.ir نسبت به ثبت درخواست استرداد وجوه خود اقدام و مبالغ خود را در اسرع وقت بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک و به صورت الکترونیکی استرداد و عوارض با تعرفه جدید را در سال آینده پرداخت کنند.