برگزاری رویداد پروداکت تنک تهران به همت اسنپ تریپ

گزارش بازرگانی،   3971226064

مدیران محصول، افرادی هستند که در بین کسب‌وکار، مشتری و فناوری قرار گرفته و با توانایی تفکر و ارتباط ساختارمند موثر استارت‌آپ‌ها را به سمت رشد و موفقیت هدایت می‌نمایند. نقش مدیرمحصول در اکوسیستم استارت‌آپی ایران بسیار نوپا است و هنوز تعریف مشخصی از وظایف و توانایی‌های این نقش در ایران بوجود نیامده‌است. رویداد پروداکت‌تنک از سال ۲۰۱۰، جهت اشتراک تجربیات و شبکه‌سازی بین مدیران محصول آغاز شد و هم‌اکنون در بیش از ۱۵۰ شهر در سراسر جهان در حال برگزاری است. پروداکت‌تنک تهران به همت تیم مدیریت محصول اسنپ‌تریپ و با هدف تبیین جایگاه مدیریت محصول در اکوسیستم نوپای ایران شکل‌گرفته و تا کنون توانسته صدها فعال عرصه فناوری‌ اطلاعات را گرد‌هم بیاورد.

پنجمین رویداد پروداکت تنک تهران شنبه 18 اسفند، در سالن ساختمان گروه اینترنتی ایران، میزبان بیش از۱۲۰ نفر از فعالان و علاقه‌مندان به حوزه محصول بود. در این رویداد واهاگن سرکیسیان مدیر ارشد مارکتینگ اسنپ‌تریپ و رضا باقری هم‌بنیان‌گذار وادا، اسمارت‌آپ و همراه مکانیک تجربیات خود در زمینه هک رشد را با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشتند. هک رشد مجموعه‌ای از روش‌ها را در اختیار استارت‌آپ‌ها می‌گذارد که بتوانند با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر از روش‌های معمول بازاریابی، رشد موثری در بازار بدست آورند.

سرکیسیان با اشاره به آموزه‌های شان الیس، هک رشد را فعالیتی عنوان نمود که پس از اطمینان از تناسب محصول با بازار، و شناخت مشتریان و کانال‌های دسترسی به ایشان، در چرخه‌هایی مداوم اقدام به فرضیه‌سازی، اولویت‌بندی، اجرا و تحلیل می‌نماید؛ فعالیتی که با کنجکاوی آغاز شده، شالوده آن خلاقیت است، داده محور و شامل تجربیات سریع می‌باشد.

باقری نیز با مبنا قراردادن توانایی ساختن رابطه‌ای دوستانه، ارزشمند و مقیاس پذیر به عنوان شاخص اصلی رشد، چرخه‌های رشد را براساس شناسایی مشتریان، چرایی ارزشمندی تجربه خلق‌شده برای مشتریان، چگونگی عمق‌بخشیدن به رابطه با کاربران و محل یافتن این کاربران تعریف نمود. وی با ارائه مثال از تجربه استارت‌آپ‌های ویترین‌نت، گهواره، همراه‌ مکانیک و کمدا به صورتی ملموس این مولفه‌ها را برای شرکت‌کنندگان ترسیم نمود.

جامعه استارت‌آپی ایران هنوز کماکان به نسبت سایر کشور‌ها بسیار جوان و کم تجربه به شمار می‌رود. با این حال در همین بازه کوتاه از پیدایش توانسته است تاثیری عمیق بر سبک زندگی تعداد چشم‌گیری از هموطنانمان بگذارد. رویدادها و دورهمی‌های خودجوش همانند پروداکت‌تنک می‌توانند پلی به سوی اکوسیستم حرفه‌ای و بالغ از کارآفرینان جوان دانش‌محور ایجاد نمایند. جوانانی که با وجود ایشان، فرای تمامی سختی‌ها و تاریکی‌ها، آینده‌ای درخشان برای این مرزوبوم می‌توان متصور شد.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین