ناشنیده‌هایی از شجریان، ناظری، علیزاده و کامکارها

گروه فرهنگی الف،   3971224086

ناشنیده‌ها و نادیده‌هایی از هنرمندانی مانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، اعضای خانواده کامکار و دیگر اعضای کانون چاووش قرار است در کنار فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» منتشر شود.

بابک چمن‌آرا، مدیر مرکز موسیقی بتهوون و مدیرعامل موسسه آواخورشید که ناشر مستند موسیقایی «چاووش از درآمد تا فرود» است، به ایسنا می‌گوید: این فیلم مستند که چندی پیش در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شد روز شنبه ۲۵ اسفندماه در دو نسخه معمولی و نفیس در بازار منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

او با بیان اینکه هر دو نسخه دی‌وی‌دی این فیلم همراه با زیرنویس زبان انگلیسی است، توضیح می‌دهد: در نسخه نفیس علاوه بر مستند «چاووش از درآمد تا فرود»، دی‌وی‌دی یک ساعته دیگری وجود دارد که از راش‌ها و تصاویر استفاده نشده در تدوین مستند؛ به دست آمده است. در واقع این دی‌وی‌دی دوم شامل صحبت‌های شنیده نشده‌ای از هنرمندانی مانند محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، حمید متبسم، خانواده کامکار و… است که تصویربرداری شده اما در تدوین مستند مورد استفاده قرار نگرفته است.

چمن‌آرا ادامه می‌دهد: همچنین در نسخه نفیس کتابی صد صفحه‌ای که جلدش با استفاده از تصویر کاست‌های چاوش طراحی شده است؛ وجود دارد. در این کتاب یادداشت کارگردان و نقدهایی درباره این فیلم گنجانده شده که به زبان انگلیسی و فرانسه نیز ترجمه شده است. نسخه نفیس فقط در فروشگاه بتهوون به فروش می‌رسد و نسخه دیگر در دیگر فروشگاه‌های موسیقی نیز در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، هانا کامکار و آرش رئیسیان کارگردانان مستند «چاووش از درآمد تا فرود» هستند که در این فیلم به روایت تشکیل و انحلال کانون موسیقی چاووش از زبان بزرگان موسیقی ایران مانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، ‌حسین علیزاده، خانواده کامکار و دیگر اعضای کانون چاووش می‌پردازند.