فاجعه تروریستی در نیوزیلند؛ تروریست ها 49 نمازگزار را در مسجد کشتند/ تروریست استرالیایی از عملیات خود بطور زنده فیلم گرفت

گروه جهان الف،   3971224052 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
فاجعه تروریستی در نیوزیلند؛ تروریست ها 49 نمازگزار را در مسجد کشتند/ تروریست استرالیایی از عملیات خود بطور زنده فیلم گرفت

صبح روز جمعه از نیوزیلند خبر رسید که در این کشور در حمله تروریسیتی به مراسم نمازجمعه در دو مسجد، ده ها نفر کشته شدند.

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری ها، در حمله اول به مسجد نور در شهر کرایست‌چرچ در شرق نیوزیلند، شاهدان عینی گزارش داده اند که مرد مسلح سیاه پوشی را دیده اند که وارد مسجد شده و پس از آن صدای شلیک های مکرر از داخل مسجد بلند شده است. تروریست مهاجم قبل از رسیدن پلیس، فرار کرده است. حدود 200 نفر در داخل در مراسم نماز جمعه شرکت داشته اند.

گزارش های تکمیلی نشان میدهد تروریست عامل حادثه "برنتون تارانت"، 28 ساله با ملیت استرالیایی نام دارد که با استفاده از دوربین روی کلاه خود تصاویر عملیات خود را بطور زنده در فیسبوک منتشر کرده است. مقام های مسئول در نیوزیلند خواستار حذف این ویدئو از رسانه های اجتماعی شده اند. ویدئوی انتشار یافته توسط وی در ادامه قابل مشاهده است:

بنا به گزارش های رسیده، تیم ملی کریکت بنگلادش در نزدیکی مسجد نور کمپ تمرینی داشته و اعضای این تیم قبل از حادثه درحال ورود به مسجد بوده اند که به محض وقوع از محل حادثه گریخته اند.


برتون تارانت، تروریست حمله کننده به مراسم نماز جمعه به مسجد نور

واکنش پلیس:

دومین عملیات تروریستی نیز در سمت دیگر شهر کرایست‌چرچ و در محله لینوود رخ داده است.  پلیس نیوزیلند اعلام کرد: احتمالا 4 نفر در این حمله نقش داشته اند. مایک بوش، فرمانده پلیس نیوزیلند، در اطلاعاتی تازه گفت: پلیس پس از تیراندازی، با پیدا کردن خودرو مظنونان، تعدادی وسایل انفجاری دست ساز را هم در خودروی آنها پیدا کرده است. پلیس از تمام مساجد شهر درخواست کرد درهای خود را ببندند و از شهروندان خواست در منازل خود بمانند. پلیس اعلام کرد: مظنون این حادثه در بازداشت به سر می برد اما ممکن است افراد دیگری وجود داشته باشند که همچنان آزادند. پلیس هم چنین به مردم هشدار داده است از مساجد در سراسر نیوزیلند دور شوند. مایک بوش کمیسر پلیس نیوزیلند در سخنانی گفت: "ما در حال انتقال منابع و نیروها به همه مناطق هستیم و نیروهای امور اضطراری را هم روانه محل هاکرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم مردم بتوانند در امنیت خود را به خانه هایشان برسانند."

واکنش نخست وزیر نیوزیلند:

جاسیندا آردرن رهبر حزب کارگر و نخست وزیر نیوزیلند، این تیراندازی را یکی از تاریک‌ترین روزهای این کشور توصیف کرده و گفت که این رویدادها در شهر کرایستچرچ نمایانگر یک اقدام به خشونت غیرقابل منتظره و غیرعادی است. وی ادامه داد: من از همگان می‌خواهم به توصیه‌های پلیس گوش دهند. من نمی‌توانم جزئیات اضافی در این باره بدهم و منتظر تکمیل تحقیقات هستیم. اسنادی داریم که نشان می‌دهد طرح‌هایی برای حملات دیگر وجود داشته اما نمی‌توانیم اطلاعات دقیق‌تر بدهیم. وی افزود: وضعیت تهدید امنیتی در کشور افزایش یافته است. ما باید همواره محتاط و مسئولیت‌پذیر باشیم. ما همواره آماده مقابله با چنین اقداماتی هستیم. ما به مردم تضمین می‌دهیم که توانایی و آمادگی لازم را برای مقابله با این حملات داریم. ما با استرالیا همکاری داریم و از این کشور به خاطر همکاری قدردانی می‌کنیم. وی گفت که سه تن تاکنون بازداشت شده‌اند.

واکنش نخست وزیر استرالیا:

اسکات موریسون، رهبر حزب لیبرال استرالیا و نخست‌وزیر این کشور نیز طی نشست خبری اعلام کرد که یکی از عاملان حمله به مساجد در منطقه کرایست چرچ نیوزلند، شهروند استرالیا است. موریسون پس از انتشار پیامی در لحظات ابتدایی وقوع این حملات تروریستی، نشست خبری برگزار و حملات مذکور را محکوم کرد. نخست‌وزیر استرالیا با بیان اینکه یکی از 4 عامل حملات تروریستی، شهروند استرالیا است، افزود: "ما امروز در اینجا حملاتی که توسط یک تروریست افراط گرا انجام شده را به شدت محکوم می کنیم. استرالیا و نیوزیلند نه تنها متحد و شریک بوده، بلکه مانند یک خانواده هستند. وی ادامه داد: به همراه خویشاوندان نیوزلندی خود عزادار هستیم و از این حادثه شوکه شدیم. این حادثه ما را وحشت زده و متاثر کرد. برای مسلمانان نیوزلندی و استرالیایی دعا می کنم.

خشاب‌های اسلحه فرد مهاجم که بر روی آنها نام‌های برخی فرماندهان جنگ‌های صلیبی علیه مسلمانان نوشته شده است

واکنش های دولتی و غیر  دولتی از سراسر جهان به تیراندازی‌های مرگبار در نیوزیلند:

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ر ویترز، رنتو مرسودی، وزیر خارجه اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اندونزی قویاً این تیراندازی‌ها را محکوم می‌کند به ویژه در مکان عبادت و در جریان برگزاری نماز جمعه. وی به گزارش‌های رسانه‌ای نیز اشاره کرد که براساس آنها، شش شهروند اندونزیایی در زمان حمله در مسجد بودند که سه تن فرار کردند و از وضعیت سه تن دیگر اطلاعی نیست. "تانتووی یحیی"، سفیر اندونزی در نیوزیلند به رویترز گفته که تحقیقات برای اعلام وضعیت شهروندان اندونزیایی گرفتار در این تیراندازی در جریان است. ۳۳۱ اندونزیایی در کرایستچرچ ساکن هستند که از این تعداد ۱۳۴ تن دانشجو هستند.

انور ابراهیم، رهبر بزرگترین حزب در ائتلاف حاکم مالزی نیز گفت که یک شهروند این کشور در میان مجروحان این تیراندازی است و اعلام کرد که این یک تراژدی سیاه است که بشریت و صلح جهانی با آن روبرو است. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: من به شدت بابت این اقدام غیر انسانی که علیه ارزش‌های بشری رخ داده و جان غیرنظامیان را گرفته است، ناراحت هستم. ما تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان و مردم نیوزیلند ابراز می‌کنیم.

مقام‌های نیوزیلند کشته شدن تعداد زیادی را در این حملات تیراندازی تایید کرده‌اند اما آمار دقیق را اعلام نکرده و هویت آنها را نگفته‌اند.

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در توئیتر خود حمله "فاشیستی و نژادپرستانه" در نیوزیلند را محکوم کرده و نوشت: این حمله نشان داد خصومت و عداوت به اسلام و مسلمانان به چه حدی رسیده است. ما چندین بار شاهد این بوده‌ایم که اسلام هراسی علیه اسلام و مسلمانان به یک ایدئولوژی نابهنگام و مرگبار تبدیل شده است. جهان باید علیه چنین استدلالی برخیزد و باید کاری کند تا تروریسم فاشیستی اسلام هراسی متوقف شود.

در همین حال، کمال فاروقیری، موسس هیات "تمام مسلمانان هندوستان" که یک نهاد غیردولتی از نخبگان است نیز گفت: این حمله به شدت محکوم است و ادامه داد: یک ویروس ضد اسلامی در حال گسترش در سراسر جهان است. مردم همه مذاهب باید بسیار نگران باشند.

وحیدالله ویسی، سفیر افغانستان در استرالیا، نیوزیلند و فیجی نیز در توئیتر خود نوشت: سه افغان در این حمله مجروح شده‌اند. فکر من پیش خانواده‌های این افغان‌هاست.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز ضمن محکومیت این حمله در توئیتر از هشتگ "پاکستان علیه تروریسم" استفاده کرد.

مردم در سراسر جهان نیز در رسانه‌های اجتماعی به محکومیت این حملات در نیوزیلند پرداخته‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۲۲۰۱۶۱۲:۱۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حامی تروریست ها دولت های غربی و متحدان منطقه ای اونها هستند. ریشه القاعده، طالبان، داعش و ... به وهابیت سعودی و حمایت های مخفیانه CIA و MI6 و موساد و .... برمیگرده.
ناشناس۸۲۲۱۷۶۱۴:۲۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
آل سعود و آل یهود عاملان این جنایتند ظریف دیروز از آرزوی اتحاد بین ایران و سعودی سخن گفت!!! امروز جواب گرفت روحانی و ظریف در فرصتی مناسب!!!!!!! محکوم خواهند کرد
ناشناس۸۲۲۳۲۱۱۶:۴۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تروریست را فقط باید محکوم کرد نه مورد استفاده سیاسی قرار داد! ترور از هر ملیت و قومیت و دین و جنسیتی که باشد، منزجر کننده و کثیف و جنایت است! حمله با انسان هایی که در لباس جنگ نیستند یعنی ترور! حامیانش هم جنایتکارانی روانی هستند که فکر می کنند این روش انتقام یا روش دفاع از عقایدشان است! ترور امروز نیز قطعا محکوم است!
تهرانیان۸۲۲۵۳۹۲۰:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
واقعیت غرب وحشی این است با روکش دروغین دموکراسی و حقوق بشر
ناشناس۸۲۲۰۲۸۱۲:۱۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تندروی مذهبی آخرش همینه حالا مسلمان باشی یا مسیحی یا یهودی ،هندو ،بودایی ...
ناشناس۸۲۲۲۵۵۱۵:۵۴:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این فاجعه نتیجه نژاد پرستی مدرن غرب است نه تند روی دینی !
ناشناس۸۲۲۳۸۶۱۸:۰۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تندروی همه جورش بده
ناشناس۸۲۲۳۱۳۱۶:۳۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
دقیقا میشه توضیح بدید هنوز هیچی معلوم نشده چطوری فهمیدید که طرف تندروی مذهبی بوده؟
جعفری۸۲۵۶۵۷۰۹:۰۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
باهوش خشاب اسلحه را ندیدی
ناشناس۸۲۲۳۵۶۱۷:۱۷:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
الان تندروی اینایی که بیگناه کشته شدن چی بوده؟؟!!
ناشناس۸۲۲۶۳۵۲۳:۰۷:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
بعد شما از ناسیه طرف خوندی فهمیدی این تروریست بر اساس باورهای تندروانه مذهبی دست به این کار زده؟
ناشناس۸۲۲۰۳۳۱۲:۱۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تروریسم، مهم نیست که در کجا و چگونه اتفاق می افتد، همیشه محکوم است.
ناشناس۸۲۲۰۴۵۱۲:۲۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این تروریسم دولتیه وگرنه این شخص چطور میتونه اینقدر راحت و خونسرد مثل بازیهای کامپیوتری آدم بکشه
ناشناس۸۲۲۲۹۵۱۶:۱۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
داعش و القائده که بیشتر از اینا در همین کشورها ادم کشته اونم دولتی بود
صدای حق۸۲۲۵۴۸۲۰:۵۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
شایدم دولتی که ما می‌شناسیم پشتش باشه نه؟
پیمان۸۲۲۶۸۴۰۰:۵۴:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
دلیلش فقط آمریکاست که عقیده داره موجود خطرناکی مثل انسان باید انقدر آزاد باشه که حتی اسلحه های تمام اتوماتیک داشته باشه! یه همچین عقیده ای آخرش دنیا رو به اینجا میرسونه.
ناشناس۸۲۲۰۵۰۱۲:۳۱:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نتیجه آموزش های لیبرالی چنین گرگ های وحشیست
ناشناس۸۲۲۰۵۴۱۲:۳۳:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
به خدا سر درد گرفتم چطور راحت قتل آم کرد اونم به صورت زنده
ناشناس۸۲۲۰۶۵۱۲:۴۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
آخرش طبق قانون لیبرالیسم: قاتل دچار اختلالات روحی بوده است. یکماه روان درمانی انجام شود.
ناشناس۸۲۲۰۶۷۱۲:۴۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مهاجم یک تیرانداز حرفه ای با یک سلاح حرفه ای هستش که فکر نکنم حتی نمونه اش هم داخل ایران باشه....این یک حادثه از طرف یک فرد خودسر نبوده بلکه یک طراحی تروریستی سازمان یافته بوده.
ناشناس۸۲۲۱۳۱۱۳:۳۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
احتمالا الان یه عده شروع به توجیه میکنن. آخرش هم وصل میکنن به حضور ایران توی سوریه
ناشناس۸۲۲۱۶۹۱۴:۱۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تنفر مذهبی و تندروی مذهبی خیلی خطرناکه باعث میشه چنین جنایاتی اتفاق بیفته دوستی و صلح را باید تبلیغ کرد
ناشناس۸۲۲۲۴۶۱۵:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
به نظرت وقتی بعضیها کارشون شده که صبح تا شب به اسم آزادی بیان علیه اسلام مطلب می نویسن، میشه اسلام رو درست معرفی کرد. این که هر اتفاقی میرفته سریع بگیم افراط گری محکومه، ساده دیدن موضوع هست.
ناشناس۸۲۲۳۵۵۱۷:۱۶:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
البته اینجا تنفر مذهبی نبوده بلکه تنفر از یه مذهب بوده چون این دوتا با هم فرق داره!
ناشناس۸۲۲۱۸۰۱۴:۳۱:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تصور کنین یه ایرانی یا یه مسلمان تو یه کلیسا همچین کاری رو می کرد. عکس العمل رسانه ها و دولت های غربی چه جوری بود؟
ناشناس۸۲۲۳۲۶۱۶:۵۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
درست مانند الان تیتر اول تمام اخبار و تصویر دائم تمام کانال های تلویزیونی! مگر ایرانی که در استرالیا ترور انجام داد را فراموش؟! اخبار درست مانند امروز پوشش داده شد! ترور جنایت است، و توسط روانیان و از روی نفرت انجام می شود، البته نه از آن جنس روانی که مسئول اعمالش نیست، نباید از آن جهت تبلیغ نفرت های دینی یا ملیتی یا جنسیتی سو ء استفاده شود، کاری که در بسیاری از نظر های منتشر شده متاسفانه انجام شده است، خوشبختانه دست باز مردم در ثبت منفی نشان می دهد اکثریت همین گونه می اندیشند!
ناشناس۸۲۳۷۱۱۱۹:۰۳:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
شما یادت رفته محمد حسن منطقی رو سرچ کن
ناشناس۸۲۲۱۹۱۱۴:۵۰:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
وقتی دولتهای غربی و عربستان و امارات متحدانه به کشورهای سوریه و یمن حمله میکنن و هزاران انسان با بمبها کشته و مجروح میشن و دنیا نظاره گره !!!!! دیگه چه توقعی از یک فرد تروریست مخالف مسلمانان ؟ این افراد ( نه انسان که از حیوان هم پست ترند) با تفکرات آن کشورها پرورش یافته اند . دنیای عجیبی است . . . . . افراد تروریست محکومند اما دولتهای تروریست . . . . . ؟؟؟؟؟ ( یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور / کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور . اللهم عجل لولیک الفرج)
ناشناس۸۲۲۲۱۶۱۵:۰۹:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ترور همه جا محکومه اما مگر داعشی های اروپا یی که اکثریت داعشیان را تشکیل می دادند از همین مسجد هایی که حامی بیشترشان عربستان هست رشد نکردند امروز برخی خانواده های داعشیان اروپایی چیزی را تجربه کردند که فرزندانشان سال ها بر سر ملت عراق و سوریه آوردند
ناشناس۸۲۳۶۰۹۱۷:۰۶:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
دمت گرم
ناشناس۸۲۲۲۲۰۱۵:۱۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِاَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ می‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید
ناشناس۸۲۲۲۲۴۱۵:۲۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تنفر تعصب تقسیم بندی انسان‌ها به ( ما) و (آنها) سوا کردن آدم‌ها بر اساس مذهب رنگ پوست نژاد باعث پرورش آدم‌هایی میشه با مغزی مملو از تنفر علیه همنوعان خود با نه به تنفر و بله به انساندوستی پیش بسوی همزیستی مسالمت امیز
ناشناس۸۲۲۲۳۹۱۵:۴۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اینهمه مسلمون تو نیوزیلند و غرب چکار دارن آخه؟ برگردید کشورهای خودتون هرچقدر خواستین نماز بخونین و حجاب داشته باشین
ناشناس۸۲۲۳۵۱۱۷:۱۳:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حالا این مسلمونها اگر برای خود نیوزلند نباش و از جای دیگه رفته باشن, به زور نرفتن که. کاش اینو به یهودیهای توی فلسطین هم بگی!!
ناشناس۸۲۲۳۶۲۱۷:۲۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
هروقت امریکا از خاورمیانه رفت بیرون اینا هم برمیگردن آقای روشنفکر
ناشناس۸۲۲۳۷۳۱۷:۴۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اون وقت ارتش های غربی در خاورمیانه چه کار می کنند؟؟؟
ناشناس۸۲۲۳۸۳۱۸:۰۳:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
جالبه مسلمان حتی اگر کشته بشه بازهم مورد سرزنش است. شما اول دیدگاههای این تروریست نژادپرست رو بخون بعد به مسلمانها حمله کن اون نظرش مخالفت با مهاجران ه حتی اگر از جلوش رد میشدی و میگفتی من مسلمون نیستم بخاطر ظاهرت تو رو میکشت
ناشناس۸۲۲۳۹۹۱۸:۳۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
میدونی چرا غرب با دین مشکل داره چون دین و مذهب تو مرزهایی که اونا تعریف کردن هیچ موقع زندونی نمیشه چون اساسا دین و مذهب واسه آزادی انسانها از دست ستمکاران و شهوت پرستانه
ناشناس۸۲۲۴۳۶۱۹:۲۹:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
معنی این سخن چیست؟ قدری بیاندیش و آنگاه نصیحت کن.
ناشناس۸۲۲۴۵۳۱۹:۴۶:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
خواهشاً آمریکایی های خاورمیانه هم جور و پلاسشون رو جمع کنن برن کشور خودشون
ناشناس۸۲۲۹۷۷۱۱:۰۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
.. ظاهرا بعضیها زیاد صحبتهای استاد ازغدی رو گوش میدن. ضمنا دنیا به هیچ وجه مدیون تمدن ادعایی شما نیست، خیلی از کشورها مثل چین و هند و تمدنهای یونان و روم و حتی تمدنهای آمریکای جنوبی نقش و سهم داشته اند هرچند زندگی امروز بشر مدیون تمدن غرب است
ناشناس۸۲۲۴۵۵۱۹:۴۶:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نیوزلند غرب نیست ، شرقه
ناشناس۸۲۲۵۴۳۲۰:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ایشون خودش اصالتا ایرلندی اسکاتلندی بوده باید اول بپرسی ایشون هزاران کیلومتر دورتر توی زلاند نو چه غلطی میکرده و جای بومی ها رو چرا گرفته ؟
ناشناس۸۲۲۶۰۸۲۲:۳۲:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چه حرف مضحکی. مگه دین محدود به منطقه جغرافیایی میشه؟ متاسفانه جماعتی تو این ایران شکل گرفتن که هر فاجعه ای تو غرب اتفاق بیافته رو توجیه می کنن.
ناشناس۸۲۲۶۲۸۲۲:۵۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این چه حرفیه این همه مسیحی و یهودی در کشورهای مسلمان همچون ایران، قطر ، امارات و ترکیه آزادانه طبق آیین خود زندگی میکنند و حتی این ادیان در کشور ما دارای یک نماینده ثابت مجلس هستند.پس اگر اینطور باشد باید تمامی مسیحیان و یهودیان کشورهای مسلمان نیز اخراج شوند این یعنی کج فهمی از ادیان ابراهیمی که همه یکی هستند و برای رسیدن پیروان این ادیان الهی به حق تعالی است.
ناشناس۸۲۲۶۵۳۲۳:۴۶:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
متاسفم برای شما و اونهایی که مثبت دادن مگه اسلام یا هر دین دیگه ای کشور داره ؟؟؟؟؟
پیما۸۲۲۶۸۶۰۰:۵۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
به تو چه ربطی داره؟ اصلا دوست داره بره وسط لاس وگاس نماز بخونه به توچه؟ مگه به افراد بی حجاب میگی برن لاس وگاس بی حجاب بشن نه تو ایران که به این بنده های خدا میگی چرا تو روسیه نماز میخونن.
یا علی۸۲۲۲۵۲۱۵:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ظهور ناسیونالیسم و ترامپیسم دنیا را به به کجا می برد
ناشناس۸۲۲۳۲۹۱۶:۵۶:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مگر ما در مملکت خود کم ترور داشتیم، نه به ناسیونالیسم مربوط بوده و نه ترامپ، ضمنا ترامپ کوچکتر از آن است که ایسم بشود!
ناشناس۸۲۲۴۲۸۱۹:۲۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ناسیونالیسم رو میشه تعریف کنی سالار؟!
ناشناس۸۲۲۲۵۴۱۵:۵۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تنفر تعصب ‌و تقسیم بندی انسان‌ها به ( ما) و (آنها) سوا کردن آدم‌ها بر اساس مذهب رنگ پوست نژاد متاسفانه باعث پرورش آدم‌هایی میشه با مغزی مملو از تنفر علیه همنوعان خود پس با نه به تنفر و بله به انساندوستی پیش بسوی همزیستی مسالمت امیز
محمد ولی زاده۸۲۲۳۲۷۱۶:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چه سفاهتی در بین جامعه غرب شایع شده که افرادی چنین تربیت می شوند برای جنایت علیه بشریت اما باید دید آیا در بین گروههای مرجع در ایران مانندجامعه هنر مندان ،جامعه سیاسیون ،جامعه ایدوئولوگها،جامعه نخبگان ،جامعه ورزشکاران ،وساییر سلبریتی ها کسانی هستند که از انزجار خودرا از این جنایت آشکار ابراز کنند یا خیر این افرادی که شهید شدند که دیگر ایرانی و بسیجی نبودند که مورد تنفر شما این گروهها باشند
ناشناس۸۲۲۳۴۰۱۷:۰۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اینها همه نتیجه مسابقات تروریستی امریکا وروسیه است مسلمانان شیعه را روسیه آنتریک میکند بر علیه سنی ها امریکا هم سنی ها را آنتریک میکند علیه شیعیان ولیکن شیعیان اقلیت مقتدر تر از آنی هستند که امریکا فکرمیکند به امید پیروزی مسلمانان بر امریکا و روسیه
جعفر۸۲۲۴۲۶۱۹:۲۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حالم واقعا خرابشد لعنت الله ..خدا لعنتت کنه چقدر راحت وخونسرد همه نمازگرانو میکشه نمازگزارن بی سلاح را ..واقعا حالم خرابشد خدا تا ابد قعر جهنم قرار بده
ناشناس۸۲۲۵۰۴۲۰:۱۰:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نوشته های روی خشابها به زبان ارمنی و یونانی هستند شاید رگ و ریشه مهاجم را نشان میداد لطفا بیشتر روشنگری کنید
ناشناس۸۲۲۵۶۶۲۱:۲۷:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
هیچ حیوانی با هم نوع خودش اینکار رو نمی کنه!
ناشناس۸۲۲۵۷۹۲۱:۴۳:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نژاد پرستان امریکایی واروپا یی امثال ترامپ چنین گرگهایی تر بیت کردند
ناشناس۸۲۲۶۲۱۲۲:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
متاسفانه نسل کشی راه انداختند. اخر اینقدر سهل و اسان؟پس پلیس اونجا چکارس؟
حسین۸۲۳۳۹۸۱۴:۴۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
پلیس در اروپا مترسک است .
ناشناس۸۲۴۹۲۶۱۶:۵۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
نیوزیلند تو قاره اروپا نیست
ناشناس۸۲۲۶۵۴۲۳:۴۶:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
سلبریتی هایی که برای کشته شدن یک سگ فرانسوی سیاه میپوشند و کنار سفارت فرانسه شمع روشن میکنند کجایند؟
ناشناس۸۲۳۱۶۷۱۲:۵۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
دقیقا در چه تاریخی و دقیقا کدام سلبریتی ها برای کشته شدن سگ فرانسوی جلوی سفارت فرانسه شمع روشن کردند؟
محب‌اسلام۸۲۲۶۵۸۰۰:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
خدالعنتش‌کنه‌‌‌ازاین‌میترسند‌که‌اسلام‌همه‌دنیارابگیره‌به‌امید‌انتقام‌مسلمانان
ايراني خارج نشين۸۲۲۷۹۶۰۷:۵۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
با توجه به اینکه ایرانیان پس از خروج از ایران سه کار را در سرلوحه کارهای خود قرار میدهند خوشبختانه در این حادثه تروریستی صدمه ندیدند الف - حجاب خود را بر میدارن و مردها هم شلورک می پوشند ب - نماز خواندن را ترک می کنند ( یعنی خود واقعی میشن) ج - اب شنگولی هم ازادانه میخورن
ناشناس۸۲۳۷۶۰۱۹:۵۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
درسته به زبان ارمنی و یونانی هم نوشته شده
Mohammad۸۲۲۸۳۳۰۸:۳۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
ان شاءالله خداوند درهمین دنیا جزای گناهانشو نشون بده تا درس عبرتی برای مثال اینهاباشد
مهدی۸۲۲۹۰۴۱۰:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
اسامی که روی خشاب ها نوشته مربوط به جنگ های صلیبی نیست و مربوط به جنگهای غرب علیه امپراطوری عثمانیست
حسین۸۲۳۳۹۳۱۴:۴۸:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
این فاجعه رو سیاهی برای کشورهای به ظاهر متمدن اروپا است .
نادیا۸۲۳۵۶۹۱۶:۳۳:۱۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
احتمالا طرف زیاد گیم بازی میکرده،جو گیر شده ،کشتن یه عده انسان بی دفاع هنره!!!
ناشناس۸۲۸۵۷۷۰۰:۳۶:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۱
بابا این یارو فکر کرده کانتر یا کالاف تیو تیه هی مانده بود یه دود زا با نارنجک می انداخت داخل اگه وقت کردین به این یارو جای بمبگزاری رو هم بگین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین