ابراهیم در آتش !!!؟

یوسف رامیانی،   3971224031 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
ابراهیم در آتش !!!؟

سید ابراهیم رئیسی پس از طی مسیری طولانی و کسب تجربه ارزشمند در عالیترین موقعیت قضایی کشور قرار گرفت و قاضی القضات نظام جمهوری اسلامی ایران شد. مسیری که از پایین ترین مناصب در دستگاه قضا شروع و تا عالی ترین آن طی شده است.

خوشبختانه اغلب کسانی که در قوه قضائیه و غیر آن به هر دلیلی با سیستم تحت نظارت ایشان سر و کار داشته اند خاطره ای خوب از عملکرد شخصی ایشان و نگاه متفاوتش به مسائل را در ذهن دارند روزهای اخیر مطبوعات با هر تمایل سیاسی و با ذکر مواردی از این خاطرات ورود مجدد ایشان را به دستگاه قضایی خیر مقدم گفته و استقبال کردند.

بعید است ایشان در تحویل گرفتن دستگاه قضایی به رغم سابق بخواهد با انتقاد از مدیریت گذشته ادعا کند ....... را تحویل گرفته است. ایشان بیش از هر کسی واقف به نقاط ضعف و قوت دستگاه قضایی می باشند آنچه مرا بر آن داشت که دست به قلم برده و این چند سطر را به رشته تحریر در آورم برخی عبارات مطبوعاتی در باب مشغولیات و کار آتی ایشان بود.

اولین و مهمترین شرط صحت عمل هر نظام دادرسی اصل استقلال قضات و دادگاه ها به روش شکلی و ماهیتی بود که همراه با اصل بی طرفی دو رکن رکین عدالت را تشکیل می دهد و بدون این دو مفهوم مدرن حاکمیت قانون هرگز تحقق نخواهد یافت.

حکایت و روایت متواتر تن دادن امیرالمومنین علی (ع) به قضاوت قاضی کوفه خود بهترین سند بر مبنای شرعی این اصل است و این استقلال قضایی نیزبدون تامین معیشت و تامین امنیت شغلی قضات در سایه یک مدیریت صحیح و متین تامین نخواهد شد.

امروز قوه قضاییه دچار برخی مشکلات هنجاری راجع به برخی قانونگذاری ها و مشکلات ساختاری در خصوص عدم قطعیت آرا و تعدد دادگاه ها و مشکلات رفتاری ناشی از برخوردهای تند و مقطعی و یا سوء رفتار برخی از متصدیان با مراجعین می باشد لیکن این مشکلات اغلب شناخته شده و در سایه تفکر و بررسی و به راحتی قابل رفع و رجوع است برای کسی که اشراف قضایی و شناخت از دستگاه و علاقه مند به رفع و رجوع آن مشکلات باشد حل و فصل آن چندان سخت نخواهد بود که مسلماً این درایت نزد ایشان محفوظ بوده و ارشادات مقام معظم رهبری و تایید برنامه ارائه شده توسط جناب آقای رئیسی نشان از صحت این برداشت را دارد.

بیان دوباره راجع به تعداد بالای زندانیان و مشکلات ناشی از سوء برداشت دادگاه ها از ماده 134 قانون مجازات اسلامی، حجم بالای پرونده های ورودی جرم انگاری های وسیع، تبعات کیفری موضوعات حقوقی، و اعمال ماده 3 نحوه اجرای محکومیت های مالی، قانون صدور چک و غیر آن در این باره و هم چنین حجم بالای قوانین و اختلاط مفهومی آنها، مشکلات راجع به نیروی انسانی و آموزشی و ورود به این جزئیات، دور افتادن از مسیر مدیریتی صحیح در قوه قضائیه خواهد بود حل و فصل اینها چالشی برای توان آقای رئیسی محسوب نخواهد شد لیکن امروز قوه قضائیه درگیر مسائلی شده که خارج از توان قانونی آن است.

دنیای غرب با شروع یک بازی پیچیده در صدد کنترل محور مقاومت و در راس آن نظام جمهوری اسلامی ایران برای تحقق آنچه به اصطلاح معامله قرن نامیده است می باشد و این منجر به ایجاد تبلیغات سیاسی و اقتصادی شده و در صدد انتقال این فشار به لایه های پایین جامعه است.

با طرح برجام و سپس بازی دوگانه دنیای غرب با موضوع و پیش کشیدن کانال مالی اینیستکس فشاری بر اقتصاد کشور آغاز شده است و با طرح پیش شرطها برای فعال سازی این کانال و دیگر خواسته ها شروع به زیاده خواهی نموده اند به نظر می رسد غرب در صدد ایجاد شرایط نفت در برابر غذا و تحمیل یک کانال مالی نه برای مبادلات آزاد اقتصادی بلکه برای کنترل بهتر و عمیق تر مبادلات تجاری کشور است. به عبارت دیگر در تلاش برای تحمیل یک قیمومت مالی و نه یک راهکار سیاسی و اقتصادی است.

خوش بینی به عملکرد غرب باعث شد که فرصت سه ساله برجامی از دست رفته و سیاست های انبساطی اقتصادی و افزایش هزینه های عمومی و عدم نظارت بر خلق پول و افزایش بی رویه حجم پول که لجام عنان گسیخته در حال پیش روی است وضعیتی بغرنج ایجاد نماید که با کمترین فشار و التهاب سیاسی در سال گذشته ناگهان سیصد درصد از ارزش پول ملی کاست.

این کاهش شدید ارزش پول ملی ریشه در عدم مدیریت صحیح بازار پول و سرمایه داشته و از آنجایی که دولت برای راضی نگه داشتن قشر مصرف کننده چندین سال جلوی تغییر برابری تدریجی ارزش پول را گرفته بود نتوانست در برابر حجم تقاضا مقاومت کرده و با اندیشمندی از مخاطرات بعدی نابرابری و مصنوعی بودن ارزش برابری دلار با ریال سد چند ساله کنترلی غیر علمی و غیر اقتصادی را از جلوی نظام کنترل قیمت دلار برداشته و شاهد یک بحران اقتصادی و اجتماعی بودیم . هنوز هم این نوسان دست از سر اقتصاد بر نداشته و ظرف چند ماه اخیر شاهد یک نوسان 40 درصدی دیگر بوده‌ایم.

بیم از تبعات اجتماعی موضوع و شتاب دولت در تصمیم گیری باعث شد که اقتصاد کشور از صدر تا ذیل در ورطه رانتی شدن سقوط کرده و حالا بخواهیم که با سیستم قضایی و در چارچوب مبارزه با فساد جلوی تبعات سوء مدیریت اقتصادی را بگیریم و قوه قضائیه را ناخواسته درگیر مسئله ای که خارج از توان مدیریتی و قانونی آن است کرده ایم بی گمان هوشمندی مقامات قضایی باید به گونه ای باشد که مانع تسری این هیجان به نظام قضایی شود و نگذارد که به اسم مبارزه با فساد قوه قضائیه را از مدار تصمیمات بی طرفانه قضایی و اصل استقلال خارج کرده و آراء شدید و دور از انصاف را تحمیل کند؛ ضمنا آرای اصداری باید به گونه ای باشد که در آینده خود را برای صدور چنین آراء و چنین برخوردهایی سرزنش نکرده و مواخذه ننماییم و بهانه به دست معاندان برای تخریب مدیران خدوم نظام قضایی ندهیم.

این ضرورت با اغماض به فساد میسر نمی باشد همچنان که تندی برخورد با آن نیز راهگشا نیست. به نظر می رسد که مسئله باید ریشه ای حل شود حضور نماینده قوه قضائیه در شورای پول و اعتبار و مقاومت در برابر خواست مدیران اداری و مالی برای تحمیل شرایط افزایش حجم نقدینگی و تامین هزینه های دولت شاید اولین فرصت در این راستا خواهد بود.

ضرورت فعال سازی سازمان بازرسی کل کشور که وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور را دارد و خوشبختانه جناب آقای رئیسی بیش از ده سال مدیریت آن را بر عهده داشته اند امروزه ضرورتی انکار ناپذیر است امروز شاید بیش از وظیفه ضد فساد بودن سازمان بازرسی کل کشور ضرورت فعال سازی وظیفه نظارتی این سازمان برای قوه قضائیه واجب و ضروری باشد جایی که مدیران دولتی دست روی دست گذاشته و با تدابیرنابجا موجب ایجاد جامعه رانتی اقتصادی شده اند می توان از مکانیسم نظارتی سازمان بازرسی کل کشور جهت اصلاح سیستم اداری و نظارت بر حسن اجرای قوانین بهره مند شد.

چگونه می توان امروز در کشوری که کالاهای اساسی با قیمت دلار چهار هزارو دویست تومان وارد شده و از آن طرف با قیمت دلار سیزده هزارتومانی خارج می شود از فساد جلوگیری کرد چند نفر را بازداشت و زندانی کرد و گفت که قاچاقچی هستند چند خانواده را بی سرپرست کنیم؟ تبعات این بی سرپرستی چیست؟

چگونه با ایجاد چند نرخی کردن ارز مانع سوء استفاده از پروفورم های تغلبی برای سوء برداشت از ارز ارزان قیمت باید شد!؟ وسوسه ای که حتی دامن معاون ارزی بانک مرکزی و شاید احتمالا رئیس سابق آن را گرفته باشد! آیا می شود همه را گرفت و محاکمه کرد؟

چگونه باید مدیران شرکت های خصوصی و خصولتی و یا دولتی را مجاب کرد که ارز حاصل از صادرات را با قیمت پایین وارد اقتصاد کشور کنند جز اینکه آنها را به یک ایجاد تحریم توهمی ترغیب کنیم و آن را بهانه ای کرده تا از وارد کردن ارز خود به اقتصاد ملی خودداری کنند. نشت گاه و بی گاه برخی اطلاعات در این خصوص زنگ خطری است که انگار ما نیز همراه تحریم ها شده ایم. چند نفر از این مدیران را می توانیم شناسایی کرده و محاکمه کنیم ؟ نتیجه آن چه خواهد بود؟

قیمت بنزین در کشور ۸سنت است و چند کیلومتر آن طرف تر مرز ۱.۵ تا ۲ دلار است چند نفر را قاچاقچی کرده ایم ؟ از چه جمعیتی توقع داشته باشیم که با تقوای ابوذر وار و سلمان وار زندگی کنند؟

چرا بستر فساد را گسترده ایم و آن را با نور تند قرمز مزین کرده ایم و توقع داریم که همه رویگردان باشند کمی آنطرف تر هم بساط حد و تعزیر را پهن کرده ایم آیا این درست است؟

به نظر نگارنده امروز جنگ اقتصادی با خارج از کشور وجود واقعی و تند ندارد، هر روز اخبار خبر از ورود کالاهای اساسی می دهد این یعنی درب تجارت و ورود کالا باز است و متجاسرین خارجی در تحریم ها ناموفق بوده اند اما جنگ اقتصادی ما جنگ داخلی اقتصاد است این بهم ریختگی ساحت قوه مجریه را درگیر ساخته و بحران اقتصادی و اجتماعی را دامن زده و تمام لایه های مدیریتی را درگیر کرده است اگر قوه قضائیه را مسئول حل این مسئله بدانیم ابراهیم را در آتش قرار داده ایم .

ریاست محترم جمهور در پیام تبریک خود ریاست محترم قوه قضائیه را دعوت به مبارزه با فساد نمودند اما باید بدانیم که مبارزه با فساد محاکمه مفسدین به تنهایی نیست امروز اداره صحیح قوه قضائیه درگیر مسائل کلانی شده که خارج از توان قانونی قوه قضائیه برای مدیریت آن است مادامی که قیمت ارز واقعی نشده و حامل های انرژی به نرخ واقعی عرضه نشده و بازار پول و سرمایه سر و سامان نگرفته فساد و رانت تمام لایه‌های اجتماعی را از بالا و پایین در هم تنیده و هیچ نیرویی را یارای مقابله با آن نخواهد بود.

از اینکه دنیای غرب با فشار ما را ونزئولایی کند باید بر حذر باشیم امید آن است که ریاست محترم قوه قضائیه در چارچوب وظایف قانونی خود و در سایه درایت و توصیه های مقام معظم رهبری و با بهره مندی از مکانیزم هایی که در اختیار دارد کمک حالی برای قوه مجریه باشد تا با اتخاذ سیاست های صحیح در چارچوب نظارت بر حسن اجرای قوانین و جلوگیری از سوء جریانات، مسیر صحیح برای اقتصاد ترسیم شود.

عضویت در شورای پول و اعتبار، نظارت عالیه سازمان بازرسی و کارکردهای اداری دستگاه ها، عضویت در شورایعالی امنیت ملی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اتخاذ راهبردهای صحیح امروز برای اداره قوه قضائیه شاید ضروری تر از تمام مسائل داخلی آن باشد که انشاالله در دوره جدید قوه قضائیه به راحتی قابل فصل است انشاا... توان مدیریتی ایشان همراه با دیگر روسای قوا موجب حل و فصل مشکلات ساختار اقتصادی کشور نیز شود .

اما لازم می دانیم به کسانی که در این شرایط ابراهیم را در آتش دیده اند بگویم انشاءاله به لطف بهره مندی از توان مدیریتی و بینش صحیح و صداقت در عمل و درایت در سلوک و مهم تر از همه استعانت از ذات اقدس الهی آتشی که بر ابراهیم خادم الرضا تصور کرده اند حتما بر او سرد و گلستان خواهد شد.

پایان این نوشتار را به دو آیه شریفه ان الله یعمرکم بالعدل و الاحسان و آیه شریفه محمدرسول الله و الذین معه اشدا علی الکفار و رحماء بینهم مزین می‌سازم .

دیدگاه کاربران

خار چشم دشمنان ریس قضا۸۲۱۷۶۳۰۸:۵۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
سبد سبد گل یاس ریاست ریسی بر مسند قضا بس که چه زیباس**طبق طبق گل و بلبل جول و پلاس مفسدین از هر طیف و جناح روی هواس
ناشناس۸۲۱۸۲۶۰۹:۴۸:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حالا افرادی که از اجرای عدالت و قانون واهمه دارند و ریگی در کفش دارند منفی بازی در میارند
ناشناس۸۲۲۰۸۸۱۳:۰۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
شما دوست محترم دچار سوگیری شناختی بردباخت‌انگاری شده ایدو بردباخت‌انگاری نوعی سوگیری شناختی است که ذهن یک موقعیت را یک بازی می‌پندارد که گویی در آن بردِ یکی یعنی باخت دیگری.
ناشناس۸۲۲۳۵۷۱۷:۲۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
شما دچار سوء تفاهم شده اید!! کسانیکه منفی زدند برد این سید جلیل القدر رو باخت خودشون میدونن دوست محترم اگه بیشتر دقت کنی متوجه میشی
سیف اله جهانی۸۲۲۱۴۷۱۳:۵۷:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
وجود آرا منفی وجود بسیار افرادی است که تخلفی انجام داده و دلهره به جانشان افتاده همین هم خودش از مزیت های انتخاب ایشان است ترس بر دل متخلفین حکمفرما شده خدایا سید را برای اجرای عدالت یاری فرما دشمنان قسم خورده زیادی دارد
ناشناس۸۲۲۳۱۲۱۶:۳۹:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نه اقاجون منفی به خاطر این شعر نازیبا بود
mostafa.kamali95@yahoo.com۸۲۱۸۳۱۰۹:۵۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
لطفا قانون از کجا اورده ای به این ثروت افسانه ای رسیده ای را برای ایجاد توازن اقتصادی در جامعه اجرا فرمایید البته که از نظر اسلام مالکیت مشروعیت دارد موضوع در مورد مالکیت های حرام و نامشروع است ان لیس للانسان الا ما سعی هم چنین مولا علی ع فرمودند ثروت های حرام را اگر کابین زنانشان کرده باشند به بیت المال باز میگردانم
ناشناس۸۲۱۸۶۲۱۰:۲۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
زبان و شعر پارسی را چه زیبا منهدم کردی
ناشناس۸۲۲۳۸۹۱۸:۱۶:۰۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
وشما هم با تکرارتان یک کشور را منهدم کردید
مجید۸۲۱۸۷۳۱۰:۳۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
بد ترین قیاس ممکن را انجام داده اید . ,, ابراهیم در آتش ,, ضمنا بدترین رفتار با ارباب رجوع در قوه قضائیه انجام میگیرد و تا میخواهی حرفی یا سئوالی از قاضی ها بکنی جوابشان اینه که الان مامور را صدا میکنم تا بیندازنت زندان !
ناشناس۸۲۱۸۹۳۱۱:۰۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چند میگیری که هر روز این متن تکراری رو میذاری؟
ناشناس۸۲۱۹۷۱۱۱:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چقدر از اجرای عدالت ترس و واهمه دارید
ناشناس۸۲۲۱۷۴۱۴:۲۴:۰۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
همون قدر که رسانه های شما میگیرن
بیگی29۸۲۱۹۰۸۱۱:۱۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
موفقیت ایشان در ریشه کنی فساد،رانت،و دزدی دارد.حال این گوی و این میدان.
تبریزی۸۲۱۹۵۹۱۱:۵۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
آفرین گلم. حالا بگو ببینم 2 به اضافه 2 می شه چند؟
ناشناس۸۲۲۲۶۲۱۵:۵۹:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تو دولت حسن یا خاتمی یا......
ناشناس۸۲۲۵۱۰۲۰:۱۵:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
میشه دلار 19 تومنی
ناشناس۸۲۲۵۸۳۲۱:۵۲:۱۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
گربه از چلوندن نمرده بود از شستن مرده بود
ناشناس۸۲۲۰۰۶۱۲:۱۰:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
براتون متاسفم که با این تیتر
ناشناس۸۲۲۰۱۱۱۲:۱۱:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حسنعلی برو یه شعر تازه یاد بگیر...........
ناشناس۸۲۲۱۳۴۱۳:۳۵:۵۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چاپلوسی عامل فروپاشی فرهنگی است
ناشناس۸۲۱۷۶۵۰۸:۵۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
جناب ریسی با صدور اطلاعیه ای باید از کسانی که مرتکب تخلفات کلان اقتصادی هستند درخواست کند داوطلبانه موارد سو استفاده شده را به بیت المال بازگردانند و الا بزودی در چنگال عدالت گرفتار خواهند شد و ان موقع دیگر عذری پذیرفته نیست
ناشناس۸۲۱۸۴۷۱۰:۰۶:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
با توجه به تورم شدید و افزایش چندین برابری ثروا بدهکاران کلان بانکی الان بهترین زمان برای وصول معوقات کلان بانکی می باشد تا این این پول ها به چرخه تسهیلات دهی بانک ها باز گردد و از ان در جهت تولید و اشتغال استفاده شود لازم است مدعی العموم ورود کند زیرا در بسیاری از معوقات بانکی مسله فساد میان مدیران بانکی و مفسدین اقتصادی وجود داشته و بانک ها تمایلی به پیگیری از طریق قوه قضاییه ندارند چون فسادها و تخلفات لو میرود
بیگی29۸۲۲۲۹۴۱۶:۱۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
بسیاری بردند و خوردند و رفتند.آنچه از آنها که در کشور مانده اند ،به ریال و رقم چندانی نیست.
پیمان۸۲۲۷۰۸۰۲:۰۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
باید سودهاش رو هم بدن! نمیشه که یه پولی بدزدی 5 باربر بشه بعد بری اصل پول رو پس بدی!
ناشناس۸۲۱۸۸۳۱۰:۴۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
سید بزرگوار و جلیل القدر مسله عفاف و حجاب و یا همان قانون عفاف و حجاب را در یابید که واره را اب برده مسولان این چند سال کشور برای اخذ رای بشت پا زده اند به این قانون دینی و مذهبی و عرفی کشور
ناشناس۸۲۲۵۰۸۲۰:۱۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
دوست عزیز. فکر می کنم خیلی سیری!
ناشناس۸۲۱۷۶۶۰۸:۵۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
رییس جدید قوه قضاییه باید انتقاد پذیر باشد. وقتی رهبری قائل به انتقاد هستند و حتی در سخنرانی هایشان بارها می‌گویند از من هم باید انتقاد کرد، چرا نباید ما بتوانیم از دیگر مسئولان انتقاد کنیم؟ انتقاد سازنده در جهت خیر و اصلاح است.
جعفری۸۲۱۷۶۸۰۹:۰۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مجازات های فعلی برای متخلفین بازدارنده نیست و از انجا که پیشگیری مقدم بر درمان است قوه قضاییه پیشنهاد قوانین بسیار بسیار سختگیرانه به مجلس برای تصویب بدهد
بیگلر بیگی۸۲۱۷۶۹۰۹:۰۲:۴۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ریاست محترم قوه قضاییه بسیاری از معوقات کلان بانکی حاصل فساد مدیران ارشد و میانی بانک ها و متخلفین بوده و انها هیچ تمایلی به پیگیری این فساد ها از طریق قوه قضاییه ندارند بسیاری از معوقات بانکی که معطل وصول است بر این اصل استوار است
ناشناس۸۲۱۷۷۲۰۹:۰۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اگر آقای رییسی از سازمان های مردم نهاد بالاخص دیده بان شفافیت که تاثیرات پر رنگی را بر مبارزه با فساد گذاشته است در حکومت داری استفاده ببرد و مردم و نهادهای مردمی را پشتوانه کاری خود نماید در کوتاه مدت می تواند فساد را ریشه کن نماید
ناشناس۸۲۱۹۷۹۱۱:۵۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
از نقطه نظرات جناب دکتر توکلی ریاست دیده بان شفافیت و عدالت استفاده کنید
ناشناس۸۲۱۹۹۸۱۲:۰۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ما منتظر موندیم آقای توکلی کاش مثل همه‌جا گزارش دوره‌ای بدن ببینم چه‌کار کردن؟
ناشناس۸۲۱۷۷۴۰۹:۰۵:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
رییس قوه قضاییه باید بیشتر به حوزه تحت امرش بپردازد و از موضعگیری های بی مورد در مورد سایر موارد از جمله سیاست خارجی پرهیز کند.
ناشناس۸۲۱۸۶۹۱۰:۲۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اگر سیاست خارجی باعث قراردادهایی مانند کرسنت بشه چی؟باید سکوت کند؟
ناشناس۸۲۱۸۸۹۱۰:۵۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
درسته اتفاقا آقای رییسی همیشه به بی حاشیه ای مشهور بود
ناشناس۸۲۱۷۷۵۰۹:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ریاست قوه قضاییه باید تعداد زیادی نماینده ویژه و کاملا مطمن داشته باشد و انها اجازه ورود به هر دستگاه و سازمانی را داشته باشند فقط در اینصورت به مشکلات و فساد ها راه پیدا می کنید
ناشناس۸۲۱۹۸۶۱۲:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
دقیقا در کشور به هزارتا میتی کومان( همان کارتون معروف ) نیاز داریم
ناشناس۸۲۱۷۷۸۰۹:۱۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
در جهت کاهش شدید فساد در بودجه عمرانی کشور ،توصیه می شود با پیگیری قوه قضاییه و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایگاه ملی ارزیابی مناقصات را بر مبنای فناوری اطلاعات ایجاد و کلیه پروژه های قدیم و جدید شرکت ها در آن بر اساس شاخص های ارزیابی کیفی مشاوران و پیمانکاران کمی نمایید و هر مناقصه ای از کل شرکت های دولتی به این پایگاه ارجاع داده شده ورانت انتخاب هدفمند فساد انگیز پیمانکاران و مشاوران پروژه های میلیاردی از دست و اختیار مدیران و کمیسیون مناقصات شرکت های دولتی خارج شود ،در اینصورت خواهید دید دیگر کسی برای مدیریت در شرکت های دولتی نفت و گاز دست و پا نمی‌شکند
جلالی۸۲۱۷۷۹۰۹:۱۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
یکی از راههای نزدیک شدن به عدالت اجرای قانون از کجا اورده ای می باشد افراد زیادی به ثروت های افسانه ای رسیده اند که همه انها نامشروع و غیر قانوتی بوده است عده بسیار اندکی ممکن است باشند که از راه کار و تلاش به ثروت رسیده باشند که انهم نمی تواند درحد تکاثر باشد
ناشناس۸۲۱۷۸۰۰۹:۱۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
عدالت در تمام امور حرف اول را می زند. برقراری عدالت، وظیفه اول قوه قضاییه است. عدالت برای همه، ضعیف و غنی، وکیل و وزیر و قاضی تا کارگر و روستایی و مردم عادی.
ناشناس۸۲۱۷۸۴۰۹:۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
بیش از 10 بار است که طرح تحقیق و تفحص از بانک ها توسط نمایندگان مجلس کلید میخورد ولی عملیاتی نمی شود لطفا بررسی کنید چه دست های پنهانی نمی گذارند اینکار عملیاتی شود
ناشناس۸۲۱۷۸۵۰۹:۱۳:۱۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
۱- ((یعمرکم)) بالعدل و الاحسان ۲- این ادعا که ارزش واقعی دلار همین ۱۲ یا ۱۳ هزار تومان است را کنار بگذارید، متوجه باشید که شرایط سیاست خارجی و تحریمی باعث افزایش نرخ دلار شده است. کشوری که دو برابر مصارف ارزی خود درآمد ارزی دارد پولش اینقدر ضعیف نیست. ۳- کجایند اقتصاد دان ها و صاحبان سرمایه (به قول خودشان کارآفرین) که ادعا داشتند اگر نرخ ارز کمی بالا برود رونق اقتصادی و رشد تولیدلت داخلی و صادرات و حذف بیکاری را در پی خواهد داشت. آیا وقت ان نرسیده که این باورهای خرافی را کنار بگذارند. 4- چه کسی باید پاسخگوی شرایط اقتصادی فعلی باشد؟ دولت ؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۸۲۱۷۹۳۰۹:۱۶:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
دولت برای نجات بانک ها که سالیان درازی سودهای کلان به سپرده گذاران کلان می دادند مجبور به دستکاری نرخ ارز شد تا حلوی ورشکستگی بانک ها بگیرد و با اینکار تورم شدیدی را به همه اقشار حامعه وارد کرد گناه مردم عادی چیست سود سپرده ها را در این سال ها سپرده گذاران کلان برده اند ضرر و زیان و تورم ان روی سر مردم عادی سر شکن شد
ققنوس۸۲۱۸۰۳۰۹:۲۰:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اتش بر ابراهیم سرد شد چون او بت ها را شکست این ابراهیم هم برای سرد کردن اتش باید بت ها رو بشکنه و به جای خط قرمز کشیدن روی مسائل از روی خط قرمز ها عبور کنه !!!!!!!!!
ناشناس۸۲۱۸۱۰۰۹:۳۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تنها مسولی که در چهره ایشان نور معنویت وجود دارد
ناشناس۸۲۱۸۲۹۰۹:۵۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نور رو شما کجا دیدی؟
ناشناس۸۲۲۰۹۰۱۳:۰۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
از احمدی نژاد قرض گرفته
ناشناس۸۲۱۹۰۳۱۱:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
معنوی کی بودی داداچ
رسول۸۲۱۹۱۴۱۱:۱۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نور معنویت رو یکی تعریف کند که من هم روشن شوم. ملاک تشخیص اش رو هم همینطور.
ناشناس۸۲۲۰۹۴۱۳:۰۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
در فیلم و عکس برای اینکه تصویر سوژه روشن بیفتد روی سوژه نور از جهات محتلف می ادازند. بهتر است خود گول زن نباشید
ناشناس۸۲۲۱۸۴۱۴:۳۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نور تصاویر مربوط به فلاش دوربین و و نورپردازی پرژکتورهاست مجید جان
ناشناس۸۲۳۱۲۴۱۲:۳۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
انقدر چاپلوسی نکنید
جمشید۸۲۳۱۸۶۱۳:۰۷:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
این هم هاله نور داره. خدا به عاقبتش رحم کنه
شلمانی۸۲۱۸۴۰۱۰:۰۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
لطفا آیه را درست بنویس
ناشناس۸۲۱۸۵۱۱۰:۰۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اگر رئیسی ابراهیم است نمرود کیست؟ شورش رو درآوردین
ناشناس۸۲۲۰۱۸۱۲:۱۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
سه سوته برات نمرود میسازن
ناشناس۸۲۱۸۷۰۱۰:۲۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حقوق نفتیها چرا زیاده؟
ناشناس۸۲۲۶۷۱۰۰:۳۵:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
حقوق نفتی ها و قضایی ها زیاد نیست حقوق ماها خیلی ناچیزه.
ناشناس۸۲۲۶۸۱۰۰:۴۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
چون نفت فروشن
ناشناس۸۲۱۸۸۰۱۰:۴۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
وقتی دیدند نمیشه با خیانت آشکار انقلاب رو زمین زد به ناچار دشمن با استحاله افراد سست ایمان دست بکار نابودی انقلاب شد.
ناشناس۸۲۱۸۸۶۱۰:۵۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
کشور رو روحانی بد جور داغون کرده درست کردنش زمان می بره و به انتخاب درست مردم در انتخابات بعدی وابسته است .
ناشناس۸۲۲۰۳۹۱۲:۲۴:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حتما دار و دسته شما بیان تحریم ها رفع و دلار ارزان میشه نه ؟؟
ناشناس۸۲۲۱۰۰۱۳:۱۰:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
فعلا روحانی تمام توانش را گذاشته است تا خرابکاری های احمدی نژاد را درست کند
ناشناس۸۲۲۷۷۷۰۷:۳۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
سلام , رفیق جان خانه از پای بست ویران است , کشوری که تولید را تعطیل کرده و با صادرات نفت اداره می شود روحانیهم نمی تواند درستش کند
ناشناس۸۲۱۹۴۱۱۱:۴۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حوزه قضاوت باید عاری از بینش سیاسی باشد
ناشناس۸۲۲۰۰۰۱۲:۰۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ما مردم منتظر هستیم ببینیم اولین قضاوت قاضی ابراهیم رئیسی چه خواهد بود ؟
ناشناس۸۲۲۰۰۵۱۲:۰۹:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مسئله اوّل کشور اقتصادی‌ست، باید بساط رانت جمع شود، این هم فقط با همراهی سه قوه قابل حل است.
ناشناس۸۲۲۰۵۱۱۲:۳۱:۲۸ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
بی عدالتی ، ظلم دولت به کارمند و کارگر و معلم ، طبقه کاستی مدیران (ناکارآمد) که خود را از مردم بالاتر می دانند و حقوق نجومی می گیرند ، حلقه گمشده ای است که گویا زور هیچ کس به این ظالمان نمی رسد؟؟؟
ناشناس۸۲۲۵۹۷۲۲:۱۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این طبقه ناکارآمد از بین همین کارمندان و معلمان انتخاب میشوند همان معلمی که یک کلاس درس را درست اداره نمیکند و همان کارمندی که زیرمیزی میگیرد
ناشناس۸۲۲۱۶۳۱۴:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ابراهیمی که در آتش انداختندش پیامبر بود تیتر قیاس مع الفراغ هست
مجیدی۸۲۲۱۷۵۱۴:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
قیاس بدی بود چرا ما همیشه مسئولین کشورمان را با پیامبران و امامان مقایسه می کنیم .
ناشناس۸۲۲۳۳۶۱۷:۰۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
قوانین جزائی باید اصلاح و کامل بشود که هر ننه قمری در این فضایی مجاز جرات تهمت و افترا به اشخاص حقیقی و حقوقی را نداشته باشد.
ناشناس۸۲۲۳۸۰۱۷:۵۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
"ان الله یامرکم بالعدل و الاحسان" صحیح است. لطفا اصلاح بفرمایید.
ناشناس۸۲۲۳۸۴۱۸:۰۵:۲۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
هیچ اتفاق خاصی نمی افته فساد تو این کشور اژدهای هفت سر شده
ناشناس۸۲۲۳۹۲۱۸:۲۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تنها خواسته من خشک کردن ریشه اسلاحاته
ناشناس۸۲۲۳۹۵۱۸:۳۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این ابراهیم کجاو آن ابراهیم (ص) کجا ؟فاصله از دنیا است تا اخرت
ناشناس۸۲۲۳۹۶۱۸:۳۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
انقدر در خصوص مسولین غلو کردیم با امام و پیامبران مقایسه کردیم که هر کاری می کنند فکر می کنند درسته و انتقادها رو برنمی تابند.
ناشناس۸۲۲۴۹۱۲۰:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
بهترین روش برای مبارزه با متخلفان گزارشهای مردمی وتعیین ده یا بیست درصدی جایزه وصول تخلفات که درصورت جنین اتفاقی خود متخلفان هم دست به کار میشوند دیگری شناسایی کارتلهای قدرت که هرچه تخلف عمده هست از گور این جماعت بلند میشود
احمدق کنند۸۲۲۴۹۷۲۰:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ضمن تیریک به سید عزیز 1- سیاسی کاری نفرمایند 2-مسولینی که مجرم را با تاخیر معرفی میکنند برخورد کنند 3-فارغ از مچ گیری برای رضای خدا کار کنند با آرزوی موفقیت برای ایشان و همکاران محترمشان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین