کامنیت‌های برتر مخاطبان الف/ هنرمندی که از جنس مردم نباشد، در دل مردم جایگاهی ندارد دولت می‌خواهد گُلی که با برجام بر سر ملت نزد، با FATF بزند؟/درخواست مردم از رئیسی؛ از مبارزه بافساد تا اجرای قانون از کجا آورده‌ای/ با دلار جهانگیری از مابهترون به ثروت افسانه‌ای رسیدند

گروه سیاسی الف،   3971223124 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در هفته جاری اتفاقات زیادی رخ داد و با توجه به وظیفه‌مان آن‌ها را پوشش دادیم؛ از آنجا بینندگان محترم الف با ارائه نظرات خود در ذیل اخبار و گزارشات منتشر شده، در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت کردند که در ادامه برخی از نظرات برتر را انتخاب کرده و در ادامه مشاهده‌ می‌کنید.

دولت می‌خواهد گُلی که با برجام بر سر ملت نزد، با FATF بزند؟/درخواست مردم از رئیسی؛ از مبارزه بافساد تا اجرای قانون از کجا آورده‌ای/ با دلار جهانگیری از مابهترون به ثروت افسانه‌ای رسیدند

انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه ومعارفه او از مهمترین اخبار این هفته بود.

 

** اموال تمام مسئولان از اول انقلاب تا امروز را بررسی کنید/ با بدهکاران بانکی، اختلاس‌گران، قضات فاسد، مفسدان و...برخورد  کنید/ قانون برای ژن‌های خوب اجرا نمی‌شود

بیشتر بخوانید:

با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد

حجت‌الاسلام رئیسی: هیچ‌کس حق دور زدن قانون را ندارد/ نسبت به مسائل اقتصادی، قوه قضاییه در کنار دولت و مجلس خواهد بود

احمد توکلی خطاب به ابراهیم رئیسی: شفافیت را از قوه قضائیه آغاز کنید/ دستگاه قضا محتاج تغییر راهبرد است

قوه قضائیه و راه‌های نرفته

برخی از نظرات کاربران الف را درباره این انتصاب و انتظاراتی که از ایشان هست در ادامه می‌خوانیم:

*از جناب رئیسی، سید بزرگوار و جلیل القدر انتظار داریم برنامه ریزی صحیح و منسجمی داشته باشند تا دستگاه‌های نظارتی کشور که حقوق‌های زیادی هم می گیرند و هزینه های زیادی هم برای دولت دارند، وظایف خود را بر اساس آنچه که شرح وظایف برایشان تعیین شده بدرستی انجام دهند و اگر فسادی در جایی رخ داد که نشان از بی دقتی و یا کم کاری و یا حتی تبانی بود با آنها هم همانند مفسدین برخورد قانونی شود.

*از قاضی القضات می خواهیم اولین گام محکم خود را برای مبارزه با فساد با اجرای صحیح و بدون خط قرمز قانون از کجا آورده‌ای به این ثروت افسانه‌ای رسیده ای را اجرا کنند تا توازن اقتصادی در جامعه شکل گرفته و از فساد های احتمالی آینده جلوگیری زیادی شود.

*مردم چشم براه قوه قضاییه‌ای هستند که در آن حق ضعفا از اغنیا گرفته شود. مردم چشم براه قوه قضاییه ای هستند که در آن مشی امیرالمومنین نه‌تنها در کلام بلکه در عمل همچون نحوه رفتار آن بزرگوار با برادرش عقیل در نظام جمهوری اسلامی همچون نگینی درخشان در دیدگان عامه مردم متجلی باشد. مردم چشم براه قوه قضاییه‌ای هستند که در آن خبری از قضات رشوه خوار و باند اعمال نفوذ نبوده تا بتواند با سربلندی در برابر رشوه خواری ها، رانت ، تبعیض و باندبازی ها در سایر دستگاه‌ها و نهادها مبارزه نماید.

مردم و نمایندگان مردم در خانه ملت چشم براه قوه قضاییه ای هستند که پرونده های مفاسد اقتصادی بر زمین مانده و جامانده در طول سالیان اخیر را که علی‌رغم فریاد حنجره ها همچون داغی بر جسم و جانشان نشسته و منجر به ایجاد شبهات و شایعاتی گردیده به سرانجام رسانیده و موجبات رضایت خاطر مردم رنج کشیده و صبور انقلابی را فراهم نماید. انشا...امیدواریم با حضور حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در منصب ریاست قوه قضاییه شاهد حرکتی انقلابی در تشکیل و برگزاری علنی تمامی دادگاه های مرتبط با مفاسد اقتصادی افراد ذی نفوذ و صاحب منصبی باشیم که با اقدامات مزورانه و فریبکارانه شان مسببان اصلی ایجاد ظن بی اعتمادی و بدبینی مردم نسبت به نظام و انقلاب اسلامی و ایجاد و بسط الگوی فساد و رذالت در بین مردم بوده‌اند.

*از انجا که پیشگیری از جرم و فساد بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و مجازات‌های فعلی بازدارنده نیست، باید قوانین جدیدی به مجلس پیشنهاد شود تا شاهد بروز فساد کمتری باشیم و دستگاه‌های نظارتی کشور هم مطابق با شرح وظایف خود و بدون کوتاهی کار کنند.

*سه موضوع مهم که قاضی القضات باید به آن اهتمام بورزند: ۱- اجرای قانون از کجا آورده ای با سلامت و بدون خط قرمز اجرا شود ۲- مسله اقتصادی بدهکاران کلان بانکی که پول های بانک‌ها و در حقیقت پول های مردم را گرفته و بازگشت نمی دهند، حل شود ۳- تحقیق و تفحص از بانک مرکزی بابت حداقل عملکرد ۲۰ سال مدیران بانک مرکزی و بانک‌های عامل که تعمدا نمی گذاشته اند عملیاتی شود.

*الان چندین سال است که افرادی خاص مبالغ بسیار هنگفتی از بانک ها تسهیلات گرفته و بازگشت نکرده‌اند که از آن‌ها بنام بدهکاران کلان بانکی یاد می شود و بانک ها هم بدلایلی همچون وجود تخلفات در حین دادن تسهیلات رغبتی به وصول این معوقات کلان از طریق قوه قضاییه ندارند؛ چون پای خودشان هم گیر است. اکنون که در دو سال گذشته تورم شدیدی هم داشته ایم معوقات کلان نزد مفسدین اقتصادی ثروت های بسیار کلانی برایشان ساخته است. الان با توجه به این سودها باید فعلا اصل معوقات و سود بانکی را از آنها گرفت و بعدا در فرصت مناسب ثروت های حرامی را که از این وام های غیر مشروع که در جای خود مصرف نشده منافعی را که برده اند از انها پس گرفت.

*آقای رئیسی امیدواریم با دزدان بیت المال و اختلاسگران و مفسدان و قانون شکنان در هر مقامی باشند، قاطعانه برخورد نمایید. این تنها راه برون رفت از مشکلات داخلی است. ما نباید شاهد این همه فساد باشیم. ملت عدالت می‌خواهد. لطفا اموال تمام مسئولان از اول انقلاب تا امروز را بررسی بفرمائید؛ این ثروت‌های افسانه‌ای محاله از راه درست بدست آمده باشد. قانون های ما نقص دارند و در مورد مردم عادی درست اجرا میشوند، ولی برای ژن‌های خوب قانونی متاسفانه وجود ندارد. آ‌نها خودشون قانون می‌گذارند.

*دستگاه‌های نظارتی در حقیقت دستگاه‌های نظاره‌گر هستند تا نظارتی. ...این همه فساد آن‌هم کلان نباید در کشور صورت می‌گرفت؛ لطفا برای دستگاه‌های نظارتی که وظایف خود را صحیح انجام ندهند< تنبیهات در نظر بگیرید شامل عزل و قطع حقوق و کسر حقوق و کاهش سمت و از این قبیل تا حساب کار دستشان بیاید.

*آقای رییسی بیشترین تخلفات از نظر بی اعتنایی و دور زدن قوانین در شهرداری‌ها اتفاق می‌افتاد، بیشترین شکایات از شهرداری‌ها در دیوان مطرح است که متاسفانه بثمر نمی رسد. نظارتی از بیرون برعملکرد شهرداری‌ها نیست، آرا هیات عمومی دیوان عدالت اداری که بمثابه قانون است، ارزشی در شهرداری‌ها ندارد و قوانین برای کسب درآمد بیشتر عطف بماسبق می‌شوند .

 

****

** موفقیت یعنی با دلار جهانگیری از مابهترون به ثروت افسانه‌ای رسیدند/ یکی از مشکلات اقتصادی، تعارض منافع است

اسحاق جهانگیری در جلسه‌ای رسمی گفت: توانستیم سال را با موفقیت به پایان برسانیم! این اظهار نظر با واکنش مخاطبین الف همراه شد. برخی از کامنت‌ها درباره این اظهارنظر، پیش روی شماست:

*زبان قاصر است از گفتن بعضی جملات است. عجب مملکتی شده، همه به خودشان نمره ۲۰ می‌دهند... .

*به‌عرض می‌رساند موقعی که برخی مسئولین کشور گرفتار سهام کارخانجات و ... باشند، انتظار نداشته باشید که مملکت پیشرفت نماید؛ زیرا این‌ها همیشه تفکرشان در تصمیم گیری‌های اقتصادی و ... منافع خودشان است نه مردم؛ یعنی همیشه قانون را به نفع خودشان تصویب یا تفسیر خواهند نمود و صد حیف که در مملکت نظارتی هم روی مسئولین وجود ندارد. ضمنا اقتصاد که یک شبه خراب نمی‌شود... .

*بنده‌های خدا می دانید با دلار جهانگیری چند نفر از ما بهترون به ثروت افسانه‌ای رسیدند؛ موفقیت از این بالاتر؟ کسایی که از دولت تکرار انتظار دیگری داشتند، اشتباه کردند... .

*ضربه اصلی وریشه‌ای به اقتصاد کشور را دولت احمدی نژاد زد، ولی دولت آقای روحانی هم در تخریب کوتاهی نکرد. رسیدن به پایان سال۹۷ موفقیت نیست، زیرا اکثریت ملت صدمه دیده و سفره‌ها بسیار کوچک و فقر گسترش بیشتر پیدا کرد. این را موفقیت نمی‌گویند و به نوعی ذلت بود که متوجه دولتمردان بی‌کفایت می‌باشد. اصولا وقتی تعدادی از دولتمردان تاجر باشند، منافع ملت و دولت درتضاد است و یکی ازمشکلات اقتصادی کشور همین تضاد منافع.

*ایشان بیشتر می‌خواستند مزاح کنند و این شب عیدی موجبات انبساط خاطر مردم شریف ایران را فراهم کنند... .

*کسی که توانایی تغییر منشی خودش را نداره چطور می‌خواهد وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشد. آقای جهانگیری جمله مردم یادتون هست رو فراموش نمی‌کنیم. تجربه گرانی برای ملت بود که بدانند چه کسانی باید در نهاد ریاست جمهوری و مجلس وارد شوند.

*به امید خدا اختلاس های بیشتر شده، نجومی بگیرها بیشتر شده، فشار بر مردم افزایش یافته، پس هدف گذاری که کرده بودند با موفقیت انجام شد. عجب سوتی داده جناب جهانگیری.

*بله موفقیت در پراید ۵۰ میلیونی! گوشت ۱۲۰ هزار تومانی و ..... دلار ۱۳۰۰۰ تومانی. آقای جهانگیری اردیبهشت همین سال فرمودید دلار ۴۲۰۰ تومان ولی موفق شدید آن را تا مرز ۲۰ هزار هم ببرید!

*واقعا چه می‌شود گفت مصداق بارز خندیدن به ریش مردم است. از دولتمردان می خواهیم کار بلد نیستید، تدبیر ندارید، نظارت ندارید، کارآمدی ندارید، حداقل زبان تند نداشته باشید و نمک به زخم مردم نپاشید؛ .... .

 

****

 

** ستاد فخیمه تنظیم بازار/ چرا مجلس به تکلیفش عمل نمی‌کند؟/ روحانی نشان داد اصلا مذاکره بلد نیست

گزارشی با عنوان «روایت آماری از سونامی قیمت‌ها» درباره تورم یک سال اخیر در سایت ما بازنشر شد. برخی نظرات مخاطبین را می‌خوانیم:

*دولت یا بلد نیست یا عمدا رها کرده است؛ در هر دو حالت در هر کشوری بود عدم کفایت می‌گرفت؛ چرا مجلس به تکلیفش عمل نمی‌کند؟

*یعنی دولت می‌خواهد آن گُلی را که با برجام با آن‌همه سروصدا بر سر ملت نزد، با FATF بزند؟ آخر شما چطور انتظار دارید پیوستن به نهادی که ریاست فعلی آن در دست دولت آمریکا (ترامپ) است، و اسرائیل و عربستان ناظر اجرای آن توسط سایر کشورها هستند، برای ما مشکل حل کند؟

*باید از مقامات کشور پرسید چرا مردم را آن قدر تو منگنه قرار دادند. نمی‌شد در تعاملات بین المللی با مذاکره کاری کرد که الان اینجا نباشیم. خیلی واضح هست دلیل تمام این مشکلات دلار  ۱۲ هزار تومانی و افت ارزش پول ملی است. اگر دلار الان ۵هزار تومان بود، گوشت گوسفندی هم سر از بازار قاچاق عراق در نمی‌آورد، و در نهایت کیلویی ۵۰ هزار تومان بود. قیمت سیب درختی ۸۵۰۰تومان شده است، چون به کشورهای همسایه صادر می‌شود... اما اگر دلار ۵ هزار تومان بود الان همان سیب کیلویی ۳ هزار تومان پارسال بود. همه چیز وابسته به ارزش پول ملی است.... .

*(در پاسخ به کامنت بالا) می‌شد با مذاکره کاری کرد و امتیاز گرفت که کار به اینجا نرسد، اما دولت روحانی رفت و برجام امضا کرد و اوضاع این چنین شد (این هم عواقب اعتماد به غرب و آمریکا) تا این دولت است، باید باب مذاکره را بست، چون روحانی نشان داد اصلا مذاکره بلد نیست، فقط هرچی آن‌ها گفتن می‌گوید خوب است.

*از الان تا عید صبح تا شب تو اخبار می‌گویند ستاد تنظیم بازار عید. حالا خوب به قیمت‌ها نگاه کنید ببینید چه طوری چند برابر می شود. وسط عید هم دو تا خبر بازرسی از مکان‌های غذایی و پوشاک پخش می کنند دو تا بدبخت را جریمه می کنند و همین. این شد ستاد فخیمه تنظیم بازار.

 

*****

** هنرمندی که از جنس مردم نباشد، در دل مردم جایگاهی ندارد/ انصاف و وجدان را معیار قضاوت قرار دهید

اظهار نظرهای سیاسی جمشید مشایخی، بازیگر سینما دستمایه انتشار یادداشتی با عنوان «آش سیاست و کاسه داغ هنرمندان» در الف شد. برخی نظرات مخاطبین الف خواندنی است:

*ما باید یاد بگیریم که اگر یک نفر در یک کاری متخصص بود، لزوما در همه کارها متخصص نیست. اگر کسی مهندسی یک ساختمان را به جراح قلب سپرد و ساختمان روی سرش خراب شد، باید اول خودش رو سرزنش کند.

*بنده با ۴۸ سال سن می‌دانستم که با رای آوردن روحانی تورم ۵۰ درصدی، چند برابر شدن قیمت دلار و مسکن و بنزین و غیره که دولت حجت الاسلام هاشمی بود، دوباره تکرار خواهد شد؛ حالا چرا جمشید مشایخی با ۸۰ سال سن نمی‌دانست جای تعجب است!

*نکته در مورد این هنرمند و بقیه هنرمندان فقط طرفداری از آقای روحانی نیست، بلکه ترسی است که از رقیب روحانی در ذهن مردم ایجاد کردند و این کار اوج نامردی و بی انصافی بود (یعنی به جای تعریف از کاندیدای خود رقیب را تخریب کردند) و ایشان مثلا گفته بود روحانی رای نیارود از ایران می‌رود و این بزرگترین توهین به رقیب بود. اگر می‌خواهید طرفداری کنید با انصاف و مردانه اینکار را انجام دهید و کارهای خوب آن فرد را بگوید نه اینکه ترس در دل مردم بندازید که می‌آید دیوار می‌کشد و جنگ می‌شود و دلار پنج هزار تومان می‌شود.

*ربطی به رسانه ها ندارد. هر فرد چه هنرمند چه غیرهنرمند باید در قبال کارهائی که می‌کند، مسئولیت بپذیرد.

*در آستانه حلول سال جدید و آغاز فصل بهار، فصل رویش و زایش؛ روحانی در پیام تلویزیونی نوروز ۹۸ با یک خداحافظی، دل ۸۴ میلیون ایرانی داخل و خارج کشور را شاد کند.

*هنرمندی که مردمی و از جنس مردم نباشد و حرف دل مردم رو نزند؛ هیچگاه در دل مردم جایگاه ندارد حتی اگه رادیو تلویزیون ۱۰۰ بار ازش تعریف و تمجید کند.

*من هم مثل خیلی‌های دیگه از رای دادن به روحانی پشیمانم، دلیل پشیمانیم عدم تحقق وعده‌ها و چرخش به سمت جناح رقیب و انفعال در برابر تندروهاست... .

*احساسی و کورکورانه از جمشید مشایخی طرفداری نکنید، خود پیرمرد می‌گوید اشتباه کردم آن وقت یک عده اینجا کاسه داغ‌تر از مشایخی هستند. ... انصاف و وجدان را معیار قضاوت قرار دهید.