بلاتکلیفی اجرای قانون بازنشسته‌ ها در فوتبال

گروه ورزشی الف،   3971219149 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال درحالی برگزار شد که باز هم صحبت‌های دقیقی درباره‌ی پایان کار بازنشسته‌های این فدراسیون مطرح نشد و اعضای هیات رئیسه بازنشسته‌ی این فدراسیون هم‌چنان بدون استعفا در سمت خود باقی ماندند!

به گزارش ایسنا، مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال بالاخره امروز (یک شنبه) و پس از کلی سر و صدا برگزار شد. مجمع عمومی که به نظر می‌رسید در آن اتفاقات متفاوتی از جمله طرح استعفای اعضای بازنشسته هیات رئیسه فدراسیون فوتیال بیفتد که بر خلاف انتظارها چنین چیزی رخ نداد تا هیات رئیسه بازنشسته برخلاف قوانین داخل حداقل یک سال دیگر در مسند خود باقی بمانند.

فرار از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال از ۱۵ آذر ۹۷ رسماً آغاز شد. زمانی که با پایان مهلت قانونی باید همه مشمولین آن را اجرا می‌کردند. فشار رسانه‌ها و مسئولان نظارتی مهدی تاج و یارانش را مجاب کرد تا بحث درباره بازنشستگی‌شان را به مجمع عمومی فدراسیون موکول کنند مجمعی که قرار بود ابتدا ۱۹ دی ماه برگزار شود اما به صورت ناگهانی این مجمع به تعویق افتاد و م جمع فدراسیون فوتبال به ۲ ماه بعد موکول شد.

البته شخص رئیس فدراسیون فوتبال با استفاده از تبصره ۶۰ قانون جامع امور ایثارگران توانست بازگشت به کار بگیرد. محمود اسلامیان نیز در حاشیه مجمع گفت که با استفاده از این قانون ماندنی شده است اما تکلیف سایر بازنشسته‌ها هنوز مشخص نیست و آنها هم‌چنان در هیات رئیسه حضوری غیرقانونی دارند.

اما با گذشت بیش از ۳ ماه از اجرای رسمی این قانون هنوز اتفاق اجرایی ملموسی در موضوع اجرای آن در فدراسیون فوتبال نیفتاده است و هیات رئیسه بازنشسته این فدراسیون هم‌چنان به عنوان عضو هیات رئیسه در این فدراسیون مشغول فعالیت هستند.

هرچند یک روز پیش از مجمع فدراسیون فوتبال اعلام شد که کفاشیان، اصفهانیان و معینی از پست‌های سازمانی خود در فدراسیون فوتبال یعنی نایب رئیسی فدراسیون فوتبال، ریاست کمیته داوران و ریاست کمیته جوانان فدراسیون استعفا داده‌اند استعفایی که البته به معنای استعفای از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نبوده است.

این موج استعفا در حالی بود که در جریان مجمع عمومی فدراسیون هیچ صحبتی درباره کنار رفتن بازنشسته‌ها از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح نشد و بازنشسته‌های فدراسیون با خیالی راحت به صحبت و تصویب بخش‌های دیگر فوتبال پرداختند. این بی‌اعتنایی به اجرای قانون ملی در حالی بود که از سه مستعفی شب گذشته تنها استعفای اصفهانیان پاسخ داده شد و جانشین او انتخاب شد و هیچ مستندی درباره استعفای دیگر بازنشستگان حتی از سمت‌های اجرایی‌شان نیز تاکنون منتشر نشده است.

در متن اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است که یکی از وظایف مجمع فدراسیون مشخص کردن کاندیدا به جای افراد مستعفی یا برکنار شده از فدراسیون است اما سکوت بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال باعث شد تا این بند از اساسنامه هم جدی گرفته نشود. تنها صحبت‌های انجام شده از رئیس فدراسیون فوتبال در این باره، در دفاع از باقی ماندن بازنشسته‌ها در هیات رئیسه فدراسیون است: "راجع به مجموعه بازنشستگی هم در اساسنامه خودمان بندی داریم که بعد از ۶۵ سالگی، اعضا بازنشسته می‌شوند. تعدادی از اعضای هیات رئیسه با کفاشیان صحبت کردند. هیات رئیسه دنبال همین موضوع است. فدراسیون فوتبال از تمام قوانین تبعیت کرده است".

به نظر می‌رسد قرار است ماجرای موش و گربه بازی بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال هم‌چنان ادامه داشته باشد و معلوم نیست چه زمانی تمکین از قانون به صورت کامل در فوتبال اجرایی خواهد شد.