نسخه جدید HUAWEI MATE 20X مجهز به فناوری 5G خواهد بود

گزارش بازرگانی،   3971219056

هوآوی فاتح قله 5G

سال جاری برای دنیای فناوری را باید سال معرفی فناوری 5G نام‌گذاری کرد. در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹، فناوری 5G کلیدواژه اصلی نمایشگاه بود. سازندگان تراشه‌های پشتیبانی‌کننده از 5G ، تامین‌کنندگان تجهیزات 5G، اپراتورها و تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطی، همه و همه در تب‌وتاب بودند تا آخرین پیشرفت‌هایشان در حوزه فناوری 5G را به نمایش بگذارند. گوشی‌سازان بزرگی همچون سامسونگ، شیائومی، ZTE  و هوآوی گوشی‌های هوشمند جدیدی معرفی کردند که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند.

در کنگره موبایل ۲۰۱۹، شرکت هوآوی غول فناوری چینی، نخستین گوشی تاشو خود را با نام Huawei Mate X روانه میدان کرد که می‌تواند به شبکه‌های موبایلی 4G و 5G متصل شود. قیمت این گوشی هوشمند ۲۲۹۹ یورو (معادل ۲۶۱۶ دلار) اعلام شده و قرار است حوالی ماه ژوئن امسال به بازار عرضه شود. افزون بر این، یو چنگ‌دانگ، مدیرعامل هوآوی، گفته است که نسخه به‌روزشده گوشی هوشمند Huawei Mate 20X هم با شبکه 5G سازگاری خواهد داشت.

به این ترتیب، با عرضه نسخه جدید Huawei Mate 20X، این گوشی به دومین گوشی هوشمند هوآوی تبدیل خواهد شد که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر مقام‌های رسمی هوآوی جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده‌اند و هنوز معلوم نیست چه زمانی این نسخه جدید به بازار عرضه خواهد شد و آیا علاوه بر پشتیبانی از 5G ، این گوشی تغییر دیگری خواهد داشت یا نه.

نسخه کنونی Huawei Mate 20X که در بازار موجود است، نمایشگری ۷.۲ اینچی دارد و در بالای نمایشگر آن بریدگی‌ای به شکل قطره به چشم می‌خورد. این گوشی به تراشه Kirin 980  مجهز است و از فناوری خنک‌کننده گرافینی استفاده می‌کند. از ویژگی‌های دیگر این گوشی باید به سیستم دوربین سه‌گانه لایکا، باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه رم ۶ گیگابایتی اشاره کرد. قیمت این دستگاه هم ۴۹۹۹ یوآن (۷۴۶ دلار) است. برای هوآوی کار دشواری نخواهد بود که بخواهد تراشه مودم   5000 Balong خود را به تراشه Kirin 980 این دستگاه اضافه کند و امکان سازگاری این گوشی هوشمند با شبکه 5G را فراهم کرد.