زمان برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان اعلام شد

گروه سیاسی الف،   3971215176 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری اجلاسیه ششم مجلس خبرگان در ۲۱ و ۲۲ اسفندماه خبر داد و گفت: انتخاب نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان به‌عنوان جایگزین مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از برنامه‌های اجلاسیه ششم است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: اجلاسیه ششم مجلس خبرگان 21 و 22 اسفندماه تشکیل و برگزار می‌شود و سخنران این اجلاسیه رئیس مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله جنتی و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی می‌باشد، بعد از سخنرانی ایشان، نطق‌های پیش از دستور ایراد شده و با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب اسلامی، ناطقان پیش از دستور حول این بیانیه به سخنرانی خواهند پرداخت.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: انتخاب نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان جایگزین مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی از برنامه‌های مهم اجلاسیه ششم مجلس خبرگان رهبری است، همچنین بررسی مشکلات اقتصادی و معیشتی مهم‌ترین محور اجلاسیه ششم خواهد بود.

وی بررسی مشکلات اقتصادی کشور با حضور وزیر اقتصاد را یکی از برنامه‌های این اجلاسیه دانست و گفت: 5 نفر از اعضای مجلس خبرگان هرکدام به‌مدت 10 دقیقه حول مباحث وزیر اقتصاد و دارایی در این اجلاسیه به سخنرانی خواهند پرداخت.

امام‌جمعه موقت تهران تاکید کرد: با توجه به انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در اسفند 98، بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در دوره‌های قبل تا حدودی بررسی شده در اجلاسیه ششم تکمیل خواهد شد.

وی استان‌هایی را که انتخابات میان‌دوره‌ای در آنها در انتهای سال آینده برگزار می‌شود شامل استان تهران، خراسان رضوی و شمالی، فارس و قم برشمرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در استان قم گفت: برای اینکه هر دو سال یک بار در کشور انتخابات برگزار شود، انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای شهر نیز با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، با فوت آیت‌الله مومن انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان قم نیز برگزار خواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در ماه‌های اخیر 33 جلسه و نشست در تهران و قم برگزار شده است، که نشست بررسی آسیب‌های فضای مجازی یکی از نشست‌های مهم مجلس خبرگان در ماه‌های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری شاخص‌های رهبری را تدوین کرده است یادآور شد: کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز مسائلی از قبیل فضای مجازی و راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب، مسئله کنوانسیون‌های بین‌المللی، جمعیت و خانواده را با حضور مسئولان دولتی بررسی کرده است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: کمیسیون پاسداری از ولایت‌فقیه نیز مسائل مربوط به ولایت‌فقیه را در سطح مراکز علمی و دانشی کشور بررسی و تدوین کرده است، همچنین کمیسیون اقتصادی یکی از کمیسیون‌های تازه‌تاسیس مجلس خبرگان رهبری بوده که به مسائلی از قبیلی کاهش ارزش پولی و مشکلات اقتصادی پرداخته است.

امام‌جمعه موقت تهران ابراز کرد: هیئت اندیشه‌ورز نیز جلسات پرثمری را برگزار کرده و به نتایج قابل‌توجهی رسیده که به‌زودی نتیجه این جلسات به مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد، در هفته پایانی اسفندماه اعضای مجلس خبرگان بعد از تجدید پیمان و زیارت حرم ملکوتی امام راحل با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری توجه و دغدغه‌های بسیار خاصی به‌روی مسئله تورم و گرانی‌های افسارگسیخته جامعه دارد، یادآور شد: در ماه‌های اخیر بسیاری از مسئولان دولتی و مجلس شورای اسلامی در بررسی مشکلات اقتصادی و معیشتی در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کرده‌اند،  نگاه مجلس خبرگان رهبری در مسائل اقتصادی مچ‌گیری نبوده و مطالبه‌گری است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مدنظر قرار داد و افزود: حضور مردم در 22 بهمن علاوه بر تجدید پیمان با انقلاب اسلامی پیام مهمی به مسئولان نیز بوده که مردم دین خود را نسبت به نظام ادا کرده و دیگر نوبت تحرک و اقدام از سوی مسئولان نظام است.

وی ادامه داد: مردم در شرایط کنونی انتظار مدیریت جهادی و تلاش بیشتر برای حل مشکلات موجود در جامعه دارند، برخی تعابیر در رها شدن کشور توسط مسئولان نادرست بوده و بسیاری از مسئولان دغدغه حل مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی را دارند. ضمانت اجرای مصوبات مجلس خبرگان رهبری همان ضمانت اصلی اسلام یعنی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: در ماه‌های پایانی دوران فعلی قوه قضاییه قدم‌های مثبتی در برخورد با مفسدان اقتصادی برداشته شد، مردم همان‌گونه که از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج می‌برند از تبعیض و بی‌عدالتی‌های موجود در کشور نیز رنج برده و از آن‌ها مکدر شده‌اند.

وی با اشاره به موضع مجلس خبرگان رهبری در رابطه با کنوانسیون‌های بین‌المللی ابراز کرد: هنوز مجلس خبرگان رهبری درباره این مسائل نظر خاصی نداده و موضع‌گیری صورت نگرفته است، پیش‌بینی می‌شود در بیانیه پایانی اجلاسیه ششم نسبت به این مسئله موضع‌گیری رسمی شود، با توجه به دغدغه عزت ایران اسلامی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به اصل استقلال و عزت کشور در تصویب یا رد این قبیل کنوانسیون‌ها توجه داشته باشند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری  گفت: غرب در زمینه کنوانسیون‌های بین‌المللی مدام ایران را تهدید می‌کنند، ادبیات قرآن کریم در این زمینه بی‌توجهی و عدم هراس از کنوانسیون‌های بین‌المللی است، اگر ملت ایران در برابر این کنوانسیون مقاومت کند به‌وعده‌های الهی به پیروزی و نتایج مطلوب می‌رسد.

آیت‌الله خاتمی بیانیه گام دوم انقلاب را موردتوجه قرار داد و تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم که این بیانیه به شعار تبدیل شود، این بیانیه باید به چراغ راه قانون‌گذاری و اجراییات کشور تبدیل شود، 16 نطق پیش از دستور اجلاسیه ششم مجلس خبرگان در راستای ارائه راهکارهای عملیاتی بیانیه گام دوم ایراد خواهد شد.