درخواست ترامپ از چین برای لغو تعرفه‌های محصولات کشاورزی

گروه جهان الف،   3971211011

رئیس‌جمهور ایالات متحده در توئیتی قلدرمآبانه گفت که چین باید فورا تعرفه‌ها بر محصولات کشاورزی آمریکا را لغو کند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه اعلام کرد که چین باید تمام تعرفه‌های خود بر محصولات کشاورزی ایالات متحده را لغو کند.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «از چین خواستم که فورا تمام تعرفه‌ها بر محصولات کشاورزی ما را لغو کند، زیرا ما در گفت‌وگوهای تجاری خوش‌رفتاری می‌کنیم».

وی با اشاره به عدم افزایش مجدد تعرفه‌های آمریکا بر محصولات وارداتی از چین، ادامه داد: «و همچنین من دومین سری از تعرفه‌ها را در تاریخ اول مارس به 25درصد افزایش ندادم. این امر برای کشاورزان ما و البته من بسیار مهم است».

پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه پیشرفتهای محسوسی در مذاکرات واشنگتن و پکن حاصل شده است، گفته بود مهلت اعمال افزایش تعرفه‌ها علیه واردات کالاهای چینی که پیش از این اول ماه مارس تعیین شده بود را به تعویق خواهد انداخت. 

ترامپ در ماه جولای سال گذشته بر واردات صدها میلیارد دلار واردات کالا از چین تعرفه اعمال کرد. برخی از شرکت‌ها از اقدام وی برای کشاندن چینی‌ها به پای مذاکره حمایت کردند اما برخی دیگر از آنها بر این باورند که تعرفه‌ها بسیار پرهزینه و مضر خواهند بود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌