حدادعادل: رهبر انقلاب حرف‌های موافقان پالرمو را تایید نکردند

گروه سیاسی الف،   3971209132

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر انقلاب حرف‌های موافقان پیوستن به پالرمو را تایید نکردند، گفت: ایشان نظر ندادند بلکه به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کردند و گفتند در اشکالاتی که گرفته‌اند و مطالبی که می‌گویند «امعان نظر» کنید.

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور پیرامون نظر رهبر انقلاب درخصوص بررسی پالرمو در مجمع، اظهار داشت: اگر رهبر انقلاب قبول می‌کردند ما حرفی نداشتیم ولی ایشان نظر ندادند بلکه به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کردند و گفتند در این اشکالاتی که گرفته‌اند و مطالبی که می‌گویند «امعان نظر» کنید.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب حرف‌های موافقان پیوستن به پالرمو را تایید نکردند، تصریح کرد: نوعا این طور است که کسانی که مدافع پیوستن هستند، کلیات می‌گویند و وارد اشکالات دقیقی که مخالفان در جزئیات وارد می‌دانند، نمی‌شوند و این تفاوت روشی کار مخالفان و موافقان است. آنها که موافق پیوستن هستند، می‌گویند اگر این کار را نکنید چنین و چنان می‌شود ولی نمی‌گویند اگر بکنید چنین‌تر و چنان‌تر می‌شود.

حداد عادل با تاکید بر اینکه اینطور نیست که در مجمع، اعضا بخواهند کار سیاسی بکنند و آنجا مسابقه قدرتی باشد و یا بخواهند به دولت لطمه بزنند، خاطرنشان کرد: هرگز چنین فکری در مجمع حاکم نیست بلکه در مجمع نگران این هستند که تجربه برجام دوباره تکرار نشود و من این را گفته‌ام که آدم مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد.

وی در همین زمینه افزود: مرحله اول برجام عمل شد ولی طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد، پس چه تضمینی وجود دارد که ما به وظیفه خود عمل کنیم و طرف مقابل دو مرتبه همین بازی را تکرار نکند. با توجه به اینکه رئیس FATF قبلا دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا بوده و این یعنی الان ریاست این جریان در دست آمریکا است.

وی با طرح این سوال که چه تضمینی وجود دارد که کاری که آمریکا در برجام کرد، الان تکرار نکند، تصریح کرد: چه ضمانتی وجود دارد بعد از اینکه ما قدمی برداشتیم، طرف مقابل به تعهداتش عمل کند و بخواهد ما را یک قدم دیگر به سمت خودش ببرد؟ اینها مسائلی است که در صحن مجمع مطرح است.