هشدار نماینده دادستان به کسانی که از هدایتی پول گرفتند: زودتر پول‌ها را برگردانید

گروه اجتماعی الف،   3971208201

نماینده دادستان تهران در پرونده حسن هدایتی گفت: فهرست بلند بالایی از کسانی که از هدایتی پول گرفته‌اند داریم؛ این افراد بدانند پول هدایتی مشکل دارد و باید برگردانند بنابراین قبل از اینکه احضار شوند خودشان پول‌ها را برگردانند.

به گزارش تسنیم، قهرمانی در نخستین جلسه محاکمه حسین هدایتی در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی خطاب به هدایتی گفت: این 586 میلیارد وام و تسهیلات از کدام مجرا به شما رسیده؟ شما در این روند مجرمانه نقش داشتید. 

وی افزود: شما می‌دانستید که دو ملک کارسان و لیان 93 میلیارد تومان می‌ارزد اما 453 میلیارد تومان ارزیابی شده است. یکی از شرکت‌ها موضوع خرید برنج و یکی دیگر جابجایی اتوبوس و مسافر بوده است. شما فاکتورهایی در این شرکتها ارائه دادید و پولی را از یک شرکتی گرفتید و مستقیم به حساب یک باشگاه ورزشی رفته است. 

نماینده دادستان تهران ادامه داد: شما می‌گویید شهرتطلبی نمی‌کردم اما زمانی که کارگران کارخانجات منتسب به شما چهار ماه حقوق نگرفته بودند، به مناسبت جشن قهرمانی یک تیم پول کلان دادید تا دور زمین کلمه «استیل آذین» را بنویسند.  100 تا، 100 تا سکه طلا داخل جیب خود می‌گذاشتید تا اگر در یک مسابقه تیم الف، تیم ب را برد آن سکهها را هدیه بدهید.

قهرمانی توضیح داد: اگر با این پول‌ها یک متر ورق آلومینیوم وارد کردید، اسنادش را به خبرنگاران ارائه دهید. فهرست بلند بالایی داریم از کسانی که از هدایتی پول گرفته‌اند؛ این افراد بدانند که پول هدایتی مشکل دارد و باید برگردانند. قبل از اینکه احضار شوند خودشان پول ها را برگردانند و بدانند که این پول‌ها برای مردم است.

نماینده دادستان افزود: چرا املاک بنجل را می‌خواهید به بانک‌ها بیندازید؟ ملک جاده مخصوص ملکی است که سندش به نام شما نیست. خودتان گفتید 40 میلیارد رشوه نوشتم که این ملک را به بانک بیاندازند. این ملک اگر ارزشمند است چرا نمی‌فروشید و مطالبات خود را نمی‌دهید؟

قهرمانی اضافه کرد: همسر شما ماهیانه 17 میلیون تومان نفقه می‌گرفته، طلب‌های شما از آقایان مهدیون و دیگرران به حساب آن خانم می‌رفته و ملکی را در اطلس مال خریداری کرده است. آیا حساب کرده‌اید که در حساب فرزندی که از همسر دوم‌تان دارید، چه مقدار پول وجود دارد؟ البته الان که دیگر چیزی در حسابش نیست. شما کاملاً خلاف واقع صحبت می‌کنید.