جاسوس‌افزار اندرویدی ۵۰ میلیون کاربر را آلوده کرد

گروه فناوری الف،   3971205141

جاسوس افزار خطرناک اندرویدی تریوت دوباره فعال شده و ۵۰ میلیون کاربر با بارگذاری آن امنیت و حریم شخصی خود را به خطر انداخته اند.

به گزارش مهر به نقل از آسین ایج، اولین بار در آگوست سال ۲۰۱۸ محققان شرکت امنیتی بیت دیفندر این جاسوس افزار را شناسایی کردند که Triout نام گرفت و از قابلیت های متعددی برای سرقت اطلاعات کاربران برخوردار است.

Triout خود را در قالب برنامه های قانونی و بی خطر مخفی کرده و از همین رو برای مدتی در فروشگاه گوگل پلی نیز از طریق اپلیکیشن های ثالث در دسترس بود. Triout به راحتی بر روی گوشی و تبلت مخفی می شود، تماس های تلفنی کاربران را ضبط می کند، تمامی پیام های دریافتی را بررسی و ذخیره کرده و حتی می تواند با استفاده از دوربین گوشی عکس و فیلم تهیه کند. جمع اوری اطلاعات جی پی اس یکی دیگر از روش های جاسوسی Triout است.

تمامی اطلاعات مسروقه برای یک سرور کنترل و فرمان ارسال می شوند که هویت گردانندگان آن هنوز مشخص نشده است. شرکت بیت دیفندر یک برنامه خاص برای شناسایی و پاک کردن این جاسوس افزار طراحی کرده است.

یکی از برنامه هایی که Triout از آن برای مخفی کردن خود استفاده می کند، می توان به برنامه سایفون اشاره کرد که یکی از فیلترشکن های مشهور موجود در فروشگاه گوگل پلی است. این جاسوس افزار در کره جنوبی و المان قربانیان زیادی گرفته است.