کواکبیان: تقویت پول ملی، راه مقابله با قاچاق سوخت است

گروه اقتصادی الف،   3971203090 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: باید برای حل مشکل قاچاق سوخت پایه پولی را اصلاح و پول ملی را تقویت کنیم

مصطفی کواکبیان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه داران سوخت و صنایع وابسته، افزود: در مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸ ادامه دارد و تاکنون دولت و کمیسیون تلفیق،​ موافق افزایش قیمت بنزین در سال آینده نبوده اند.
وی اضافه کرد: البته هیچکس مخالف سهمیه بندی بنزین، احیای کارت‌های سوخت و کنترل مصرف بنزین نیست، اما باید سازو کار آن اندیشیده شود.
کواکبیان با اشاره به اینکه روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود گفت: برای مقابله با آن باید دولت کنترل‌های لازم را انجام دهد و مجلس نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی می‌گویند قیمت بنزین در منطقه بیشتر است و این امر موجب قاچاق می‌شود اظهار داشت: زمانی نرخ ارز ۳۶۰۰ تومان بود و حالا افزایش یافته است، شاید اگر بر آن اساس حساب کنیم باید قیمت بنزین را افزایش دهیم، اما نه ۶ هزار تومان.
 
وی تاکید کرد: همه همت ما این است که بیشترین منافع به مردم برسد و در بحث کلان افزایش قیمت بنزین باید کاری کرد که مردم بیشترین نفع را داشته باشند.
همچنین سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به افتتاح دومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته، گفت: حدود ۶۸۰۰ جایگاه سوخت در کشور داریم و بین ۷۰ میلیون لیتر بنزین و ۳۰ میلیون مترمکعب گاز در این جایگاه‌ها عرضه می‌شود که این مسئله ظرفیت زیادی را برای این صنعت ایجاد کرده است.
بهمن حسین زاده افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، قرار دادن هر چه بیشتر جدیدترین تولیدات داخلی و خارجی­ صنایع مرتبط با صنعت جایگاه داری در معرض دید جامعه است و بر این اساس از متخصصان دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کنند.