فرصت 48 ساعته دانشجویان برای تشریح ابعاد حضور بازرسان هسته‌ای در کاشان

گروه سیاسی الف،   3971203045 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

چهار تشکل دانشجویی در دانشگاه کاشان در واکنش به عدم پاسخگویی رئیس این دانشگاه در خصوص مطالبات خود، بیانیه‌ای صادر کردند.

فرصت 48 ساعته دانشجویان برای تشریح ابعاد حضور بازرسان هسته‌ای در کاشان

به گزارش فارس از اصفهان، چهار تشکل دانشجویی در دانشگاه کاشان در واکنش به عدم پاسخگویی رئیس این دانشگاه در خصوص مطالبات خود، بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کردند.

در بخشی از متن این بیانیه که بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان و مجمع عدالت‌خواه دانشگاه کاشان آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

پس از اذعان صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی به بازرسی از برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کاشان، با پیگیری‌های بعدی مشخص شد که این امر با مجوز آقای دکتر زراعت انجام شده و با کمال تاسف با برخی محققان هسته‌ای دانشگاه کاشان گفت‌وگو شده است، از این رو برای ما سوالاتی پیش آمد که بر اساس حق شرعیمان از ریاست دانشگاه پرسیده می‌شود.

برخی از سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان دانشگاه کاشان از رئیس این دانشگاه در ادامه آمده است:

- آیا امر امام خامنه‌ای مبنی بر عدم صدور مجوز گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای، شرعی و لازم الاجرا نیست؟

- به عنوان یک حقوقدان، امر رهبری و ولی فقیه مذکور در اصل 5 قانون اساسی را از نظر حقوقی، حجت قانونی در برابر خدای تعالی در عقبی می‌دانید؟

- در مسائل اجتماعی، امنیتی و سیاسی، حکم مرجع اعلم و افقه برای سایر مراجع و عموم مردم و مسوولان الزام‌آور نیست؟

- آیا صدور مجوز به جاسوسان خارجی هسته‌ای برای ورود به دانشگاه و گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای نقض دستور صریح و حکم حاکم شرع جامعه مسلمین است؟

- آیا شما دستوری از مقام‌های مافوق برای بازدید جاسوسان خارجی از دانشگاه کاشان داشته‌اید؟

- امام خامنه‌ای فرمودند: مسوولان عزیز کشور که با شجاعت در این میدان حرکت می‌کنند، بدانند که تنها راه مقابله با دشمن وقیح، عزم راسخ و عدم انفعال است، آیا اطاعت از دشمن وقیح برای ورود به دانشگاه و مذاکره با دانشمندان هسته‌ای نشان از ذلت و خفت است؟

- اگر خدای نا کرده در آینده برای محققان هسته‌ای دانشگاه کاشان که به جاسوسان خارجی معرفی شده‌اند، مشکلی پیش آید حمل بر ضامن بودن رئیس دانشگاه و جبران خسارت‌های جانی و معنوی و مادی وارده بر او توسط دکتر زراعت است؟

دانشجویان دانشگاه کاشان در پایان این بیانیه تاکید کرده‌اند: دکتر زراعت تا 4 اسفند ماه 1397 فرصت دارند پاسخ‌های صریح خود به ده سوال فوق را بیان نمایند تا در جلسه گرامیداشت سالروز شهدای گمنام دانشگاه کاشان در محضر شهدا قضاوت شود.