اسکورت امنیتی تا پیش از حمله تروریستی همراه اتوبوس پاسداران بود

گروه سیاسی الف،   3971201144

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به تجزیه و تحلیل حادثه تروریستی زاهدان پرداخت و گفت: مسیر انتقال نظامیان تنها از همان جاده بود و در مناطق خطرناک همواره اسکورت‌های امنیتی آنها را همراهی می‌کنند اما در روز واقعه تروریست‌ها توانسته بودند به منطقه ۱۰۰درصد امن نفوذ کنند.

ابوالفضل حسن بیکی در گفت‌ و گو با خانه ملت، به تجزیه و تحلیل علت بروز حادثه تروریستی زاهدان که منجر به شهادت 27 تن از پاسداران سپاه انقلاب اسلامی شد پرداخت و گفت: تشخیص و پیش بینی حمله تروریستی بسیار سخت است اما با این حال نیروهای اطلاعات، ناجا و نیروهای امنیتی توانستند تمام توطئه های آمریکا را خنثی کرده و باندهای تروریستی زیادی را در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی منهدم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تروریست ها از امارات و عربستان پول دریافت کرده و از ناحیه موساد و سیا پشتیبانی می شوند، عنوان کرد: از این رو کشف اقدامات تروریستی آنها به راحتی نیست.

وی افزود: با این حال تعداد زیادی از تروریست ها زمان ورود به مرزهای کشور دستگیر می شوند اما افرادی که اقدام به حمله انتحاری به اتوبوس سپاه کردند، از افرادی بودند که در منازل داخل ایران اقامت داشتند و از آن سوی مرز نیامده بودند لذا شناسایی این گروه ها نیز به مراتب سخت تر است.

حسن بیکی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا امکان انتقال پاسداران به طرق دیگر امکان پذیر نبود، داد: یک لشگر در منطقه مستقر است که برای جابجایی باید با اتوبوس و از یک مسیر خاص منتقل شوند و امکان تردد با خودروهای دیگر و یا هواپیما نیز وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اسکورت های امنیتی و مراقبت های ویژه در مناطق خطرناک همواره اتوبوس نظامیان را همراهی می کنند اما اقدام انتحاری اخیر در یک منطقه 100 درصد امن صورت گرفته است که نشان می دهد، نیازمند مراقبت های بیشتری در این مسیر است.