گانتز: زمانی که من می‌جنگیدم، نتانیاهو در آمریکا خوش‌گذرانی می‌کرد

گروه جهان الف،   3971201013

جدی‌ترین رقیب نتانیاهو در انتخابات پیش‌روی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تند علیه او، نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی را فردی توصیف کرد که بخش عمده زندگی‌اش را مشغول خوش‌گذرانی در آمریکا بوده است.

به گزارش فارس، با نزدیک شدن موعد انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، حملات لفظی دو رقیب اصلی در این انتخابات یعنی «بنی گانتز» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بالا گرفته است.

گانتز که در هفته‌های گذشته به دلیل سخنرانی‌های دور از جنجال و لحن آرام مورد انتقاد برخی طرفدارانش قرار گرفته، روز سه‌شنبه رویکردی تازه در پیش گرفت و با لحنی کم‌سابقه پیشینه حضورش در سطوح بالای ارتش رژیم صهیونیستی را به رخ نتانیاهو کشید.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، رهبر حزب تازه‌تاسیس «انعطاف برای اسرائیل» که در یک تجمع انتخاباتی صحبت می‌کرد، نتانیاهو را فردی «آمریکایی» خطاب کرد که بر خلاف گانتز سابقه چندانی در ارتش رژیم صهیونیستی ندارد و دوران جوانی‌اش را به خوشگذرانی و تقویت زبان انگلیسی در آمریکا گذرانده است.

گانتز گفت: «همان زمان که من همراه سربازانم شب‌های سرد زمستان را در سنگرهای گل‌آلود صبح می‌کردیم، تو اسرائیل را ترک کردی تا انگلیسی یاد بگیری و آن را در پارتی‌های مجلل تمرین کنی... همان روزهایی که من واحد [نیروهای ویژه] "شلدگ" را در کشورهای دشمن فرماندهی می‌کردم، تو شجاعانه و با اراده وقتت را در اتاق گریم استودیوهای تلویزیونی می‌گذراندی. وقتی من داشتم نسلی از فرماندهان و جنگجویان را آموزش می‌دادم، تو در نیویورک مشغول گذراندن دوره‌های بازیگری بودی.»

نتانیاهو هرچند سابقه عضویت در ارتش رژیم صهیونیستی را دارد، اما سال‌ها در بوستون آمریکا زندگی کرده و بخش عمده شهرتش را مدیون نام برادرش «یوناتان نتانیاهو» است که در جریان عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در فرودگاه «انتبه» اوگاندا کشته شد.

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «یک ماه و نیم دیگر همه ما می‌رویم و بین حاکمی که از بوستون مدرک انگلیسی گرفته، آرایش غلیظی دارد و کت و شلوارهای گران‌قیمت می‌پوشد و یک رهبر واقعی که به فکر اسرائیل است، جعلی نیست و رفتار شاهانه ندارد، یک نفر را انتخاب می‌کنیم.»

او با اشاره به اینکه در سال‌های اخیرا تقریبا هیچ‌کس به صورت جدی نتانیاهو را درون حزب «لیکود» یا در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی به چالش نکشیده، گفت این بار وضعیت متفاوت شده و او فردی است که می‌تواند نتانیاهو را با چالشی جدی روبرو کند.

نتانیاهو بلافاصله به این اظهارات واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای که در صفحات اجتماعی او منتشر شده، نوشت: «بنی گانتز، شرم بر تو. من به عنوان یک سرباز و یک افسر در واحد ویژه "سیرت متکل" جانم را بارها به خطر انداختم. من در نبرد با تروریست‌ها زخمی شدم.»

او همچنین بنی گانتز را به دلیل آنچه «حمایت از توافق خطرناک هسته‌ای با ایران» خوانده، مورد انتقاد قرار داده و گفته است که گانتز اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در روزهای گذشته نتانیاهو که به نظر می‌رسد خطر ظهور رقیبی قدرتمند را احساس کرده، با انتشار ویدئوهایی به انتقاد مداوم از مواضع گانتز پرداخته و شعار «انتخاب بین یک راست قدرتمند و یک چپ ضعیف» را مطرح کرده است.