ظریف: آمریکا طی 19 سال گذشته در افغانستان شکست خورده است

گروه جهان الف،   3971128192

وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا پس از 19 سال شکست در افغانستان، به‌دنبال مذاکره با طالبان است تا نظامیان این کشور را از افغانستان خارج کند.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه آمریکا عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است، اظهار داشت: نظامیان آمریکا کیلومترها از خانه خود فاصله گرفته و در منطقه مشغول ایجاد بی‌ثباتی هستند.

وی به وضعیت عراق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مقامات عراقی درخواست دارند که آمریکا خاک این کشور را ترک کند و نظامیان خود را از عراق خارج کند.

ظریف ادامه داد: بعد از 19 سال شکست در افغانستان، آمریکا در حال مذاکره با طالبان است تا نظامیان خود را از افغانستان خارج کند.

وی همچنین به نقش ایران در ثبات منطقه اشاره کرد و افزود: ایران همواره از قدرت دفاعی خود و به خواست کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم استفاده کرده است.

به گزارش فارس، آمریکا در 19 سال گذشته در افغانستان حضور داشته و نظامیان این کشور نتوانستند عامل ثبات در این کشور باشند و ترامپ اعلام کرده است که بزودی نظامیان این کشور را از افغانستان خارج خواهد کرد.

آمریکا در حال حاضر 14 هزار نظامی در افغانستان دارد که به‌گفته مقامات این کشور بیشتر مشغول مشاوره و آموزش نظامیان افغانستانی هستند.