رئیس سازمان غذا و دارو: وضعیت تجهیزات پزشکی بحرانی نیست

گروه سلامت الف،   3971128043

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: هیچ امتیازی بین دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد و هر دو برای بیمارستان‌ها مهم است.

به گزارش مهر، مهدی پیرصالحی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تجهیزات پزشکی، اظهارداشت: اگرچه تحریم‌ها از ابتدای سال تشدید شد اما با زحمات دکتر مسائلی و تیم همراه در شرایط سخت امروز، وضعیت تجهیزات پزشکی بحرانی نیست.

وی افزود: امیدواریم با تلاش مهندس صفوی و هماهنگی با سازمان غذا و دارو، مدیران و کارشناسان مجموعه این شرایط حفظ‌شده و بتوانیم از این دوره سخت گذر کنیم.

پیرصالحی با اشاره به علت تغییر مدیریت در حوزه تجهیزات پزشکی، تاکید کرد: معتقدیم مجموعه سازمان غذا و دارو باید به‌ صورت منسجم عمل کند، هیچ امتیازی بین دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد و هر دو برای بیمارستان‌ها مهم است؛ چراکه در صورت ایجاد مشکل در هرکدام از آنها، درمان و سلامت با مخاطره مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: برای مدیریت واحد و هماهنگی بیشتر با نهادهای بیرونی خواستیم این نهاد به‌صورت منسجم در دل سازمان غذا و دارو باشد که نظر وزیر بهداشت نیز همین بود.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، مهندس صفوی تجربه مدیریت در این حوزه را داشته که امیدواریم با استفاده از تجربیات گذشته بتوانند به‌صورت منسجم این اداره کل را راهبری و شرایط را بهتر از پیش رقم بزند.

پیرصالحی افزود: تعویض مدیریت به معنای تعویض سیستم‌های پایه‌گذاری شده نیست و تمام‌کارهای خوب باید با جدیت دنبال شده و نقاط قوت تقویت شود. همه ما باید بدانیم برای بیماران و نظام سلامت کار می‌کنیم و باید از حواشی و جوانب دوری کرده تا بتوانیم موثر باشیم.

در ادامه رضا مسائلی مدیرکل سابق تجهیزات پزشکی، با اشاره به وضعیت تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی مصرف و ۲۸۰ هزار قلم کالا تجهیزات پزشکی در کشور به ثبت رسیده است، بازار آن بالغ‌ بر ۲.۵ میلیارد دلار در سال بوده و قریب به ۲۲۰۰ شرکت و ۱۰۰۰ تولیدکننده در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته زیرساخت‌های مناسبی از قبیل راه‌اندازی سامانه توزیع، احیاء برند Imed و زیرساخت‌هایی از قبیل کمیته و سامانه تخصیص ارز ایجاد شده است.

سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: باید در این دوره سعی کنیم به امور سرعت بخشیده و ضمن کاستن از حواشی به مسائل اصلی بپردازیم.

به گفته وی، تامین کالاهای پزشکی از تولیدکنندگان داخل و در مواردی از طریق واردات صورت خواهد گرفت.