حمله تروریستی انتحاری به اتوبوس کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان/ تایید شهادت 27 نفر + اطلاعیه سپاه و عکس و فیلم

گروه سیاسی الف،   3971124222 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از آنان در جاده خاش -زاهدان خبر داد.

به گزارش الف به نقل از سپاه نیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی در جاده خاش- زاهدان در شامگاه امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) خبر داد.

20:30 متن اطلاعیه قرارگاه قدس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه ،تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران ، شامگاه امروز( چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه ،عازم موطن خود بودند را در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

 اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت شهیدپرور ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

 روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه

21:00 به گزارش فارس، برخی منابع خبری تعداد سرنشینان اتوبوس را 40 نفر اعلام کردند، اما هنوز آمار دقیقی از تعداد شهدا و مجروحین اعلام نشده است. 

در همین حال، گروهک تروریستی جیش‌الظلم با انتشار بیانیه‌ای، رسما مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.(اینجا)

21:30 خبرنگار تسنیم از برخی منابع مطلع کسب اطلاع کرده که تا لحظه انتشار این خبر، برخلاف آمار کذبی که در فضای مجازی درباره تعداد شهدای این حمله تروریستی مطرح شده، حدود 27 نفر از نیروهای سپاه در این حادثه به شهادت رسیده‌اند و خبر شهادت 40 نفر صحت ندارد.

گفته می‌شود تعدادی از نیروهای سپاه در این حادثه تروریستی زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید؛

تائید شهادت ۲۷ تن از نیروهای سپاه در حمله انتحاری سیستان و بلوچستان/ احتمال افزایش تعداد شهدا

22:15 تلاش نیرو‌های انتظامی و امنیتی برای شناسایی و دستگیری عاملان حمله انتحاری

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد دادستان مرکز سیستان و بلوچستان با اشاره به حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوسی در محور خاش- زاهدان اظهار داشت: نیرو‌های انتظامی و امنیتی در تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله انتحاری هستند و قطعا پس از شناسایی و دستگیری عوامل، پرونده به قید فوریت و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

‌دادستانی استان به‌صورت ویژه در کنار دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی جهت شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تلاش خواهد کرد.

22:25  سه روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان اعلام شد

احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت حادثه تروریستی اتوبوس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهادت و مجروح‌شدن تعدادی از حافظان مرزهای میهن اسلامی، سه روز عزای عمومی در استان اعلام کرد.

22:35 مجروحین حادثه تروریستی اتوبوس پرسنل شیفت سپاه به زاهدان منتقل شدند

قاسم حسن‌زاده  اظهار داشت: مجروحین حادثه تروریستی اتوبوس پرسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش ــ زاهدان جهت درمان به زاهدان منتقل شدند.

مسئول روابط‌عمومی قرارگاه قدس جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:  اخبارتکمیلی در رابطه با این حادثه به‌محض تایید از طریق قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به اطلاع مردم خواهد رسید.

22:51 روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی تعداد شهدای جنایت تروریستی جاده خاش - زاهدان را ۲۳ تن و مجروحان را ۱۷ تن اعلام کرد.

بیشتر بخوانید؛

اطلاعیه تکمیلی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه/ آخرین آمار شهدا و مجروحین جنایت تروریستی جاده خاش - زاهدان

23:30 روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی به ارائه جزئیاتی از  جنایت کور تروریستی علیه اتوبوس حامل رزمندگان  غیور اسلام در جاده خاش- زاهدان  پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند در جاده خاش- زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون ۲۷ تن از رزمندگان غیور اسلام شهید و ۱۳ نفر مجروح شدند.

 

فیلمی از لحظاتی پس از حادثه تروریستی جاده خاش

تصویری از سه شهید این حادثه