دولت ۱۰ میلیارد تومان بابت مترو به شهرداری پرداخت کرد

گروه اقتصادی الف،   3971112039 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره پیگیری یارانه حمل و نقل تهران از دولت گفت: کاری کردیم کارستان! یارانه سال‌های گذشته‌ای که دولت پرداخت نکرده بود را به عنوان بدهی دولت ثبت کردیم.

محسن پور سیدآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت مطالبات شهرداری تهران از دولت در حوزه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: اقدامات جدیدی در این حوزه آغاز شده است؛ برای نخستین بار در این چند سال، 10 میلیارد به‌عنوان یارانه برای مترو و حدود 10 میلیارد تومان برای حوزه اتوبوسرانی دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تخصیص دوم نیز در حال دریافت است، تصریح کرد: خوشبختانه کاری کردیم کارستان! یارانه سالهای گذشته را که دولت نداده بود، حسابرسی و به عنوان بدهی دولت ثبت کردیم؛ تایید سازمان حسابرسی وزرات دارایی را هم برای آن اخذ کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: بر این اساس طی چند سال گذشته یعنی از سال 90 تا 95 دولت باید حدود 850 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کرد اما این امر محقق نشده بود.

پورسیدآقایی متذکر شد: برای حوزه مترو و اتوبوس نیز تاییدیه حسابرسی و وزارت دارایی را اخذ کردیم و دولت پذیرفت که چقدر بدهکار است؛ از این محل از طریق تهاتر در حال تصویه بدهی به بانک‌ها در حوزه مترو هستیم؛ دولت در سال جاری، کمک‌هایی کرده البته کم است و باید ارقام بیشتری بپردازد اما حداقل برای نخستین بار در معاونت حمل و نقل شهرداری توانسیم از دولت پول بگیریم و دولت هم این بدهی‌ها را پذیرفته است.