خزانه‌داری آمریکا تحریمها علیه سه شرکت بزرگ روسی را لغو کرد

گروه جهان الف،   3971108012

خزانه داری آمریکا تحریمها علیه سه شرکت بزرگ روسی متعلق به یکی از متحدان رئیس جمهور روسیه را لغو کرد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد که وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌ها علیه سه شرکت روسی وابسته به «اولگ دریپاسکا»، از متحدان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، خبر داد. 

بلومبرگ افزود، با این حال خود اولگ درپاسکا و مالکیت وی بر این شرکتها در لیست تحریمها باقی مانده است. بدین ترتیب خزانه داری آمریکا تحریمها علیه شرکتهای «راسل»، EN گروپ و EuroSibEnergo را لغو کرده است.

پیش از این برخی از نمایندگان دموکرات کنگره با این تصمیم دولت آمریکا مخالف بودند و به همین دلیل ماه گذشته نشستی نیز بین «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان با «استیو منوچین» وزیر خزانه داری برگزار شد که جلسه بدون حصول نتیجه و با ناراحتی پلوسی نیمه کاره پایان یافت. در این نشست که برای بحث در زمینه لغو تحریمها علیه این شرکتها برگزار شده بود فقط مقرر شده بود تصمیم برداشته شدن تحریمها کمی به تاخیر بیفتد اما مقامات دولت تاکید کرده بودند تصمیم برای لغو تحریمها نهایی شده است. 

بلومبرگ در ادامه اضافه کرد، این تصمیم باعث تسهیل واردات آلومینیوم به بازار آمریکا می‌شود. بلومبرگ همچنین گزارش داد که نمایندگان دموکرات این بار هیچ تلاشی برای جلوگیری از آن نکردند. 

دفتر کنترل داراییهای خارجی خزانه داری آمریکا می‌گوید که این شرکتها با نظارتهای غیرمنتظره برای ارائه عملکرد شفاف موافقت کرده‌اند و همه تحریمها علیه شخص دریپاسکا سر جای خود باقی خواهد ماند.