تناقض مسئولان درباره مشمولان بسته حمایتی

گروه اقتصادی الف،   3971104034 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت کار و سازمان تامین درباره واریز بسته حمایتی به زوجین دارای سابقه بیمه، اما یارانه خود را جدا نکرده‌اند و دریافتی آنها کمتر از ۳ میلیون تومان است، دچار چالش شده و مسئولان شفاف سازی نمی‌کنند.

تناقض مسئولان درباره مشمولان بسته حمایتی

به گزارش تسنیم، همزمان با تصمیم هیئت وزیران فرایند توزیع بسته‌ حمایتی به اقشار کم درآمد و متوسط در دستور کاری دولت قرار گرفت و  از دوشنبه 21 آبان ماه 1397  این طرح عملیاتی شد.در ادامه واریز مبلغ نقدی به حساب مددجویان حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی در مرحله اول انجام شد.

سپس فرایند واریز مبلغ بسته حمایتی به بازنشستگان تامین اجتماعی؛صندوق بازنشستگی و کارمندان دولت آغاز شد و در ادامه نیز توزیع مبلغ نقدی بسته حمایتی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در دستورکاری سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت و بر اساس اعلام مسئولان این سازمان اسامی 6 میلیون و 150 هزار نفر برای دریافت بسته حمایتی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تایید شد.

پیرو مصوبه هیات محترم وزیران درخصوص «دستورالعمل بسته کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه» موضوع تصویب‌نامه شماره 113437/ت 55855هـ مورخ 1397.8.28، آمار بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی مقرر شد خانوارهایی با درآمد کمتر از سه میلیون تومان در ماه، بسته حمایتی را دریافت کنند.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران می‌بایست تمام  خانواده‌های بیمه شده تامین اجتماعی که دریافتی آنها کمتر از 3 میلیون تومان است از این تسهیلات باید استتفاده می‌کردند که تعداد قابل توجهی از افراد از دریافت این تسهیلات حذف شدند.

یکی از مدیران وزارت کار در روز 24 دی گفته بود که آن دسته از افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند مشمول بسته حمایتی نمی‌شوند. طبق مصوبه این طرح، شرط توزیع بسته حمایتی یارانه نقدی است، یعنی اگر کسی یارانه دریافت نکند، حتی اگر حقوق کمتر از 3میلیون تومان دریافت کند مشمول بسته حمایتی نمی‌شود و بازنشستگانی که حقوق کمتر از 3میلیون تومان دریافت می‌کنند اما یارانه آنها حذف شده است باز هم مشمول بسته حمایتی نمی‌شوند. اما سازمان تامین اجتماعی به تعداد محدودی برای حمایت از بازنشستگانی که یارانه دریافت نمی‌کنند اما حقوق کمتر از 3میلیون تومان دریافت می‌کنند، مبلغ 200 هزار تومان طرح بسته حمایتی را واریز کرده است.

به گفته این مقام مسئول ،آن دسته از افرادی که یارانه دریافت می‌کنند، اما بعد از ازدواج یارانه خود را از خانواده جدا نکرده‌اند، در صورتی که حقوق کمتر از 3میلیون تومان داشته باشند مشمول بسته حمایتی می‌شوند.

در حالی این مقام مسئول در وزارت کار بر این موضوع تاکید کرده است که اردلان معاون اداری‌مالی سازمان تامین اجتماعی می‌گوید فردی که پس از ازدواج یارانه دریافت می‌کنند اما حساب یارانه را از خانواده خود جدا نکرده است، سهم بسته حمایتی وی به حساب سرپرست قبلی واریز می‌شود.

براساس  اظهارنظر اردلان  با وجود اینکه تعداد زیادی از این افراد حقوق‌های حتی کمتر از 2 میلیون تومانی هم دریافت می‌کنند و طبق گفته اولیه مسئول وزارت کار مشمول دریافت بسته حمایتی می‌شدند، اینک از دریافت این بسته محروم مانده‌اند.