وزیر اقتصاد فرانسه در اجلاس G7 مطرح کرد نابرابری بزرگ‌ترین تهدید نظام سرمایه‌داری

گروه جهان الف،   3971103195

وزیر اقتصاد فرانسه با بیان اینکه نابرابری بزرگ‌ترین تهدید نظام سرمایه‌داری است،‌گفت: گسترش نابرابری و بی‌عدالتی می تواند نظام‌های سرمایه‌داری را سرنگون کند.

به گزارس فارس به نقل از اسپوتنیک، برونو لمایر، وزیر اقتصاد فرانسه، نسبت به گسترش نفوذ و قدرت شرکت‌های بزرگ چند ملیتی و شدت گرفتن فاصله ثروت و درآمد در میان افراد جوامع سرمایه‌داری هشدار داد.

وی گفت: افزایش نابرابری اجتماعی و مالی در کنار گسترش بی عدالتی می تواند به سرنگونی نظام سرمایه‌داری منجر شود.

این مقام فرانسوی با اشاره به روند رو به رشد نابرابری درآمدی در جهان گفت: بزرگ شدن شکاف ثروت در میان افراد جامعه میتواند چالشی مرگبار برای نظام اقتصادی-اجتماعی سرمایه‌داری ایجاد کند.

لمایر که قرار است اواخر هفته جاری برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به داووس سوئیس سفر کند در سخنان خود در اجلاس جی۷ در پاریس از کشورهای توسعه یافته خواست تا ساختار نظام سرمایه‌داری را بازسازی کنند.

لمایر خواستار کاهش دریافت مالیات و از بین رفتن شکاف‌های درآمدی در جوامع شد تا از این طریق رشد اقتصادی کشورها افزایش یافته و درآمد افراد بیشتر شود.

وی در عین حال خواستار نظارت بر قدرت  و نفوذ شرکت‌های بزرگ شد.

این وزیر فرانسوی هشدار داد در صورتی که روند کنونی شکاف ثروتی شدید بین افراد ادامه یافته و افراد کم درآمد نیز در شرایط  نامناسبی زندگی کنند، نظام سرمایه‌داری سرنگون خواهد شد.

وزیر اقتصاد فرانسه در حالی علیه شکاف درآمدی در نظام‌های سرمایه‌داری هشدار داد که از دیروز ریاست کشورش بر گروه ۷ آغاز شده و مدت‌هاست که فرانسه درگیر اعتراضات جدی و تظاهرات افراد موسوم به جلیغه زرد است.