دهقان خبرداد: قاچاق ۱۷۰۰ کانتینر ظروف کریستال از طریق کارت‌های اجاره‌ای توسط آقای ه.الف+ عکس

گروه اقتصادی الف،   3971103160 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و عضو هیئت امناء موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به وزیر اقتصاد و دارایی از قاچاق ۱۷۰۰ کانتینر ظروف شیشه ای از طریق کارت‌های اجاره‌ای خبر داد.

دهقان خبرداد: قاچاق ۱۷۰۰ کانتینر ظروف کریستال از طریق کارت‌های اجاره‌ای توسط آقای ه.الف+ عکس

به گزارش الف، محمد دهقان، نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز و عضو ناظر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشت: در سال های ۱۳۹۳ الی ۱۳۹۵ آقای ه. الف از طریق کارت‌های اجاره‌ای و با بکارگیری برخی عوامل انسانی اقدام به وارد کردن حدود ۱۷۰۰ کانتینر ظروف شیشه‌ای از کشورهای اروپایی و چین و امارات نموده است و برای فرار از پرداخت حقوق گمرکی، کشور چین را مبدا همه ظروف مذکور اعلام کرده است.

وی در این نامه آورده است: مطابق اعلام کتبی ناظر گمرکات استان هرمزگان به تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ آقای ه.الف (از طریق عوامل خود) با جعل اسناد گمرکی و بارنامه مربوط به حمل حدود ۱۷۰۰ کانتینر در قالب ۹۹ اظهارنامه گمرکی، حقوق دولت را ضایع کرده است. متاسفانه علیرغم ارائه اسناد و پیگیری های به عمل آمده نه تنها مقامات وقت گمرک گزارشی جهت تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی به اتهام جعل و قاچاق نامبرده و همکاران او به مقامات قضایی ارائه نداده اند بلکه با برکناری ناظر گمرکات استان سعی در پاک کردن صورت مسئله داشته و بدینوسیله عملا تداوم تعلل نسبت به قاچاق سازمان یافته مذکور را تسهیل نموده اند.

این عضو هیات امناء موسسه دیده بان شفافیت و عدالت افزود: تقدیم سوابق مربوط به این پرونده قاچاق و از آنجا که عوامل قاچاق سازمان یافته مذکور زیر نظر آقای ه .الف مشغول به کار قاچاق و جعل بوده‌اند مستدعی است دستور فرمایید ضمن پیگیری جهت تشکیل پرونده قضایی ترتیبی اتخاذ نمایند تا با آمر اصلی و عنصر پشت پرده قاچاق سازمان یافته حدود ۱۷۰۰ کانتینر مذکور برخورد مناسب و عبرت آموز صورت گرفته و نسبت به اخذ صدها میلیارد تومان حقوق بیت المال اقدام لازم به عمل آید.