توضیحات وزارت بهداشت در باره محکومیت حسین دهباشی

گروه اجتماعی الف،   3971102163

مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حسین دهباشی به دلیل ارتکاب بزه افترا به وزیر وقت و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان محکوم شده ودادگاه محترم بابت اثبات افترا و نشر اکاذیب با قصد اضرار به غیر به این موضوع حکم داده است و نه بابت نقد.

مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:

*حسین دهباشی به دلیل ارتکاب بزه افترا به وزیر وقت و همچنین نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به ایشان، از سوی دادگاه بدوی رسیدگی کننده از باب افترا به چهار ماه حبس تعزیری و از حیث نشر اکاذیب محکوم گردیده که اخیراً این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز مورد تایید قرار گرفته است.

*نامبرده در تمامی مراحل رسیدگی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر به همراه وکیل خود حضور یافته و دفاعیات خود را نیز ارائه کرده و مرجع محترم قضایی نیز به لحاظ عدم وجاهت دفاعیات وی، نسبت به صدور رای علیه نامبرده اقدام نموده است.

*دادگاه محترم بابت اثبات افترا و نشر اکاذیب با قصد اضرار به غیر به این موضوع حکم داده است و نه بابت نقد

*در دادگاه تجدید نظر و با حضور طرفین حکم قطعی حبس 4 ماهه ایشان با تعلیق اجرای 5 ساله همراه شد ولی متاسفانه ایشان به رغم اطلاع از این موضوع، صرفا حکم مربوط به دادگاه بدوی را به جامعه منعکس کرده است.

*هدف از طرح این شکایت، اثبات حق از مسیر قانون و نیز تادیب متهم بوده تا افرادی به آسانی حرمت دیگران را با افترا و دروغ خدشه دار نکنند و رفتار خود را اصلاح کنند

*این پرونده در طول فرایند دادرسی هیچ ارتباطی به ریاست محترم جمهوری نداشته است و اختلاط مباحث حقوقی با انگیزه های سیاسی، پسندیده و اخلاقی نیست.