اندیشکده آمریکایی مدعی شد: کره‌شمالی یک مقر موشکی اعلام نشده دارد!

گروه جهان الف،   3971102062

یک اندیشکده آمریکایی مدعی است کره شمالی یک مقر موشکی اعلام نشده با دستکم ۲۰ پایگاه موشکی فعال دارد.

کره‌شمالی یک مقر موشکی اعلام نشده دارد!
به گزارش مهر، مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا (CSIS) در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شد که کره شمالی دستکم ۲۰ پایگاه موشکی اعلام نشده دارد که همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

البته این مرکز پیشتر در نوامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۸) نیز چنین ادعایی را مطرح کرده بود حال آنکه گزارش اخیر با ارائه جزئیات بیشتر این ادعا را مطرح می‌کند که مقر فرماندهی این پایگاه‌ها، سایت موشکی «سینو-ری» به وسعت ۱۸ کیلومتر مربع است که در فاصله ۲۱۲ کیلومتری از منطقه غیرنظامی حائل میان مرز ۲ کُره، واقع شده است.

ادعا می‌شود که کره شمالی در این مقر موشکی، موشک‌هایی را طراحی کرده و توسعه می‌دهد که از مرز کشورهای همسایه نظیر کره جنوبی و ژاپن فراتر رفته و قابلیت نفوذ به جزیره گوام- قلمرو آمریکا در غرب پاسیفیک- را نیز دارند.

مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا در این گزارش مدعی شد: سایت عملیاتی سینو-ری و موشک‌های «نودونگ» مستقر در آن، منطبق بر راهبرد نظامی-هسته‌ای این کشور است که به ایجاد توانمدی «ضربه اول» در سطح عملیاتی یا مطلوب منجر خواهد شد.

نگارندگان گزارش همچنین مدعی شدند که کره شمالی مشغول بازی دادن طرف مقابل است چراکه وقتی پای مذاکره به میان بیاید، قرار نیست درباره موارد اعلام نشده صحبت کند.

گفتنی است دیدار دوم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه میلادی آینده (فوریه) و احتمالا در ویتنام برگزار خواهد شد.

دیدار نخست ژانویه سال گذشته در سنگاپور انجام شد و طی آن کره شمالی پذیرفت به شرط حسن نیت آمریکا در اعطای تضمین‌های امنیتی، به خلع سلاح شبه جزیره کره پایبند بماند.

این درحالی است که پیونگ یانگ می‌گوید خلع سلاح یک جانبه توهم است و آمریکا نیز باید تسلیحات هسته‌ای خود را از منطقه خارج کند.