مصوبات کمیسیون تلفیق درباره مالیات پزشکان قدمی در راستای عدالت مالیاتی است

گروه اقتصادی الف،   3971029029 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه پزشکان متناسب با درآمد بالایی که دارند موظف هستند مالیات بالایی را هم پرداخت کنند، گفت: مصوبات این کمیسیون درباره مالیات پزشکان قدمی در راستای عدالت مالیاتی در کشور است.

عباس پاپی‌‏زاده عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره فشار لابی پزشکان به کمیسیون تلفیق مجلس برای حذف مصوبات این کمیسیون درباره الزام پزشکان برای نصب کارت خوان در مطب و پرداخت 10 درصد از دستمزد آنها به عنوان مالیات به صورت علی الحساب توسط مراکز درمانی گفت: این مصوبات قدمی در راستای عدالت مالیاتی در کشور است و این قبیل مصوبات برای تمامی گروه‌های درآمدی باید وجود داشته باشند.

پاپی‌‏زاده ادامه داد: جامعه پزشکی متناسب با میزان درآمد خود موظف به پرداخت مالیات است. مصوبات مذکور به هیچ عنوان قابل بررسی و رای گیری مجدد در کمیسیون تلفیق نیستند و پزشکان باید از آن تبعیت کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره فشار لابی پزشکان به کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف این مصوبات این کمیسیون گفت: پزشکان همانند کارگرها و سایر اقشار جامعه باید مالیات دهند. عزم کمیسیون تلفیق بر شفافیت درآمدها و دریافت مالیات‏ از تمام گروه‌های درآمدی از جمله پزشکان است و تحت هیچگونه فشاری قرار نمی‌گیرد. البته فشاری هم وجود نداشته است.

پاپی زاده در پایان تصریح کرد: هیچگونه استثنائی درخصوص عدم پرداخت مالیات توسط پزشکان قابل قبول نیست. پزشکان متناسب با درآمد بالایی که دارند موظف هستند مالیات بالایی را هم پرداخت کنند.