سعد حریری مانع بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب

گروه جهان الف،   3971028118

یک روزنامه لبنانی فاش کرد، وزیر امور خارجه لبنان ‌نامه‌ای را برای اتحادیه عرب در مورد لزوم بازگرداندن سوریه به این اتحادیه آماده کرد اما به دلیل مواضع نخست وزیر این کشور از ارسال آن خودداری ورزید.

به گزارش ایسنا، روزنامه لبنانی الجمهوریه نوشت، جبران باسیل، وزیر خارجه این کشور در دوم ژانویه نامه‌ای را برای احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تهیه کرد و در آن با اشاره به تصمیم تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه در نوامبر 2011 نوشت: امروز زمان آن رسیده که این اشتباه را اصلاح کنیم. بنابراین از شما می‌خواهیم در اسرع وقت نشست فوق‌العاده‌ای را برای شورای وزرای خارجه عرب به منظور بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب و توقف اجرای تصمیم تعلیق عضویت سوریه برگزار و این کشور را به اجلاس اقتصادی سران عرب که بیستم ژانویه به میزبانی بیروت برگزار می‌شود، دعوت کنید.

این روزنامه نوشت، مخالفت "جدی" سعد حریری، نخست‌وزیر مامور به تشکیل دولت لبنان با این امر موجب نابودی تلاش‌های باسیل شد که منابع وی تاکید دارند "طرف‌های اصلی دولت مخالفت ورزیدند و با عدم حصول موافقت داخلی، باسیل مجبور به امتناع از ارسال این نامه شد."

طبق نوشته روزنامه الجمهوریه، باسیل نسبت به کسب اجماع داخلی ظرف چندین هفته کاملا اطمینان دارد؛ زیرا بازگشت سوریه به اتحادیه عرب امری حتمی و نشانه‌ها بسیار و واضح هستند.