دولت دیگر ماهیانه ‌۷۰۰ هزار ‌تومانی کوله‌بران را پرداخت نمی‌کند

گروه اجتماعی الف،   3971027154 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس گفت: با صدور «کارت پیله‌وری یا تجارت الکترونیکی» ماهیانه حدود ۷۰۰ هزار تومان به حساب آنها پرداخت می‌شد که متاسفانه بعد از بستن مرز دیگر این مبلغ به آنان پرداخت نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، محسن بیگلری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به لایحه بودجه 98 اشاره کرد و اظهار داشت:  بودجه سال 98 استان کردستان نسبت به سال 97 افزایش داشته است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم در کشور گفت: تورم در افزایش بسیاری از قیمت‌ها تاثیرات منفی خود را گذاشته و اگر در سال گذشته برای اتمام یک پروژه یک میلیارد تومان بودجه کافی بود امسال به‌علت نابه‌سامانی اقتصادی، این مقدار بودجه نیمی از پروژه را به اتمام می‌رساند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس تصریح کرد: افزایش حقوق 20 درصدی در برابر افزایش بیش از 50 درصدی کالاهای اساسی همچون «گوشت و مرغ» جای نگرانی و گله‌مندی دارد و گرانی و افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی ناشی از نظارت ضعیف دولت است.

وی ادامه داد: متاسفانه با کاهش قیمت دلار، قیمت کالاها هیچ کاهشی نیافت و این ناشی از کم‌کاری و نبود نظارت است.

بیگلری به تحریم‌های ظالمانه و خصمانه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: فشارهای اقتصادی به شدت بر روی زندگی معیشتی مردم تاثیر گذاشته است و مردم به سختی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات نبود اشتغال برای جوانان کردستانی اظهار کرد: بسیاری از جوانان فارغ‌التحصیل بیکار حاضرند با ماهی 500 هزار تومان کار کنند اما شغل برایشان فراهم نیست و باید مسئولان وارد عمل شوند و این وضعیت بحرانی  را مدیریت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه حقوق معوقه بسیاری از سازمان‌های دولتی و غیردولتی در استان بسیار مشکل ایجاد کرده است، گفت: بیشترین حقوق معوقه سازمان‌ها مربوط به شهرداری‌هاست، شهرداری سقز با 100 میلیارد تومان بدهی حقوق 6 ماه پرسنل به‌ویژه نیروهای شرکتی و شهرداری بانه حدود 4 ماه حقوق نیروها را پرداخت نکرده است.

وی اضافه کرد: مقرر شده که شهرداری‌ها برای کمک و حل مشکل حقوق معوقه پرسنل وام بگیرد‌.

گله‌مندی از نظارت ضعیف تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت کردستان بر بازار

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به افزایش حقوق مناطق جنگ‌زده خاطرنشان کرد: شهرستان‌های «سقز، بانه، مریوان و سروآباد» در سه سال گذشته حق منطقه مرزی را گرفته و شهرستان «سنندج، کامیاران و دیواندره» نیز قطعا درآینده نزدیک از این امتیاز برخوردار خواهند شد اما شامل شهرستان‌های «قروه، دهگلان و بیجار» نمی‌شود.

وی همچنین به مشکلات کوله‌بران و ضرورت تعیین وضعیت آنان اشاره کرد و گفت: بارها به دولت گوش زد شده که کوله‌بری شغل نیست و مردم از ناچاری به آن روی آورده‌اند، با صدور «کارت پیله‌وری یا تجارت الکترونیکی» ماهیانه حدود 700 هزار تومان به حساب آنها پرداخت می‌شد که متاسفانه بعد از بستن مرز دیگر این مبلغ به آنان پرداخت نمی‌شود و مشکلات زیادی برایشان پرداخت شده است.

بیگلری با ابراز گله‌مندی از عدم نظارت مسئولان بر بازار اذعان کرد: نظارت بر قیمت‌ها در بازار استان کردستان بسیار ضعیف است و بنده از تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گله‌مندم و باید متولیان نظارت خود را بیشتر کنند و در این راستا کوتاهی نکنند.