ظریف: جنگ تحمیلی صدام به دو کشور نتوانست مردم ما را از هم جدا کند

گروه جهان الف،   3971026220

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به در کنار هم بودن مردم دو کشور در طی قرنها، خاطر نشان کرد: هیچ چیز و حتی جنگ تحمیلی صدام به دو کشور نتوانست مردم ما را از هم جدا کند.

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف در آخرین مرحله از سلسله دیدار‌ها با مقامات، نمایندگان و نخبگان جامعه عراق از قومیت‌ها و مناطق مختلف، شامگاه امروز با سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق در محل سرکنسولگری ایران در کربلا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار صمیمانه و عاطفی، برخی از سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق، نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص پیوند‌های عمیق دو ملت ایران و عراق مطرح کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به در کنار هم بودن مردم دو کشور در طی قرنها، خاطر نشان کرد هیچ چیز و حتی جنگ تحمیلی صدام به دو کشور نتوانست مردم ما را از هم جدا کند.

 

عشق به امام حسین ما را به هم پیوند داده است و اربعین، تابلوی زیبایی از همراهی، ایثار، میهمان نوازی و همدلی میان مردمان ماست. ظریف از میزبانی و میهمان نوازی گرم عشایر عراق از زائرین اربعین تشکر کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه با تاکید بر اینکه دو کشور در مرحله سازندگی هستند و تمرکز ما باید بر بهبود وضعیت مردم دو کشور از طریق فائق آمدن بر موانع موجود و فراهم آوردن زمینه همکاری‌های اقتصادی باشد، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های دو کشور می‌توانیم سقف مبادلات را تا ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهیم و ایران آمادگی دارد تا در صورت فراهم بودن شرایط در عراق، توانمندی‌های خود را در حوزه‌های انرژی، فنی و مهندسی و کشاورزی و تجارت در اختیار عراق قرار دهد و به این کار افتخار می‌کند.