هفته آینده صورت می گیرد؛ هشت وزیر در راه مجلس/ 29 سوال از وزرا

گروه سیاسی الف،   3971026216

هفته آینده هشت وزیر به مجلس می روند که برخی وزرا برای ارائه گزارش و برخی هم برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن و کمیسیونهای تخصصی حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگار الف، مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده جلسه علنی دارد.

جلسات کمیسیون ها هم در بعدازظهر این روزها برگزار می‌شود.

وزرای نفت و علوم برای پاسخگویی به نمایندگان در صحن مجلس حاضر می‌شود. بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برای پاسخ به ۲ سوال ۲ نماینده و منصور غلامی وزیر علوم برای پاسخ به یک سوال در صحن مجلس حاضر می‌شوند. رضا انصاری نماینده داراب و احمد سالک نماینده اصفهان از وزیر نفت و عبداله سامری نماینده خرمشهر از وزیر علوم سوال دارند.

منصور غلامی وزیر علوم بعدازظهر دوشنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر می شود تا به شش سوال پنچ نماینده پاسخ دهد.

عباسعلی پوربافرانی، محمدرضا امیرحسن‌خانی، بیت اله عبدالهی و ولی داداشی هر کدام یک سوال و محمد مهدی زاهدی ۲ سوال از این وزیر دارند.

همچنین محمد بطحائی نیز بعدازظهر جهت پاسخ به هشت سوال چهار نماینده در این کمیسیون حاضر می شود.

عبدالغفور ایران نژاد و علیرضا سلیمی هر کدام یک سوال و علی وقف چی و جلال محمودزاده هر کدام سه سوال از این وزیر دارند.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و رضا اردکانیان وزیر نیرو بعدازظهر دوشنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر می شوند تا در خصوص مسائل مرتبط با حوزه آبریز زاینده رود به نمایندگان گزارش دهند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو بعدازظهر دوشنبه در کمیسیون انرژی مجلس حاضر می شود تا به 2 سوال 2 نماینده پاسخ دهد. نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علی ساری نماینده اهواز از این وزیر سوال دارند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعدازظهر سه شنبه در کمیسیون عمران مجلس حاضر می شود تا در خصوص نقش دیپلماسی اقتصادی در صدور خدمات فنی مهندسی و رفع موانع جذب سرمایه خارجی در حوزه عمرانی به نمایندگان گزارش دهد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز بعدازظهر دوشنبه آینده در این کمیسیون حاضر می شود تا به 2 سوال 2 نماینده پاسخ دهد. محمد مهدی افتخاری نماینده فومن و حبیب اله کشت زر نماینده بهبهان 2 نماینده ای هستند که از این وزیر سوال دارند.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز بعدازظهر دوشنبه در کمیسیون عمران مجلس حاضر می شود تا به هشت سوال 10 نماینده پاسخ دهد.

سید تقی کبیری نماینده خوی، بیت اله عبدالهی نماینده اهر و هریس، سید علی ادیانی نماینده قائمشهر و سوادکوه، محمدحسن نژاد نماینده جلفا، منصور مرادی نماینده مریوان و محمدرضا صباغیان نماینده مهریز هر کدام یک سوال از این وزیر دارند. همچنین نادر قاضی پور نماینده ارومیه به همراه یک نماینده دیگر و علیرضا محجوب نماینده تهران به همراه یک نماینده دیگر هر کدام یک سوال از این وزیر دارند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعدازظهر دوشنبه در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس حاضر می شود تا در خصوص عملکرد و برنامه های وزارتخانه برای کشاورزی هوشمند به نمایندگان گزارش دهد. البته اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس عصر دوشنبه با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه دارند که این جلسه در محل وزارتخانه برگزار می شود.