واکنش خسروشاهی به اظهارات موسوی خوئینی‌ها علیه امام موسی صدر و چمران

گروه سیاسی الف،   3971025109

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی در گفتگو با تسنیم، اظهارات موسوی خوئینی‌ها درباره امام موسی صدر و شهید چمران را غیرمستند برشمرد و گفت "اینها کشفیات موسوی خوئینی‌ها است."

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی از مبارزان دوران انقلاب و پژوهشگر تاریخ معاصر، در گفتگو با  تسنیم، درباره اظهارات اخیر موسوی خوئینی‌ها که گفته است "آقای امام موسی صدر، تا آنجا که رفتار ظاهری‌اش نشان می‌داد، هیچ نوعی همراهی با انقلاب نداشت و در آن زمان ایشان نظرش این نبوده که نهضتی که در ایران شروع شده به یک نتیجه خاصی می‌تواند برسد"، گفت: امام موسی صدر همه فراری‌های انقلاب را در لبنان پناه داده بود. از آقای علی جنتی، غرضی و همه اینها گرفته تا جلال‌الدین فارسی که با امام صدر مشکل داشت، در لبنان پناه داده بودند. اگر موافق انقلاب نبود که این کار را نمی‌کرد.

وی افزود: امام موسی صدر یک انقلابی که کمر بر ضد شاه ببندد نبود اما شخصیت مبارز و سازنده‌ای بود و ارتباطات خوبی با همه کشورها داشت. باید شرایط زمان و مکان امام موسی صدر را سنجید بعد صحبت کرد و آقای موسوی خوئینی‌ها در این زمینه کم‌لطفی کرده است.

آیت‌الله خسروشاهی درباره ادعای موسوی خوئینی‌ها درباره شهید چمران که گفته "آقاموسی صدر در نظر مرحوم چمران بسیار باعظمت و شخصیت بزرگی بود و امام خمینی را در کنار آقای صدر یک فرد درجه دوم محسوب می‌کرد!" اظهار داشت: شهید چمران هم علاقه وافری به امام موسی صدر داشت اما اینکه وی را از امام خمینی بالاتر می‌دانست، احتمالا آقای موسوی خوئینی‌ها علم غیب داشتند و این از کشفیات موسوی خوئینی‌ها است.

تصویری از امام موسی صدر و شهید چمران 

این مبارز انقلابی ادامه داد: شهید چمران خودش بچه‌های لبنان را برای انقلاب در ایران آموزش می‌داد. قبل از ما، مرحوم چمران به‌همراه دکتر یزدی و چند نفر دیگر از آمریکا به مصر رفتند و دوسال دوره چریکی دیدند تا به ایران بیایند و به انقلاب کمک کنند و تفصیل آن را بنده در کتاب "امام خمینی و عبدالناصر" آورده‌ام. وقتی شخصی دوره مبارزاتی می‌بینید تا به ایران بیاید چطور ممکن است به قول آقای خوئینی‌‌ها گفته باشد "نهضت ایران اشتباه است!"

وی افزود: با همه احترامی که برای آقای موسوی خوئینی‌ها قائلم اما حرف‌های ایشان مستند نیست. متاسفانه شرایط نقل تاریخ در کشور ما شرایط خوبی نیست و هرکس خودش را صاحب انقلاب می‌داند و شخصیت‌هایی که یک سیلی نخوردند خود را متولی انقلاب می‌دانند. این بزرگ‌بینی و خودمحور بینی باعث فساد در همه‌چیز شده و تاریخ ما هم اینگونه آلوده شده است.