مفتح در نشست خبری: رشد ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد‌ها در بودجه ۹۸

گروه سیاسی الف،   3971023122 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در بودجه هزینه‌های جاری معادل ۳۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و دستمزدها ۲۰ درصد رشد داشته است.

مفتح در نشست خبری: رشد ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد‌ها در بودجه ۹۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ در نشست خبری امروز (یکشنبه ۲۳ دی ماه) خود با اشاره به اینکه سقف اول درآمد‌های دولت در سال ۹۸، ۴۰۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: در سقف دوم ۴۰ هزار میلیارد تومان به درآمد‌ها اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه درآمد‌های اصلی بودجه منابع عمومی، اختصاصی و شرکت‌ها در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود، بیان کرد: در بحث مصارف تصویر کلی که دولت در لایحه بودجه تقدیم مجلس کرده است، هزینه‌های جاری رقمی معادل ۳۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش یافته است و تنها رقمی که در این بخش رشد کرده حقوق و دستمزد بوده که ۲۰ درصد رشد داشته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: در بخش عمرانی ۶۲ هزار میلیاردتومان پیش بینی شده که معادل رقم سال ۹۷ است، در بخش تملک مالی ۲۵ هزار میلیارد تومان هم پیش بینی شده که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته است. همچنین ۹۵ هزار میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد پیش بینی شده و در بخش رفاه اجتماعی هم ۱۲۲ هزار میلیارد تومان و در بخش بازپرداخت اوراق مالی ۱۹.۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده تا بتوانیم از بودجه امسال برای سال ۹۸ پرداخت داشته باشیم.

وی ادامه داد: از نظر میزان کسب درآمد‌های دولت در حوزه درآمد‌های مالیاتی ۱۲۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و در خصوص درآمد حاصل از صادرات نفت با این موانع، صادرات نفت میانگین ۱.۵ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده است و قیمت هر بشکه هم ۵۴ دلار در نظر گرفته شده است که با توجه به تسعیر قیمت ارز برای کالا‌های اساسی ۴۲۰۰ تومان و برای بقیه کالا‌ها ۸ هزارتومان پیش بینی شده که متوسط آن ۵۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

مفتح تاکید کرد: از درآمد‌های ارزی براساس قوانین بالادستی و قانون برنامه ششم توسعه باید مقداری به صندوق توسعه واریز شود که برای سال ۹۸، ۲۰ درصد برای صندوق توسعه ملی، ۱۴.۵ درصد برای شرکت نفت و مابقی برای کل بودجه پیش بینی شده است. براین اساس ۶.۶ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی، ۴.۸ میلیارد دلار برای شرکت نفت و گاز و سهم دولت رقمی حدود ۲۱.۷ میلیارد دلار خواهد بود که در مجموع سعی شده لایحه دولت به نحوی واقع بینانه پیش بینی شود تا در سال آینده تصمیمات درستی گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در بررسی‌های خود تلاش می‌کند به این اطمینان برسد که این اعداد تحقق پذیر باشد، به همین دلیل در فرایند رسیدگی به لایحه بودجه وقت زیادی را برای بررسی کلیات بودجه قرار داده‌ایم و امروز وارد بررسی این موضوع در کمیسیون تلفیق شدیم. نماینده دولت هم در نشست امروز به طور کامل لایحه، اعداد، ارقام و اهداف و درآمد‌ها و هزینه‌ها و همچنین استدلال‌های پشتیبان را تشریح کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان هم موارد مدنظر خود را بیان کردند و بعد از آن دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها نظرات خود را ارائه می‌کنند و بعد از گذشت این مراحل کلیات بودجه به رای کمیسیون گذاشته می‌شود و بعد وارد بررسی جزئیات می‌شویم. ما بدنبال این هستیم جهت‌گیری بودجه و مشکلات احتمالی سال آینده، چگونگی افزایش حقوق کارمندان و چگونگی حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را به صورت دقیق بررسی کنیم، همچنین دیگر هدف‌گذاری هم در اسناد بالادستی در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود و بعد از آن کلیات لایحه بودجه را به رای می‌گذاریم و بعد از آن وارد مباحث جزییات می‌شویم.

مفتح تاکید کرد: امیدواریم با بررسی جامع و کامل گزارشی را به صحن علنی تقدیم کنیم که تصویر کاملی از وضع اقتصادی کشور را در سال آینده مدیریت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ با اشاره به مدت زمان بررسی کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه هم گفت: طبق آیین نامه دو هفته فرصت بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق است که تا دو هفته دیگر هم قابل تمدید است، لذا براساس روال گذشته احتمالا ظرف سه هفته کاری روند بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در بودجه بدهی‌هایی است که برای دولت ایجاد شده، اظهار کرد: ما در قانون رفع موانع تولید دولت را مکلف کردیم که گزارش سالانه بدهی‌ها و مطالبات دولت را بعد از تایید سازمان حسابرسی به مجلس ارائه کند، البته این گزارش ارائه شده و براساس آن بدهی دولت در ۲۹ اسفند ۹۶، ۲۸۲.۸ هزارمیلیارد تومان است و مطالبات دولت در همین تاریخ ۱۳۹ هزار میلیارد تومان است، لذا بدهی خالص دولت ۱۴۳ هزار میلیارد تومان می‌شود که این رقم بزرگی نیست.

مفتح با اشاره به اینکه این بدهی در سه سطح طبقه بندی شده است، تصریح کرد: بدهی به اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی‌ها ۶۰ هزارمیلیاد تومان، به موسسات و نهاد‌های عمومی و غیردولتی ۶۹.۴ هزار میلیارد تومان و به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ۸۶.۱ هزار میلیارد تومان است. طبق این گزارش بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ۶۹.۳ هزارمیلیار تومان، بدهی به اشخاص دارنده اوراق بدهی (سررسید نشده) ۵۵.۸ هزارمیلیارتومان، بدهی به بانک‌ها ۴۹.۷ هزارمیلیارتومان و بدهی به بانک مرکزی ۴۲.۴ هزارمیلیارتومان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ افزود: تصویری که در ذهن وجود داشت، این بود که دولت بدهی فراوانی دارد، اما این اعداد نشان می‌دهد که بدهی‌ها در محدوده قابل قبولی است، از سال ۹۲ تا ۹۷، ۱۳۶ هزار میلیارد تومان اوراق بهادار منتشر شده است که در لایحه بودجه سال ۹۸ هم میزان اوراق بهادار ۷۷ هزارمیلیار تومان پیش بینی شده است و این در حالی است که طبق برنامه ششم میزان اوراق بهادار باید حداکثر ۴۴.۵ هزارمیلیارتومان باشد. دولت برای تسویه اوراق در سال ۹۸ اعداد و ارقامی را در بودجه پیش بینی کرده است تا بدهی دولت افزایش پیدا نکند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۰۵۶۳۱۳:۵۳:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
همه قیمتها 300 درصد رشد داشته طبق آمار بانک مرکزی ومرکز آمار 48 درصد تورم داشته ایم بعد بر چه مبنایی حقوقها 20 درصد افزایش می یابد؟!!!!
رضا۷۲۰۸۷۷۱۶:۲۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
برادر ظاهرا خرد اقتصادی در مملکت ما کیمیا است چه در بین کسانی که قانون افزایش دستمزد با تورم را نوشته اند و چه در بین کسانی که مزد بگیر هستند.اجرای این قانون یک شرط اساسی دارد و ان این است که رشد اقتصادی بیشتر از تورم و نرخ رشد نقدینگی در حد رشد اقتصادی باشد و بدون این شرط ابدا قابل اجرا نیست نه در ایران و نه در هیچ جای دیگر دنیا علت تورم فزونی قدرت خرید به حجم عرضه کالا و خدمات است و ابدا نمی توان این معادله را با افزایش قدرت خرید تغییر داد و باید میزان عرضه افزایش یابد ولو غیر که انهم در شرایط حاضر با توجه به رشد منفی اقتصاد امکان ناپذیر است.اگر بر اساس منطق اقتصاد قضاوت کنیم همین افزایش 20 درصدی هم اشتباه است و اوضاع را بدتر می کند
ناشناس۷۲۱۱۸۴۲۰:۰۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بجای افزایش حقوق ،بن کالای ایرانی شامل محصولات کشاورزی بدهید اینگونه هم تولید ملی بفروش می رود هم اثرات تورمی نخواهد داشت
ناشناس۷۲۰۵۷۴۱۳:۵۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
وقتی سهم بودجه از نفت نزدیک 22 میلیارد دلار است و معادل ریالی آن 150 هزار میلیارد تومان و از طرفی 14 میلیارد دلار برای کالاها ی اساسی با نرخ 4200 است یعنی 60 هزار میلیارد، می ماند 8 میلیارد دلار که باید بشود 90 هزار میلیارد تومان!!!!!!!!! یعنی هر دلار 11 هزار تومان هی روزگار
حسن۷۲۰۶۱۳۱۴:۱۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
واقعا توی این شرایط بد اقتصادی چه توجیهی داره که 14.5 درصد درآمد مملکت رو بریزیم توی جیب شرکت نفت!!!! واقعا اجحاف در حق ملت تا کجا؟؟؟؟؟؟
رضا۷۲۰۸۶۴۱۶:۱۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اخوی فکر می کنی این صنعت بزرگ با بادهوا می چرخد و هزینه نگه داری و توسعه ندارد؟
ناشناس۷۲۰۹۷۶۱۷:۲۸:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هر سخن... مکانی دارد. کارگر و بازنشستگان فقط معیشت 8 روز و 15 روز دارند. سیر خبر گرسنه ندارد
علی۷۲۱۰۷۱۱۸:۳۰:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
ایشون میبینه میره در پمپ بنزین و راحت سر شیلنگ را میزاره تو باک‌و بنزین میزنه. نمیدونه برای تولید هر بشکه نفتی که همین بنزین ازش بدست میاد چه سختی ها وجود دارد ‌و چه زحماتی کشیده میشود.
ناشناس۷۲۰۶۴۴۱۴:۲۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
300 درصد گرانی 20 درصد حقوق اضافه شده جل الخالق
ناشناس۷۲۱۴۰۶۲۳:۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تازه 20درصد کسی که حقوقش 1.200بوده می شود 240.000 در برابر این همه گرانی تازه از فردا باز بازار می رود بالا وهیچ کس در این مملکت نیست که جلوگیری کند
کارمند۷۲۰۶۵۶۱۴:۳۴:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
وقتی همه هزینه ها 300 الی 400 درصد رشد داشته اکنون با رشد 20 درصدی حقوق چگونه این فضای خالی را پر کنیم؟ این فقط در بحث درآمد است. اگر دارایی مردم را حساب کنیم همه دارایی ملت به یک چهارم رسیده که به هیچ وجه قابل جبران نیست و دولت بی فکر .. ما همه فلاکت مردم هستند و همه را گردن ترامپ می اندازند!!!
اشکان۷۲۰۶۶۷۱۴:۳۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
حداقل به اندازه درصد افزایش قیمت پراید از پارسال تا امسال اضافه می کردید.
ناشناس۷۲۰۶۸۳۱۴:۴۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با کاهش 300 درصدی ارزش پول ملی ،آیا 20درصد افزایش حقوق ، جفا در حق این قشر زحمتکش نیست ؟
ناشناس۷۲۰۷۸۵۱۵:۳۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
چون تویی گویا چه گویم من ترا
ناشناس۷۲۰۷۸۹۱۵:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
به زبان خموش گردم که دل خراب دارم دل تو بسوزد ار من ز دل خراب گویم
کارگران گروه صنعتی ایران ترانسفو۷۲۰۸۱۵۱۵:۵۱:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام به همه عزیزان و پرسنل محترم سایت انقلابی و ولایتمدار الف احتراما این افزایش قیمتها خودتان بهتر میدانید بدجور به زندگی ها فشار میاره، به نظر ما خیلی از صنایع از این مورد متضرر نمیشوند چون مواد اولیه رو گرون میخرند محصول تولیدی و خروجی خود را هم گرون میفروشند خیلی مواقع نسبت افزایش قیمت به قیمت خرید محصول بالاتر هم هست.لذا خواهش ما از کارفرماهای محترم و اداره کار اینه که این موضوع مد نظر باشه، حق مسکن 40هزارتومانی که حق مسکن نیست،حق پول آب مسکن هم نیست. خواهشا یه عددی را رو حقوق ها افزایش بدهند که زیبنده کارگران نظام اسلامی باشد.
ناشناس۷۲۰۸۹۷۱۶:۴۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تا 20 درصد پلکانی !! بعضی ها را از پایه پلکان به پایین می اندازند .
رسول۷۲۰۹۰۳۱۶:۴۲:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با این رشد قیمت مرغ و گوشت که هر روز داره اتفاق میوفته اگه 50 درصد هم حقوق رو ببرید بالا بازهم کمه
رضامیرزایی۷۲۰۹۲۶۱۶:۵۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
یکسال عقبی
ناشناس۷۲۱۰۲۲۱۷:۵۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خدا را شکر که اضافه میکنند اگر کم میکردن چکار میخواستی کنی
رضامیرزایی۷۲۱۲۲۴۲۰:۴۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مگر تورم بالاترازواحد نبود؟
عبدالله۷۲۱۰۴۵۱۸:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
در همین سالجاری حقوق ها به یک سوم تقلیل یافته است 20% اضافه سال آینده جبران کسری امسال را نمیکند تورم سال بعد پیشکش آقایان تدبیر و امید....
ناشناس۷۲۱۰۶۷۱۸:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
گذشته از بی تناسبی بودن میزان افزایش حقوقها(20درصد) با میزان تورم اعلامی و واقعی! ، شیوه اجراء همین افزایش شندرغاز نیز جای سوال است . چه بسا اینکه جناب نوبخت و شرکاء تصمیم به افزایش پلکانی داشته باشند که در آنصورت میزان افزایش برای غالب کارمندان زیر 6درصد خواهد شد .
علی۷۲۱۰۷۶۱۸:۳۴:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
افزایش حقوق کارکنان دولت تورم زا است، مثل افزایش قیمت خودرو های داخلی، گوشت، مرغ، برنج،اجاره خانه، مسکن.....و سایر افزایش‌ها نیست که تورم زا نیستند.!!!
رضامیرزایی۷۲۱۲۲۹۲۰:۴۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اینهایی که نام بردی شاخصهای تورم هستند وچون تورم بالاتراز واحدهست 10درصداز20افزایش به دولت برمی گردد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین