۱۴میلیون کارگر برای سبد حمایتی یقه چه کسی را بگیرند، نوبخت یا شریعتمداری؟

گروه اقتصادی الف،   3971023037 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها ظاهراً دولتمردان به ویژه آقای رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کار شرایط سخت معیشتی کارگران را درک نمی کنند که سبد حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی آنها هنوز پرداخت نشده است.

تسنیم نوشت: چند روز پیش محمد شریعتمداری، وزیر کار درباره آخرین وضعیت بسته حمایتی کارگران گفته بود: توزیع سبد کالا میان بازنشستگان  سازمان تامین اجتماعی به پایان رسیده و مرحله بعد شامل بیمه شدگان شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی است که کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. به تمامی این افراد سبد کالا تعلق می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود: لیست کامل بیمه شدگانی که زیر سه میلیون حقوق دریافت می کنند از سوی تامین اجتماعی تهیه شده و برای توزیع سبد کالا منتظر تخصیص بودجه هستیم. لیست حقوق این افراد از سوی تامین اجتماعی ارسال شده و به محض دریافت اعتبار خزانه توزیع سبد کالا آغاز می شود.

شریعتمداری افزود: همچنین درصدی از افراد هستند که در هیچ صندوقی سابقه پرداخت حق بیمه ندارند و کمتر از سه میلیون تومان حقوق می گیرند که این افراد سبد کالا شامل حالشان می شود  و تا پایان سال در میان آنها توزیع خواهد شد. کارگران فصلی، سربازان، قالیبافان و ... از جمله این افراد هستند.

در حالی کارمندان دولت اولین بسته حمایتی 200 هزار تومانی دولت را دریافت کردند و منتظر بسته دوم هستند که 14میلیون کارگر که مشکلات معیشتی بدنری نسبت به کارمندان دولت دارند هنوز این بسته را دریافت نکردند و در این شرایط باید پرسید، تامین بودجه سبد حمایتی کارگران معطل آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه است یا شریعتمداری وزیر کار تعلل می کند؟