کربکندی: عراق همیشه برای ما دردسرساز بوده است/ویتنام و یمن حریفان تدارکاتی بودند

گروه ورزشی الف،   3971023005

کارشناس فوتبال گفت: تیم عراق همیشه برای ما دردسرساز بوده و نباید مقابل آنها تحت تاثیر مسائل روحی روانی قرار بگیریم.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با فارس، در مورد پیروزی دو بر صفر ایران مقابل ویتنام اظهار داشت: ویتنام فوق‌العاده سالم بازی کرد. بازیکنان این تیم با انگیزه و با اراده بودند و  هیچ وقت به دنبال اتلاف وقت و مسائل منفی در فوتبال نبودند و این روند آنها قابل احترام بود. ضمن اینکه ویتنام نشان داد تیم‌های آسیایی در فوتبال پیشرفت خوبی داشتند و این تیم تا لحظه آخر با تمام وجود مقابل ما بازی کرد اما قطعا توان مقابله با تیم ملی ما را نداشت.

وی با اشاره به شیوه بازی تیم ملی عنوان کرد: ما هم منظم بازی کردیم و در این دو مسابقه نسبت به همه تیم‌های آسیایی فوتبال بهتری به نمایش گذاشتیم. ما این شانس را داریم که پس از سال‌ها به قهرمانی آسیا برسیم. خیلی از تیم‌های خوب آسیا در این جام در دفاع مشکل داشتند اما ایران اینگونه نبود و امیدوارم این مسیر را تا قهرمانی طی کنیم.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: در این دو بازی از تمام توان تیم استفاده نکردیم و تغییرات زیادی هم در ترکیب داشتیم. کی‌روش با توجه به نیازش از تمام مهره‌هایش استفاده می‌کند.

کربکندی تصریح کرد: یک نکته را نباید فراموش کنیم. اینکه مقابل تیم‌های خوب آسیا نباید ساده فوتبال بازی کنیم باید با انجام کارهای ترکیبی و سرعت دادن به خط حمله‌مان شرایط را برای حریفان‌مان سخت کنیم. اگر فوتبال را ساده بازی کنیم مقابل تیم‌های آسیایی به مشکل می‌خوریم.باید فوتبال را برای آنها سخت کنیم.

وی در مورد دو پیروزی متوالی و صعود ایران به مرحله بعدی گفت: در گروهی نسبتا ساده قرار داشتیم، بازی با ویتنام و یمن دو بازی تدارکاتی خوب برای ما محسوب می‌شد که با برتری کامل و موفقیت آنها را پشت سر گذاشتیم اما بازی سوم با عراق ساده نیست. به خصوص اینکه تیم عراق همیشه برای ما دردسرساز بوده است. بازیکنان عراق مقابل ایران انگیزه مضاعف دارند اما رمز موفقیت ما در این مسابقه این است که نباید تحت تاثیر مسائل روحی و روانی قرار بگیریم و باید فوتبال خودمان را بازی کنیم و در زمینه فوتبال قوی‌تر از حریف هستیم.