کارشناس داوری: طارمی باید اخراج می شد

گروه ورزشی الف،   3971022228

کارشناس داوری فوتبال ایران، گفت: «مهدی طارمی» در دقیقه ۵۷ دیدار ایران و ویتنام باید به دلیل خطای شدید روی مدافع حریف با کارت قرمز مستقیم اخراج می شد.

به گزارش ایرنا، نوذر رودنیل درباره ارزیابی اش از داوری دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ویتنام در جام ملت های ۲۰۱۹، اظهار داشت: به نظرم تاکنون به جز داور بازی کره جنوبی و قرقیزستان و صد البته تیم داوری موفق ایران، سایر داوری ها در سطح مطلوبی نبوده است.

وی افزود: متاسفانه آن چیزی که از سوی داوران جام ملت های آسیا دیده ایم با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. داوران در تشخیص خطاها، جایگیری درست و دوندگی نتوانسته اند انتظارات را برآورده سازند.

رود نیل خاطر نشان ساخت: کمک داوران دیدار امروز باید دو مرتبه آفساید بازیکنان ویتنام را اعلام می کردند که در این زمینه تشخیص آنان اشتباه بود. «محمدتقی الجعفری» داور سنگاپوری در محوطه جریمه ایران و ویتنام دو بار به نشان خطا، بازی را متوقف کرد که تصمیمات او درست بود.

کارشناس داوری فوتبال ایران تصریح کرد: باید از محمد تقی الجعفری ممنون باشیم که در دقیفه ۵۷ طارمی را از زمین اخراج نکرد، چرا که خطای طارمی مستحق کارت قرمز مستقیم بود.

وی با اشاره به اعتراض کارلوس کی روش به داور سنگاپوری در دقایق پایانی گفت: ناراحتی سرمربی تیم ملی بی دلیل بود، چرا که احسان حاج صفی با خطایی که انجام داد یک موقیعت را از تیم ویتنام گرفت و داور به درستی با کارت زرد او را جریمه کرد.

رود نیل در پایان گفت: مسابقات جام ملت های آسیا از سطح فنی پایینی برخوردار است و نظر من بر این است حضور ۲۴ تیم برای حضور در این رویداد زیاد است.

هفدهمین دوره جام ملت های آسیا از ۱۵ دی ماه به میزبانی امارات آغاز شده است.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف ویتنام رفت و با ارائه نمایشی مناسب به برتری دو بر صفر رسید تا با ۶ امتیاز صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کند.

این دیدار در ورزشگاه «آل نهیان» شهر ابوظبی و از گروه چهارم مسابقات و با قضاوت «محمد تقی الجعفری» سنگاپوری برگزار شد.

«سردار آزمون» هر دو گل این دیدار را برای تیم کشورمان به ثمر رساند.