ترامپ مقامات پیشین اف‌بی‌آی را فاسد و حقه‌باز خواند

گروه جهان الف،   3971022191

دونالد ترامپ، نه تنها رئیس پیشین اف‌بی‌آی را حقه‌باز توصیف کرد، بلکه دیگر مقامات این سازمان امنیتی آمریکا را فاسد خوانده و از اخراج آن‌ها دفاع کرد.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش نیویورک‌تایمز درباره شرایط آغاز تحقیقات در خصوص دخالت روسیه، بار دیگر به این نشریه مشهور آمریکایی حمله کرد.

ترامپ در سلسله‌پیام‌هایی توئیتری نوشت:

وای خدای من، همین الان از طریق نیویورک‌تایمزِ ناکام فهمیدم که سران فاسد پیشین اف‌بی‌آی، که تقریبا تمامی آن‌ها به برخی دلایل بسیار بَد اخراج شده و با به کناره‌گیری وادار شده‌اند، تحقیقاتی را درباره من آغاز کرده‌اند، [آن‌هم] بدون هیچ دلیل یا مدرکی، پس از آنکه جیمز کومی دروغگو را اخراج کردم، یک کار غیراخلاقی تمام عیار!

... چیزهای جالبی درباره جیمز کومی. همگان خواهان اخراج وی بودند، هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها. پس از تحقیقات دستکاری‌شده و سنبل‌شده درباره هیلاری کلینتون، در شرایطی که وی در یک آخر هفته‌ای در 4 جولای مورد مصاحبه [بازجویی] قرار گرفت، اما نه ضبط شد و نه سوگند یاد کرد، و در شرایطی که وی [هیلاری] گفت که هیچ چیزی نمی‌داند (یک دروغ) ...

... اف‌بی‌آی به خاطر رهبری ضعیف کومی و شیوه رسیدگی به خرابکاری کلینتون (نیازی به ذکر نقض و سوءاستفاده از قانون از سوی وزارت دادگستری در آن زمان نیست)، در هرج‌و‌مرج کامل بود (به گزارش نیویورک‌پست نگاه کنید). اقدامم در اخراج جمیز کومی روز بزرگی برای آمریکا بود. وی یک افسر حقه‌باز بود ...

پیشتر نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته بود که اخراج جیمز کومی، رئیس پیشین اف‌بی‌آی از سوی ترامپ در اوایل دوران ریاست جمهوری‌اش از جمله دلایل آغاز تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا بوده است.