پامپئو: خروج از سوریه با راهبرد آمریکا در قبال ایران در تضاد نیست

گروه جهان الف،   3971022189

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه ایران یکی از موضوع‌های نشست آتی لهستان است، گفت که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در تضاد با راهبرد واشنگتن در برابر تهران نیست.

پامپئو: خروج از سوریه با راهبرد آمریکا در قبال ایران در تضاد نیست

به گراش فارس، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در ادامه سفرهای دوره‌ای خود از ابوظبی پایتخت امارات، علیه ایران لفاظی کرد.

«مایک پامپئو» امروز (شنبه، ۲۲ دی) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الحدث» وابسته به عربستان سعودی گفت که نشست بین‌المللی لهستان به چندین مسئله خواهد پرداخت که یکی از آن‌ها ایران است.

او در مورد تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از خاک سوریه نیز گفت که این تصمیم با راهبرد واشنگتن در قبال ایران منافاتی ندارد.

پامپئو مدعی شد که اولویت کشورش از حضور در خاک سوریه، «نابودی داعش» است و واشنگتن با همکاری متحدان خود در این راستا عمل می‌کند. او همچنین گفت که آمریکا شرکای خود در غرب آسیا را هرگز رها نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش با خروج یک‌جانبه از برجام، دست به وضع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران زده است، مدعی شد که دولت آمریکا به دنبال زندگی خوبی برای ایرانی‌ها است!

او ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی منطقه متهم کرد و گفت که این‌گونه اقدامات تهران «غیر قابل قبول» است.

پامپئو  در مورد ایجاد ائتلاف عربی که گفته می‌شود هدف از هدف از تشکیل آن مقابله با ایران در منطقه است، نیز گفت: «ما به دنبال ایجاد ائتلافی متشکل از نیروهای عربی هستیم که بتواند با چالش‌ها در منطقه [غرب آسیا] رو به رو شود».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت‌وگو با الحدث، عربستان سعودی را «متحد مهم» واشنگتن خواند و گفت که کشورش به همکاری با این متحد ادامه خواهد داد؛ چرا که روابط دو کشور برای ثبات و امنیت منطقه مهم است.

او به مسئله قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی منتقد سیاست‌های ولی‌عهد سعودی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول اشاره کرد و مدعی شد که آمریکا به دنبال محاکمه کسانی است که در این قتل دست داشته‌اند.

پامپئو در این ارتباط افزود: «رئیس دونالد ترامپ تصریح کرده که روابط آمریکا به عربستان سعودی را نمی‌توان محدود در قضیه قتل خاشقچی دانست».

وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه هفته گذشته (۸ ژانویه) سفر دوره‌ای خود به منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را آغاز کرد و بعد از عراق، عربستان سعودی و مصر وارد بحرین شد.

او پنجشنبه در مصر علیه ایران اتهاماتی مطرح کرد و امروز جمعه نیز در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» از برگزاری نشست بین‌المللی با محوریت ایران و غرب آسیا در روزهای سیزدهم و چهاردهم فوریه به میزبانی لهستان خبر داد.