شلغم داروخانه‌ای مفید

گروه سلامت الف،   3971022078
شلغم داروخانه‌ای مفید

مزاج شلغم گرم و تر است و غذاییت دارد یعنی موجب رشد بدن می‌شود، شخص را سیر می‌کند و می‌تواند جای وعده غذای اصلی را بگیرد. کسانی که دنبال رژیم‌های لاغری هستند می‌توانند از آن بهره ببرند و آن را جایگزین برنج، نان و گوشت کنند. اصولا مواد غذایی که گرم و تر رو به اعتدال هستند، برای همه مزاج‌ها قابل استفاده بوده و مزاج شخص را به هم نمی‌زند.

به صورت پخته  برای رفع سرفه به کار می‌رود. همچنین لینت بخش است و برای یبوست مفید است. نرم کننده گلو و حنجره است و در فصول سرد که گرفتگی و التهاب حلق و حنجره شایع تر است، بسیار کمک کننده می باشد. اشتها آور و مقوی قوای جنسی بوده، هچنین مدر (ادرارآور)می باشد؛ لذا موجب شستشوی مجاری ادراری شده و برای کسانی که مشکلاتی چون سنگ‌های کلیه و مثانه دارند نیز می‌تواند مفید باشد.

آب شلغم پخته یا له شده آن به طور موضعی برای بهبود ترک خوردگی و خشکی یا خارش پوست ناشی از سرما مفید است. ترشی آن همراه با خردل، لذیذ و اشتهاآور بوده، مقوی احشای داخل شکم و غیرنفاخ است.

نفاخ است و ممکن است برای برخی افراد دیرهضم باشد. البته همین دیرهضمی برای کسانی که رژیم کاهش وزن دارند مفید است چرا که مدتی در معده می‌ماند و جلوی اشتها را می‌گیرد.به صورت معمول پخته مصرف می‌شود. اکر کمی نمک به آن اضافه شود رطوبت آن کاهش می‌یابد و برای افرادی که رطوبت بدن و معده، آنها را اذیت می‌کند عارضه آن کاهش می یابد.