حسن بیگی: اقدامات آمریکا برای فریب مردم ایران فایده‌ای ندارد

گروه سیاسی الف،   3971022058

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حرف‌های اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های ایران برای بهبود زندگی مردم را از اساس کذب دانست و گفت: این حرف‌ها برای فریب مردم ایران زده می‌شود. حال اینکه فایده‌ای نداشته و تیر آنها به سنگ می‌خورد.

ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه می‌خواهیم با تحریم‌ها، زندگی مردم ایران را بهتر کنیم، گفت: آمریکا در طول یک قرن گذشته با در پیش گرفتن سیاست چماق و هویج به دنبال فریب افکار عمومی و کسب منافع خود بوده است و از هر ظلمی به هر کشوری فروگذار نکرده است. این کشور برای رسیدن به اهدافش به جملات و کلمات پناه آورده و در لوای آن ظلم و تجاوز به کشورها تحمیل می‌کند.

وی یادآور شد: آمریکا به نام استفاده از بمب‌های شیمیایی علیه عراق جنگ راه انداخت و با همین جمله به دنبال مجوز از سازمان ملل برای ظلم در حق مردم عراق بود، حال آنکه خود دولتمردان آمریکا می‌دانند که می‌توانستند بدون جنگ صدام را برکنار کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اکنون بخش قابل توجهی از نفت عراق در قبال آزادسازی این کشور به یغما می‌رود. همین روند را در کویت دنبال کردند و برای آزادی کویت از دست صدام قرارداد ۹۹ ساله بستند. امروز هم در تمامی زمینه‌ها مقابل ایران شکست خورده و می‌خواهند با استفاده از کلماتی شکست خود را جبران کنند.

حسن بیگی افزود: آنها با استفاده از جملاتی همچون وضع تحریم‌ها برای بهبود زندگی مردم ایران به گمان خود می‌خواهند از مردم حمایت کنند. حال اینکه این ادعاها کذب محض و ابزاری در دست آمریکاست. همه می‌دانند کاهش درآمد نفتی بزرگترین ظلم در حق مردم ایران است که آمریکا این سیاست را در پیش گرفته است.

وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته مردم ایران به دنبال آزادی، آسایش و بهبود وضعیت اقتصادی بودند. اگر اعتراضی هم شده وقتی بفهمند که آمریکا از آن اعتراض سوءاستفاده می‌کند به دلیل منافع ملی آن خط را دنبال نمی‌کنند. لذا بهتر است که مقامات آمریکا بدانند که همچون گذشته تیرشان به سنگ خورده و لازم نیست از عبارات جدید برای ایران استفاده کنند.

حسن بیگی همچنین تلاش‌های اخیر ضد ایرانی دولتمردان آمریکا را در راستای خنثی کردن اتحاد امنیتی بین ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، روسیه، چین و هند دانست و توضیح داد: آنها برای خنثی کردن این اتحاد به دنبال فشار بیشتر به مردم ایران هستند تا مردم را به خیابان‌ها آورده و بعد از آن تحت عنوان دفاع از اقلیت معترض در خیابان‌ها از سازمان ملل قطعنامه بگیرند. حال اینکه مردم در گذشته ثابت کردند که در خط دشمن بازی نمی‌کنند. البته که مسئولان هم وظیفه پیگیری مطالبات مردم را دارند.