وقف چی به الف خبر داد؛ تهیه طرح ساماندهی اشتغال کشور در مجلس

گروه سیاسی الف،   3971020085 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع از تهیه طرح ساماندهی اشتغال کشور در مجلس خبر داد و گفت: این طرح که در حال تدوین است در روزهای آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

تهیه طرح ساماندهی اشتغال کشور در مجلس

علی وقف چی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح مقابله با چند شغله بودن افراد و مدیران است، تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس افراد و مدیران دیگر نمی توانند چند شغل داشته باشند.

وی گفت: یکی از نقدهای جدی در زمینه چند شغله بودن، تامین نشدن هزینه زندگی است. این در حالی است که دلایل عدم تامین هزینه های زندگی را باید در جاهای دیگر جستجو کرد.

طراح طرح ساماندهی اشتغال کشور با بیان اینکه نداشتن شغل پایدار با درآمد کافی از سوی افراد خانواده باعث می شود تا هزینه های زندگی تامین نشود، افزود: باید با ایجاد و ساماندهی شغل مناسب و درآمد کافی از چند شغله شدن افراد جلوگیری کرد.

وقف چی بر بهره وری نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته، بر این موضوع تاکید می شود اما در کشور ما از آن غفلت شده است.

وی تصریح کرد: ما همیشه بر این فکر بودیم که نفت، گاز و معادن کشور می تواند توسعه ایجاد کند غافل از اینکه با محوریت انسان توسعه ایجاد می شود.

طراح طرح ساماندهی اشتغال کشور اضافه کرد: برای ارتقای بهره وری بهترین مسیر، تعریف یک شغل برای واجدین شرایط اشتغال است که مجلس در حال هموار کردن این مسیر است.

خبرنگار: یوسف اسدی