حذف ۴ صفر از پول ملی در شرایط فعلی منطقی است؟

گروه اقتصادی الف،   3971018015 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نظر احتمالی مجلس درباره حذف ۴ صفر از پول ملی را تشریح کرد.

حذف ۴ صفر از پول ملی در شرایط فعلی منطقی است؟

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ارائه لایحه حذف 4 صفر از پول ملی از سوی بانک مرکزی به دولت، گفت: پیش از این نیز نمایندگان با ارائه طرح‌هایی چون بانکداری جمهوری اسلامی، پیشنهاداتی در جهت حذف صفر از پول ملی ارائه دادند که  این طرح‌ها در دستورکار کمیسیون قرار دارد.

وی با بیان اینکه دولت درباره حذف صفر از پول ملی تاکنون رایزنی با کمیسیون نداشته است، ادامه داد: قطعاًحذف 4 صفر از پول ملی هیچ تغییری در شرایط اقتصادی کشور مانند شرایط تورمی، رکودی و قدرت خرید مردم ندارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تاکید بر اینکه حذف 4 صفر از پول ملی اقدامی منطقی است، اضافه کرد: با حذف 4 صفر فقط ساده‌سازی عددها صورت می‌گیرد و تقریباً مجلس با حذف 4 صفر موافق است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در صورت تصویب حذف 4 صفر از پول ملی در یک بازه زمانی کوتاه انتقال پول ملی کنونی به پول ملی جدید انجام می‌شود، اظهار داشت: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که حذف صفر از پول ملی هزینه‌های زیادی به بودجه وارد می‌کند چرا که بر این اساس سیستم‌های حسابداری و اسکناس‌ها باید تغییر یابد.