بازگشت دوباره ژانر وحشت به گیشه سینما/ «اتاق فرار» در رقابت با «آکوامن» پرفروش‌ترین فیلم سال نومیلادی شناخته شد

گروه فرهنگی الف،   3971017041

آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش، اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدید بود، که آکوامن «Aquaman» توانست صدر گیشه فروش فیلم‌های جهان را در اختیار داشته باشد، همچنین دیگر فیلم‌های سینمایی به ترتیب در جدول فروش هفتگی قرار گرفته‌اند.

در زیر به آخرین وضعیت فروش فیلم ها، در هفته جاری اشاره شده است:

****

5) بامبل بی «Bumblebee»

جدیدترین فیلم کمپانی پارامونت پیکچرز زیر مجموعه یکی از فیلم های پرطرفدار جهان است که به تبدیل شوندگان شهرت پیدا کرده است. حالا فیلم سینمایی (بامبل بی) که یکی از شخصیت های معروف تبدیل شوندگان است در قصه ایی جداگانه به روی پرده سینما آمده است.

طبق اولین نقدهای منتشر شده از قسمت فرعی فیلم Transformers (تبدیل شوندگان) از این فیلم به عنوان بهترین فیلم مجموعه تبدیل شوندگان یاد کرده اند و تماشاگران هم در همان هفته اول این فیلم را مورد تحسین قرار داده اند.

هیلی استاینفلد، پاملا ادلون، جان سینا، جرج لندبورگ جونیور، ریچل کرو، جیسون دراکر، گریسی دینی، آنجلا باست (صداپیشه)، جاستین ثرو (صداپیشه)، ریکاردو هویوس، کنت چوی، ابی کوین، جان اورتیز و استفان اشنایدر، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Bumblebee حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده تراویس نایت، کارگردان انیمیشن Kubo and the Two Strings (کوبو و دو تار) بوده است.

اتفاقات فیلم بامبل بی یا زنبور عسل حدود ۲۰ سال قبل از اتفاقات اصلی مجموعه و در دهه ۸۰ میلادی و در یک شهر کوچک ساحلی در ایالت کالیفرنیا جریان دارد که در آن بامبل‌بی با یک دختر ۱۸ ساله به‌نام چارلی واتسون با بازی هیلی استاینفلد، آشنا می‌شود. 

این فیلم در هفته دوم اکران خود با در اختیار داشتن 3550 سالن سینما 12/7 میلیون دلاری فروخت و در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

****

4) مرد عنکبوتی؛ سفر به دنیای عنکبوتی «Spider-Man: Into The Spider-Verse»

پس از موج آفرینی نسخه های مختلف مرد عنکبوتی در جهان اینبار انیمیشن این ابر قهرمان به سینماها باز گشته و توانسته دوباره مخاطبان این شخصیت مشهور در جهان را به سینما بکشاند.

این انیمیشن، جدیدترین اثر انیمیشن بلند کمپانی سونی پیکچرز به حساب می‌آید که براساس داستان شخصیت‌های کمپانی مارول کامیکس ساخته شده است.

در این انیمیشن شاهد صداپیشگی شخصیت هایی همچون : مایلز مورالز (با صداپیشگی شامیک مور)، پیتر پارکر (با صداپیشگی جیک جانسون)، گوئن استیسی (با صداپیشگی هیلی استاینفلد)، اسپایدرمن نوآر (با صداپیشگی نیکولاس کیج)، پنی پارکر (با صداپیشگی کیمیکو گلن) و اسپایدرمن هم (با صداپیشگی جان مولانی) هستیم.

انیمیشن مرد عنکبوتی توسط دو همکار بسیار خلاق و خوش سابقه با نام‌های فیل لرد و کریستوفر میلر که نام فیلم های موفق بسیاری در کارنامه آن ها دیده می شود، تهیه و تولید شده است. کارگردانی این انیمیشن نیز بر عهده رادنی راثمن، باب پرشچتی و پیتر رمزی بوده است.

تمرکز بیشتر داستان انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی روی داستان خاستگاه شخصیت مایلز مورالز و اینکه چگونه یک نوجوان دانش‌آموز مقطع دبیرستان بعد از مرگ پیتر پارکر بُعد خودش، تبدیل بهاسپایدرمن جدید می‌شود، است. برای اولین بار، یک اثر اسپایدرمنی قرار است حول محور شخصیت مهمی بچرخد که برخلاف تصور و انتظار همه، پیتر پارکر نیست.

جدیدترین سری دنباله دار مرد عنکبوتی که این بار در قالب انیمیشن پا به سینما گذاشته است ، توانست در هفته چهارم نمایش خود ۱۳ میلیون دلار فروش کند و در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گیرد.

****

3) بازگشت مری پاپینز «Mary Poppins Returns»

فیلم سینمایی بازگشت مری پاپینز ساخته راب مارشال با بازی امیلی بلانت و مریل استریپ هفته گذشته به روی پرده سینماها رفت و مورد توجه منتقدان جهانی قرار گرفت.

در فیلم جدید والت دیزنی بازیگران و هنرمندان با استعداد و محبوبی همچون امیلی بلانت در نقش مری پاپینز، لین-منیول میراندا در نقش جک، بن ویشاو در نقش مایکل بنکس، امیلی مورتیمر در نقش جین بنکس (خواهر مایکل)،پیکسی دیویس در نقش آنابل بنکس (خواهر مایکل)، ناتانیل صالح در نقش جان بنکس (پسر بزرگ مایکل)، جوئل داوسون در نقش جورجی بنکس (پسر کوچک مایکل)، جولی والترز در نقش الن، کالین فیرث در نقش ویلیام ویلکینز، مریل استریپ در نقش تاپسی، دیک ون دایک در نقش مستر داوز جونیور و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

طرح اصلی داستان فیلم را رادیوید مگی، راب مارشال و جان دلوکا ارائه کرده‌اند. در نهایت فیلمنامه‌ی این اثر توسط خود دیوید مگی و براساس کتابی که توسط پی. ال. تراورس و با نام Mary Poppins منتشر شده، به نگارش در آمده است. راب مارشال علاوه بر کارگردانی، در کنار جان دلوکا و همچنین مارک پلت، تهیه کنندگی این اثر را نیز بر عهده داشته است. پیش از این فیلم یک اثر دیگر با همین عنوان در این مجموعه قرار داشت که به کارگردانی رابرت استیونسون در سال 1964 به روی پرده‌های سینما رفته بود.

این فیلم در هفته سوم اکران خود با فروش 15/7  میلیون دلاری در جایگاه سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

****

2)اتاق فرار «Escape Room»

فیلم دیگری از کمپانی سونی پیکچرز در ژانر وحشت توانسته دوباره مورد اقبال علاقه مندان سینمایی قرار گیرد و در ایام سال نو میلادی که فیلم های سینمای جهان به سمت ژانر انیمیشن و پویانمایی رفته اند همچنان برای مخاطبان بی شمار این ژانر جذاب نگه دارد.

این فیلم که ساخته کارگردان نام آشنای این ژانر آدام رابیت است به نوعی یک داستان درام را نیز در قلب ژانر وحشت دنبال می کند. از جمله بازیگران این فیلم می توان به تیلور راسل، لوگان میلر و دبرا آنوول اشاره کرد که شخصیت های اصلی داستان را تشکیل می دهند.

خلاصه داستان: شش غریبه متوجه می شوند که در شرایط بحرانی قرار گرفته و تحت کنترل هستند. آنها باید از این مخمصه خلاص شوند اما ماجرای عجیبی برای هر کدام از این شش نفر اتفاق می افتد و خطر مرگ را برایشان رقم می زند.

این فیلم در هفته اول خود و در افتتاحیه اکران در آمریکا توانست با در اختیار داشتن 6625 سالن سینما در این کشور فروشی معادل 18 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با پشت سر گذاشتن فیلم های پر طرفدار هفته های گذشته در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی قرار گیرد.

****

1) آکوامن «Aquaman»

فیلم سینمایی «آکوامن» یکی از جدیدترین آثار اکشن کمپانی برادران وارنر است که به‌دست جیمز وان تهیه‌کننده فیلم های پرفروش چند سال اخیر هالیوود به تولید رسیده است.

در این فیلم حدودا 139 دقیقه ایی، داستان اصلی فیلم حول شخصیت آکوامن می‌گذرد که برای نجات یک جزیره مجبور است شخصیت های منفی فیلن را به مبارزه فرا بخواند.

جیسون موموآ در نقش آرتور کوری (آکوامن)، امبر هرد در نقش ملکه مرا، پاتریک ویلسون در نقش اورم ماریو (اوشن مستر)، نیکول کیدمن در نقش آتلانا (مادر آکوامن)، یحیی عبدل متین دوم در نقش بلک مانتا، تمورا موریسون در نقش توماس کوری (پدر آکوامن)، ویلم دفو در نقش نیودیس ولکو، دولف لاندگرن در نقش شاه نرئوس، لودی لین در نقش مارک، گراهام مک‌تاویش، رندل پارک در نقش دکتر استیون شین و مایکل بیچ در نقش جسی کین (پدر بلک مانتا) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم ژانر اکشن که توانسته مخاطبان سینما را راضی کند علاوه بر آنکه توانست فروش قابل توجه در جهان را رقم بزند در اکران هفته گذشته در آمریکا نیز 30/7  میلیون فروش داشته و صدر جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص داده است.