در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا؛ قاسمی: ترامپ صرفا آرزو‌های باطل و محال خود را بیان می‌کند

گروه سیاسی الف،   3971017039

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ترامپ بداند ملت ایران هیچگاه در برابر فشار‌های ظالمانه آمریکا سر فرود نمی‌آورد و او صرفا آرزو‌های محال خود را بیان می‌کند.

قاسمی: ترامپ صرفا آرزو‌های باطل و محال خود را بیان می‌کند

به گزارش الف،  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: ایشان همچون همیشه، بی آموختن درسی از تاریخ تحولات دهه‌های اخیر و بازبینی سیاست‌های سرا پا غلط اسلاف خود در قبال این منطقه و ایران بار دیگر سخنانی بی منطق و از سر نفرت را نسبت به مردم این سرزمین باستانی مطرح کرده است که باز تکرار همان زیاده خواهی و جاه طلبی‌های قدرت‌های قرون وسطایی و تاریخ مصرف گذشته است.

وی افزود: خیال پردازی و اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا تاکنون علیرغم همه تلاش‌های کینه توزانه آن‌ها نسبت به مردم ایران راه به جایی نبرده و بی شک در آینده نیز نخواهد برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ترامپ صرفا آرزو‌های باطل و محال خود را بیان می‌کند که با واقعیت‌های موجود هیچ تطابقی ندارد. او می‌داند جمهوری اسلامی ایران دهه هاست با فشار‌ها و سیاست‌های تحریمی آمریکا آشنا و رو در رو است.

قاسمی تاکید کرد: ایشان بداند ملت ایران هیچگاه در برابر فشار‌های ظالمانه آمریکا سر فرود نخواهد آورد؛ آن هم در برابر حاکمانی که تحریم را به جای تکریم و دیوار را به جای پل برمی گزینند.

وی بیان کرد: ایرانیان در طول تاریخ پر فراز و نشیب، اما افتخارآمیز خود آموخته اند چگونه در برابر زیاده خواهان و زورگویان ایستادگی کرده و با هزم ایران ستیزان، آنان را در خود هضم کنند.

گفتنی است رئیس‌جمهور آمریکا عصر یکشنبه وضعیت ایران را بد توصیف کرد و مدعی شد که ایران خواهان گفتگو است.

وی ادعا کرده بود که «اوضاع ایران اصلا خوب نیست. کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر عظیمی روی آن‌ها داشته و دارند نیروهایشان را از همه‌جا عقب می‌کشند. اوضاعشان خوب نیست. می‌خواهند مذاکره کنند.»