برف و کولاک در تعدادی از استان‌ها/ اعلام استان‌های پر بارش

گروه اجتماعی الف،   3971016033

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف، باران و کولاک در برخی از مناطق کشور، گفت: از امروز تا بعد از ظهر فردا در استان‌های چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان بارش شدید خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که سامانه بارشی امروز (یکشنبه‌ 16 دی) از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: این سامانه امروز 16 دی ماه استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب ، برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های غربی و مرکزی رشته کوه البرز، در استان های زنجان، قزوین، البرز ، تهران و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل همدان و مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و سبب بارش برف و باران خواهد شد.

وی با بیان این که امروز در برخی مناطق بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید و کولاک برف خواهد بود، گفت: در جاده‌های کوهستانی احتمال لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که سامانه بارشی اواخر امروز بخش‌هایی از استان‌های سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می‌گیرد، گفت: شدت بارش‌ها امروز (یکشنبه‌ 16 دی) در برخی از نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان ، مناطق شمال و شرق خوزستان و چهارمحال‌بختیاری خواهد بود.

به گفته وظیفه، فردا عمده فعالیت سامانه بارشی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال‌بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس خواهد بود که در استان‌های جنوبی احتمال پدیده رعد و برق نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی همچنین تاکید کرد: بیشترین میزان بارش از ظهر امروز تا بعد از ظهر فردا (دوشنبه) برای استان‌های چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، جنوب شرق لرستان و مناطق شرقی و شمالی خوزستان پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت فردا از فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: پس فردا (سه‌شنبه 18 دی)، در زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شرق خوزستان بارش برف و باران رخ خواهد داد. از بعد از ظهر امروز تا اواخر فردا (دوشنبه 17 دی) غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این دریای خزر از اواخر فردا و طی روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی ضمن پیش‌بینی وضعیت آب و هوای پایتخت طی دو روز آینده، گفت: تهران فردا ابری و به تدریج همراه با کاهش ابر  و وزش باد و گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 11 و 3 درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز سه‌شنبه نیز آسمان تهران صاف خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای تهران به 10 و منفی یک درجه سانتیگراد می‌رسد.